آئودی AI TRAIL کواترو

آئودی AI TRAIL کواترو معرفی شد؛ حضور آفرود الکتریکی آئودی در فرانکفورت

آئودی AI TRAIL کواترو معرفی شد. شرکت آئودی کانسپت آفرود الکتریکی جذاب خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت آئودی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 از کانسپت آفرود الکتریکی خود با نام آئودی AI:TRAIL کواترو پرده برداشت. این خودرو از تکنولوژی سواری خودکار در کنار قالبیت‌های آفرودی بهره می‌برد. این کانسپت الکتریکی که بیشتر به خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی شباهت دارد، به نوعی پیش نمایش طراحی کراس اوورهای آینده آئودی محسوب می‌شود. آئودی AI TRAIL کواترو به عنوان چهارمین عضو خانواده کانسپت‌های AI این خودروساز آلمانی به شمار می‌رود که نخستین مدل این خودروها کانسپت آیکن مدل 2017 بود.

مشخصات آئودی AI TRAIL کواترو

آئودی AI:TRAIL کواترو

آئودی AI TRAIL کواترو از 4 موتور الکتریکی بهره می‌برد که می‌توانند قدرت ترکیبی 429 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر را ارائه دهند. در این مدل دیفرانسیل و قفل‌های مربوط به آن وجود ندارد؛ چراکه قوای محرکه الکتریکی این خودرو آفرود می‌تواند به صورت جداگانه هر موتور را بر اساس شرایط رانندگی کنترل کند. هرچند از ظرفیت باتری این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما طبق اعلام این شرکت کانسپت آئودی AI TRAIL کواترو می‌تواند در جاده‌های استاندارد بردی حدود 400 تا 500 کیلومتر را داشته باشد که این میزان در خارج از جاده حدود 250 کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 130 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آئودی AI:TRAIL کواترو

بدنه کانسپت آئودی AI TRAIL کواترو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود که طراحان برای دید اطراف از استایلی به شکل بالگرد استفاده کرده‌اند و سرنشینان قادرند بدون هیچ نوع مزاحمتی بیرون از خودرو را ببینند. جذابیت این خودرو به دلیل وجود پانل‌های جلو و کناره‌های خودرو بیش از پیش افزایش پیدا کرده است و طراحان حتی سقف را کاملا از شیشه طراحی کرده‌اند.

آئودی AI:TRAIL کواترو

در کابین و در قسمت داشبورد هیچ نوع صفحه نمایشی دیده نمی‌شود و باید از گوشی هوشمند راننده استفاده کرد. طراحی خاص کابین باعث شده تا راننده بتواند گوشی هوشمند خود را بر روی ستون فرمان قرار دهد که هم به عنوان صفحه نمایش کار می‌کند و با آن می‌توان عملکردهای خودرو را کنترل کرد. استفاده نکردن از صفحه نمایش در کابین باعث شد تا طراحان بتوانند ارتفاع داشبورد را کاهش داده و میزان دید به جلو را بیشتر کنند.

آئودی AI:TRAIL کواترو

کانسپت جدید آئودی دارای حدود 4.15 متر طول و عرض آن نیز حدود 2.15 متر است که از این لحاظ با آئودی کیو 3 شباهت زیادی دارد. این خودرو از سطح زمین حدود 34 سانتی‌متر ارتفاع دارد که همین موضوع میزان غوطه‌وری این خودرو در آب را به بیش از نیم متر افزایش داده است. شرکت آئودی برای این خودرو آفرود چراغ‌های جلو منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است که بر خلاف سایر محصولات از 5 پهپاد بدون روتور هماهنگ در کنار اجزای LED شکلی طراحی شده است. از این رو راننده قادر است این پهپادها را بر روی سقف نصب کند که با روش شدن آنها، جاده و اطراف خودرو از نور کافی برخوردار می‌شوند. طراحان در این پهپاد دوربین‌هایی را نیز نصب کرده‌اند که می‌تواند تصاویر را به گوشی هوشمند راننده منتقل کند.

تصاویر آئودی AI:TRAIL کواترو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هم داخلش خیلی سادس هم بیرونش زشته بت اون باربند زشتش

  2. واااا این دیگه چجور ملشینیه بیشتر شبیه ماشین ادم فضاییا مینیونه

  3. ۱.اصلا فرمانش واسه آفرود مناسب نیست
    ۲.مگه موتور های الکتریکی قدرت کافی یرای افرود کردن رو دارن😊