مقایسه اپل واچ سری 5

مقایسه اپل واچ سری 5 با اپل واچ سری 4 و 3 ؛ کدام مناسب شماست؟

به بهانه‌ی رونمایی از نسل جدید ساعت هوشمند اپل٬ قصد داریم به مقایسه اپل واچ سری 5 (Apple Watch Series 5) با اپل واچ سری 4 و 3 اپل بپردازیم. کدام دیوایس٬ گزینه‌ی مناسب‌تری برای خرید است؟

اپل دقایقی پیش رسما از پنجمین نسل ساعت‌های هوشمند خود که محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی بازار هستند پرده برداری کرد. اپل واچ سری 4 به لطف طراحی زیبا و یک نمایشگر ضربان قلب٬ گام رو به جلوی بزرگی را نسبت به نسل پیشین خودش برداشته بود. طراحی نسل فعلی قطعا به قدر کافی مناسب است تا به حد کمال برسد؛ پس سری 5 از این نظر غافلگیر‌کننده نیست٬ اما فضای داخلی بیشتری را در اختیار دارد و این همان جایی است که می‌تواند نقطه عطف اپل واچ سری 5 باشد.

نسل جدید ساعت هوشمند اپل به هیچ عنوان ارزان قیمت نیست٬ بنابراین این سوال در ذهن بسیاری از صاحبان سری 4 پیش آمده است که آیا من باید ساعت خودم را ارتقاء دهم و ساعت جدید اپل را بخرم؟ و این یک سوال بسیار بجا است٬ به خصوص وقتی بدانید که قیمت دو سری 4 و 3 همزمان با رونمایی از سری 5 کاهش پیدا می‌کند. با این اوصاف سری 5 می‌تواند لطف بزرگی برای خریدارانی باشد که قصد خرید دو سری قدیمی‌تر را دارند. همین بهانه‌ی خوبی شد تا به مقایسه اپل واچ سری 5 با دو سری گذشته‌ی خود بپردازیم.

طراحی و نمایشگر

اپل واچ سری 4 بزرگ‌ترین بازطراحی را از سال 2015 تا به زمان معرفی داشت. و حالا یک بارطراحی مهم می‌تواند به معنای تفاوت بیشتر با نسل‌های گذشته باشد. اگر تا به حال اپل واچ نداشته‌اید٬ به راحتی می‌تواند سری 4 را به خاطر صرفه جویی برای یک نمایشگر بزرگ‌تر٬ نسبت به نسل گذشته‌ی آن رد کنید. اپل واچ سری چهارم به طور قابل توجهی گردتر و شیک‌تر از مدل قبی خود هستند.

مقایسه اپل واچ سری 5

اپل واچ جدید شباهت زیادی با مدل پیشین دارد٬ اما آن با یک مدل تیتانیومی جدید نیز عرضه می‌شود. ضمنا٬ مدل آلومینیومی آن نیز 100 درصد از خود آلومینیوم تولید می‌شود که آن‌ها را کاملا قابل بازیافت می‌کند. ضمنا٬ تمام لوازم جانبی مدل‌های نسل پیش توسط این نسل پشتیبانی می‌شوند.

این گجت پوشیدنی دارای یک نمایشگر همیشه روشن است که هیچگاه خاموش نمی‌شود؛ آن فقط تاریک می‌شود. با این حال مدل‌های جدید همچنان عمر باتری 18 ساعته را ارائه می‌دهند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ این از طریق چندین فناوری که در کنار یکدیگر کار می‌کنند امکان پذیر است. سری 5 دارای درایور نمایشگر LTPO است که می‌تواند وضوح و نرخ رفرشرا تنظیم کند تا مصرف انرژی همانند مدل‌های نسل گذشته باشد. آن با یک سنسور نور حساس‌تر به محیط و مدیریت نرم افزاری قوی اپل همراه است.

قابلیت‌های سلامت و تناسب اندام

بزرگ‌ترین تمایز بین ساعت‌های سری ٬3 4 و 5 اپل در توانایی‌های تناسب اندام و ردیابی سلامت آن‌ها است. هر سه مدل توانایی نمایش ضربان قلب و ردیابی ورزش‌های مختلف را دارند٬ اما در سری 4 شاهد اضافه شدن قابلیت نمایش نوار قلب کاربر بودیم. این درحالیست که سری 5 نیز علاوه بر همه‌ی آین‌ها٬ حالا به لطف واچ او اس 6 توانایی‌های جدیدتری را به همراه دارد.

مقایسه اپل واچ سری 5

سری 4 و 5 به شتاب سنج و ژیروسکوپ‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری مجهز شده است که حساسیت بیشتری نسبت به سری 3 را ارائه می‌دهند. این به مدل‌های جدید این امکان را می‌دهد تا نه تنها حرکات شما را دقیق‌تر ردیابی کنند٬ بلکه افتادن یا لغزش شما را نیز تشخیص دهند. هنگام افتادن روی زمین بنشینید و در صورت لزوم با ساعت خود برای کمک تماس بگیرید. مطمئنا داستان‌های مختلفی را در ارتباط با اینکه ساعت‌های هوشمند اپل جان افراد را نجات داده‌اند شنیده‌اید. خبر خوب اینکه در مدل‌های سلولار سری 5 می‌توانید در هر نقطه از جهان که هستید تماس‌های اضطراری داشته باشید. آن حتی بدون آیفون نیز کار می‌کند.

با کمال تعجب٬ سری 5 به طور پیشفرض فاقد پشتیبانی از ردیاب خواب است؛ یک ویژگی که شایعات ادعا می‌کردند در مدل‌های جدید حضور داشته باشد. البته توجه داشته باشید که می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های متفرقه٬ به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. از آنجایی که اپل واچ سری 5 اجرا کننده‌ی واچ او اس 6 است٬ ویژگی‌های جدیدی را برای ردیابی سلامت دربر می‌گیرد.

نرم افزار

همانطور که گفته شد٬ اپل واچ سری ۵ اجرا کننده‌ی آخرین نسخه‌ی واچ او اس است که قابلیت‌های جذاب جدید مرتبط با ردیاب سلامت را ارائه می‌کند. آن‌ها در اپلیکیشن Cycle Tracking قرار دارند که به کاربران اطلاعات مهمی را در مورد چرخه قاعدگی آن‌ها٬ زمان پیش‌بینی شده برای دوره‌ی بعدی و پنجره‌های باروری ارائه می‌کند. اپلیکیشن جدید Noise به کاربران کمک می‌کند تا سطح صدای محیط در محیط‌هایی با صدای بلند مانند کنسرت و استادیوم‌های ورزشی را کنترل کنند.

مقایسه اپل واچ سری 5

واچ او اس جدید واچ فیس‌های دینامیک جدیدی را شامل Meridian ٬ Modular Compact و Solar Dial را به ارمغان میاورد که می‌توانید آن‌ها را برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی خود سفارشی‌سازی کنید. آن‌ها جذاب هستند و همین‌ها است که باعث می‌شود ساعت هوشمند اپل از سایر رقبای خود برتر باشد.

قابلیت‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی٬ دیگر بخش بهبود پیدا کرده در اپل واچ جدید است که می‌تواند ابزارهای ناوبری بهتری را در اختیار شما قرار دهد. یک قطب‌نمای داخلی جدید و اپلیکیشن Maps به‌روز شده به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی هرکجا که می‌خواهند ببرند.

قیمت

نسل جدید ساعت اپل با قیمت پایه 399 دلاری روانه‌ی بازار می‌شود. این درحالیست که اپل قیمت سری 3 را از 279 دلار به 199 دلار کاهش داده است. بدیهیست که تفاوت زیادی بین سری 5 و سری 3 وجود دارد٬ اما آن همچنان یک گزینه‌ی اقتصادی بسیار جذاب برای طرفداران اپل است. در این سمت ممکن است اپل قیمت سری 4 را نیز با کمی کاهش همراه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*