جعل رجیستری

قطع 30 هزار گوشی موبایل به دلیل جعل رجیستری

طبق اطلاعیه جدید سامانه همتا حدود 30 هزار گوشی موبایل به دلیل جعل رجیستری یا ثبت گوشی با روش‌های متخلفانه شناسایی و قطع شدند. بیشتر این تخلفات در رویه ثبت گوشی مسافری اتفاق افتاده است.

سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه به صورت جدی تخلفات طرح رجیستری بررسی می‌شود و با متخلفان ثبت گوشی های وارداتی و جعل رجیستری نیز برخورد خواهد شد، اعلام کرد در حوزه سامانه شناسایی و کشف تخلف همتا از تاریخ 4 شهریور 98 تا کنون بیش از 30 هزار گوشی موبایل که با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند، شناسایی و قطع شدند. بخش بسیار زیادی از این تخلفات به واسطه سوءاستفاده از رویه مسافری صورت گرفته است.

هشدار همتا به خریداران موبایل درباره جعل رجیستری

سامانه همتا به مشتریانی که قصد دارند گوشی موبایل خریداری کنند، توصیه کرد که حتما پیش از خرید به واسطه کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*) اصالت تلفن همراه مورد نظر را استعلام بگیرند و اگر گوشی مورد نظر مسافری بود، حتما در خرید خود دقت داشته باشند؛ زیرا ثبت تلفن همراه به واسطه روش مسافری، فقط برای استفاده‌های غیرتجاری مجاز است و همزمان که هر تخلفی در مراحل ثبت آن مشخص شود، مسدود خواهد شد. طبق اعلام سامانه همتا، سامانه کشف تخلف رجیستری در صورت برخورد با کسانی که از تسهیلات در نظر گرفته برای مسافران واقعی سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند تلفن همراه قاچاق خود را ثبت و تطهیر کنند، به طور مستمر و قاطع اقدام خواهد کرد.