آیفون 11 اپل

آیفون 11 اپل معرفی شد؛ دوربین دوگانه در مدل جانشین آیفون XR

گوشی موبایل آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) به عنوان نسخه‌ی جانشین آیفون XR سال گذشته معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت‌های آیفون ۱۱ بیشتر آشنا شوید.

سرانجام رویداد تابستانی اپل در واپسین روزهای شهریور ماه در کوپرتینو برگزار شد و از نسل جدید گوشی‌های آیفون در آن پرده برداری شد. امسال نیز طبق روال سال گذشته اپل از سه گوشی به نام‌های آیفون 11 ٬ آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کرد.

آیفون 11 جانشین مستقیم آیفون XR اپل است که سال گذشته معرفی شده بود. در ادامه بیشتر با گوشی جدید اپل آشنا خواهید شد.

آیفون 11 اپل ؛ دوربین دوگانه٬ شارژ بیسیم و تراشه A13

نسخه‌ی اصلی آیفون 11 اپل که ارزان قیمت‌ترین مدل این خانواده نیز هست٬ به یک نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح 1792 در 828 پیکسل و از نوع LCD مجهز است. همانند آیفون‌های دو سال گذشته٬ در بالای نمایشگر این گوشی نیز بریدگی قرار دارد که از یک دوربین سلفی با سیستم تشخیص چهره سه بعدی و یک اسپیکر میزبانی می‌کند. این نمایشگر 16 میلیون رنگ را ارائه می‌کند٬ دارای نسبت 19.5:9 است و تراکم پیکسلی 324ppi را شامل می‌شود. این نمایشگر دارای حساسیت لمس 120 هرتزی خواهد بود.

آیفون 11 اپل

این گجت از تراشه‌ی Appe A13 Bionic قدرت می‌گیرد که 4 گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند. دو طرف بدنه‌ی این گوشی لایه‌ی شیشه‌ای و یک فریم آلومینیومی در وسط آن‌ها قرار دارد٬ در حالی که زیر قاب یک باتری با ظرفیت 3110 میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته است. این باتری از فناوری شارژ سریع٬ شارژ بیسیم Qi و شارژ بیسیم معکوس پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین برای این گوشی سه پیکربندی با ظرفیت رم مشابه و فضای ذخیره سازی 64 ٬ 256 و 512 گیگابایتی را در نظر گرفته است.

آیفون 11 اپل

در پشت قاب٬ دوربین دوگانه‌ای شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ٬f/1.8 فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال و سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارد. فلاش دوال تُن Quad-LED نیز این دوربین‌ها را همراهی می‌کند. اپل این دوربین‌ها و فلاش آن را در یک ماژول مربعی شکل٬ در سمت چپ قسمت بالایی قاب قرار داده است. در جلو نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین سه بعدی برای تشخیص چهره‌ی پیشرفته مشابه آنچه در نسل‌های گذشته دیده‌ایم٬ حضور دارد. دوربین سلفی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای است. اپل همراه با این گوشی٬ از یک افکت نورپردازی پرتره جدید به نام “High Key Mono” نیز پرده برداشته است. در اینجا یک حالت تیره‌ی جدید به نام Night Mode نیز وجود دارد که در هنگام تاریکی٬ به صورت خودکار فعال می‌شود. و اما گزینه‌ی بعدی مربوط به دوربین سلفی این گوشی است. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون ۱۱ قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن این حالت‌های جدید در دو مدل دیگر آیفون‌های سال 2019 اپل نیز وجود دارد. از دیگر جذابیت‌های این گوشی می‌توان به سیستم صوتی دالبی اتموس اشاره کرد که تجربه صوتی فراگیری را ارائه می‌کند.

آیفون 11 اپل

از قابلیت‌های ارتباطی گوشی جدید اپل می‌توان به بلوتوث ٬5 وای فای ٬802.11a/b/g/n/ac/ad اتصال NFC و درگاه شارژ اختصاصی اپل اشاره کرد. عمر باتری این گوشی به ادعای اپل یک ساعت بیشتر از آیفون ایکس آر است که عملکرد بسیار عالی را ارائه می‌کرد. این گوشی در رنگبندی مشکی٬ قرمز٬ زرد٬ آبی٬ مرجانی و سفید عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی نیز 699 دلار اعلام شده است.

آیفون 11 اپل

آی او اس 13

هر سه گوشی فوق به سیستم عامل آی او اس 13 مجهز هستند. این به معنای همزمانی معرفی آیفون‌های جدید با عرضه‌ی آی او اس 13 برای محصولات سازگار این کمپانی است. این به‌روزرسانی گسترده از هم اکنون در دسترس گوشی‌های آیفون 6 اس به بعد قرار خواهد گرفت.

آی او اس ۱۳ علاوه بر تغییرات ظاهری که در بخش‌های مختلف به دنبال دارد٬ قابلیت‌های جذابی را به آیفون‌های اپل اضافه می‌کند. یکی از مشکلات آی او اس دیگر٬ قطع شدن هات اسپات و عدم اتصال خودکار مجدد به آن بود. حال این مشکل در آیفون‌ها برطرف شده است و بدون محدودیت می‌توانید با این قابلیت٬ اینترنت خود را با سایر دیوایس‌ها به اشتراک بگذارید.

از دیگر امکاناتی که آن به آیفون‌ها اضافه می‌کند می‌توان به پشتیبانی از دسته بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن ٬4 شارژ بهینه باتری٬ ویرایشگر ویدیویی پیشفرض در گالری٬ اشتراک‌گذاری ایرپادز٬ گزینه‌های بیشتر برای نحوه‌ی نمایش متن‌ها و ناوبری روان‌تر صفحات وب اشاره کرد.