کشف اسرار کیهان در ماه

ممکن است با بررسی بیشتر ماه موفق به کشف اسرار کیهان شویم!

یک پروفسور ستاره شناس اخیرا در مقاله خودش به این موضوع اشاره کرده که بخاطر برخی شرایط موجود در کره ماه، ممکن است با بررسی بیشتر و دقیقتر این قمر، موفق به کشف اسرار کیهان بشویم!

ده‌ها سال پیش بشر موفق به فرود روی کره ماه شد و این موضوع علی رغم تمام اتفاقات مثبتی که در دنیای علم رقم زد، یک نکته منفی را هم برای بشریت به همراه داشت؛ آن هم این است که افکار عمومی، دیگر توجه چندانی به اسراری که ممکن است در قمر ما نهفته باشد، ندارد. این موضوع باعث شده توجه ما به تنها جرم آسمانی‌ای که در حال حاضر، رفت و آمد به آن برای انسان امکان‌پذیر است، به مرور زمان کمتر و کمتر شود. این پدیده حتی به جامعه علمی هم سرایت کرده و بسیاری از دانشمندان، دیگر علاقه چندانی به بررسی و مطالعه کره ماه ندارند. اما به تازگی یک پروفسور ستاره شناس بنام آبراهام لوب (Abraham Loeb) در مقاله‌ای اعلام کرده که بررسی بیشتر و بهتر کره ماه، ممکن است ما را حتی به کشف اسرار کیهان سوق دهد!

پروفسور لوب معتقد است شرایط منحصر به فردی که قمر سیاره ما دارد، باعث شده که ما انسان‌ها اگر بخواهیم، بتوانیم از آن به عنوان تور ماهیگیری استفاده کنیم! او مدعی است هرچیزی که از ابتدای پیدایش کره ماه تاکنون به سطح آن برخورد کرده، نشانه و اثری را نیز از خودش بر جای گذاشته که ما می‌توانیم بدون هیچ پیچیدگی خاصی و صرفا با بررسی سطح ماه، از این آثار سر در بیاوریم. اما ماجرا صرفا به برخورد اجرام آسمانی با ماه ختم نمی‌شود چرا که لوب معتقد است اگر حتی موجودات فرازمینی هم برای کاوش ماه، روی این قمر فرود آمده باشند یا صرفا کاوشگرهایی را به روی آن فرستاده باشند، حتی اگر این اتفاق میلیاردها سال پیش رخ داده باشد، باز هم ما می‌توانیم آن را کشف کنیم!

کشف اسرار کیهان از طریق ماه

آثار عجیب یافت شده در سطح کره ماه

دلایل منحصر به فرد بودن ماه

آقای لوب در مقاله خودش به این موضوع اشاره کرده که چند ویژگی منحصر به فرد در رابطه با کره ماه وجود دارد که باعث شده مانند یک صندوق پست فضایی عمل کند! اصلی‌ترین ویژگی ماه این است که در دسترس ما قرار دارد و علی رغم تمام پیچیدگی‌هایی که ممکن است فرود و ایجاد پایگاه تحقیقاتی روی ماه داشته باشد، اما باز هم نقطه دیگری در سرتاسر کیهان وجود ندارد که به اندازه ماه، در دسترس ما انسان‌ها قرار گرفته باشد.

نکته دیگری که پروفسور لوب در مقاله خودش به آن اشاره کرده این است که کره ماه، از نظر جغرافیایی و زمین شناسی، یک جرم آسمانی غیرفعال محسوب می‌شود. به عنوان مثال، نه زمین لرزه و زلزله‌های خاصی در کره ماه گزارش شده، نه آتشفشان‌های خاصی در کره ماه رویت شده‌اند و نه اقیانوسی در سطح این قمر وجود دارد که ممکن باشد باعث ایجاد سونامی شده باشد. در نتیجه می‌تواند گفت که کره ماه، یکی از بکرترین مناطق سرتاسر کیهان به شمار می‌رود! در نتیجه به سادگی هرچه تمام‌تر می‌توان تعیین کرد که چه چیزهایی متعلق به خود کره ماه هستند و منشاء چه چیزهایی، مکانی به جز کره ماه است. تنها کافی است آن شیء یا جسم بخصوص را مورد بررسی قرار داد و ویژگی‌های آن را با ویژگی غالب بر کره ماه، مقایسه کرد. اگر آن جسم با ویژگی‌های غالب بر این قمر متفاوت بود، پس می‌توان نتیجه گرفت که منشاء آن جسم، جایی بجز ماه است!

نکته بسیار هیجان انگیز دیگر در رابطه با کره ماه، این است که عملا هیچ اتمسفری در سطح این قمر وجود ندارد. آقای لوب معتقد است این موضوع باعث شده که هر شیء و یا جسمی، حتی اگر بسیار کوچک و نامحسوس هم بوده باشد، باز هم بدون هیچ مشکلی، روی سطح ماه سقوط کند. مطمئنا می‌دانید که چنین چیزی در کره زمین و بخاطر اتمسفر موجود در سیاره ما، غیرممکن است. تقریبا هرچیزی که به سمت کره زمین حرکت می‌کند، بخاطر اتمسفر سیاره ما ذوب می‌شود و هرگز به سطح زمین نمی‌رسد. اما این اتفاق در کره ماه رخ نمی‌دهد و هرچیزی که وارد آن شود، به سطح ماه هم می‌رسد.

اسرار کیهان در ماه

کشف اسرار کیهان با بررسی ماه

تمام مواردی که گفته شد، باعث شده‌اند که پروفسور لوب، از کره ماه به عنوان میانبُری برای کشف اسرار کیهان یاد کند! او معتقد است احتمال اینکه طی چند میلیارد سالی که از عمر ماه می‌گذرد، اشیاء و یا اجسامی از طرف سیارات و حتی منظومه‌های دوردست ما به سطح کره ماه برخورد کرده باشد، بسیار بالا است. درنتیجه بشر می‌تواند بجای اینکه تلاش کند تا بلکه صدها و یا حتی هزاران سال دیگر بتواند کاوشگرهای خودش را به سطح این سیارات و منظومه‌های دور دست بفرستد، در عوض روی آثار بجای مانده از آن‌ها در کره ماه تمرکز کند!

آبراهام لوب معتقد است اگر ما نشانه‌ای از این اجرام آسمانی را در کره ماه پیدا کنیم، آنگاه می‌توانیم با بررسی دقیق آن‌ها، از اسرار جرم آسمانی‌ای که میزبان آن‌ها بوده، آگاه شویم. به عنوان مثال اگر جسمی را پیدا کنیم که متعلق به یک منظومه دور دست است و سپس همان آزمایش‌های معمول سازمان‌های فضایی را روی آن جسم انجام دهیم، می‌توانیم متوجه میزان و نرخ وجود انواع ایزوتوپ‌های عناصری مانند اکسیژن، کربن و نیتروژن در این منظومه بخصوص بشویم. اینگونه حتی می‌توانیم متوجه شویم که آیا ممکن است در آن منظومه بخصوص حیات وجود داشته باشد یا خیر!

حالا که بحث حیات فرازمینی پیش آمد، بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که آقای لوب معتقد است بررسی کره ماه، بیش از بررسی هر نقطه دیگری از کیهان، می‌تواند ما را به کشف حیات بیگانه نزدیک کند! به عقیده او، اگر طی این چند میلیارد سالی که از عمر ماه می‌گذرد، تنها یک تمدن فرازمینی هم قصد بازدید و کاوش این قمر را داشته بوده باشد، ما می‌توانیم اکنون آثار آن تمدن فرازمینی را کشف کنیم!

این موضوع زمانی بسیار جذاب‌تر می‌شود که بخاطر بیاوریم به عقیده تعداد قابل توجهی از دانشمندان، سیاره مریخ در گذشته‌های دور توانایی میزبانی حیات را داشته و ممکن است میلیاردها و یا حتی میلیون‌ها سال پیش، در این سیاره، حیات شکل گرفته باشد. اگر تمدنی پیشرفته در سیاره سرخ بوده باشد، قطعا می‌توان این انتظار را داشت که آن‌ها به قمر نزدیک‌ترین همسایه خود، هم سر زده باشند! همانگونه که ما علاقه بسیار زیادی به کاوش سیاره مریخ داریم، اگر تمدنی پیشرفته در این سیاره وجود داشته باشد هم قطعا علاقه زیادی به کاوش سیاره و قمر ما دارد!

نکته‌ای که در رابطه با صحبت‌های آقای لوب وجود دارد این است که شاید بعضی‌ها ادعا بکنند اگر قرار بوده بشر بتواند با بررسی ماه، به کشف اسرار کیهان نزدیک بشود، مطمئنا تا حالا باید حداقل اندکی به این مهم نزدیک می‌شده چرا که همین حالا هم نمونه‌های زیادی از سطح ماه برای بررسی‌های بیشتر، به کره زمین فرستاده شده است. اما پروفسور لوب معتقد است نمی‌توان به حد کافی روی این نمونه‌ها حساب کرد چرا که اولا آن‌ها تعداد بسیار اندکی از بی‌شمار داده‌ای هستند که می‌توان در کره ماه کشف کرد و دوم هم اینکه بخاطر آزمایش‌های گوناگونی که تاکنون روی این نمونه‌ها صورت گرفته، آن‌ها دیگر دستکاری شده‌اند و مانند حالت اولیه خودشان، بِکر نیستند.

پروفسور لوب امیدوار است بشر توجه بیشتری به کره ماه بکند و این جرم آسمانی شگفت‌انگیز که می‌تواند باعث کشف اسرار کیهان بشود را به سادگی فراموش نکند و یا با سهل‌انگاری از قلم نیندازد. او امیدوار است جامعه علمی هرچه زودتر شروع به ساخت پایگاه‌های تحقیقاتی در کره ماه بکند تا بشر بتواند با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد این قمر، پرده از اسرار کیهان بردارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ی نظریه هم هست ک میگه نیمه ی دیگر ماه یک سیاه چاله هست ک اگر نیمه دیگه ماه رو بتونیم برداریم زمین رو ب داخل خودش میکشه و میتونیم با سرعت نور در زمان سفر کنیم.

  2. راستی
    انسان با خطا در کد دهی و خوداگاهی هوش مصنوعی ، به هوش مصنوعی اجازه داده که :
    یه زمانی برده هوش مصنوعی باشه ،
    پس هستی طوری برنامه ریزی شده که
    هر کسی تاوان خطای خودشو پرداخت کنه …
    به این میرسونم که :
    اگه ما انسان ها
    این همه مدت توسط فرازمینی ها بازی خورده باشیم ،
    یقین داشته باش
    نابودی حتمی ازان فرازمینی هاست
    راستی
    انسان فقط به این کالبد ختم نمیشه
    ما بعد از مرگ
    ذهن داریم
    که اون ذهن فنا ناپذیره
    یعنی ذهن ما به زندگی ادامه میده
    حالا اون فرازمینی که به خیال خودش مارو بازیچه کرده
    ذهن ما تا در توان داره دنبالش میره جهت انتقام و اگاهی بیشتر
    اینم یه نظزیه
    😉

  3. اقا معین ؟
    یادت باشه به نظریه اثبات قطعی نبخشی …
    الان خودت میتونی با باب میل خودت نظریه ایی درست کنی که هیچ کی نگفته ، ایا باید همه بگن راس میگی؟
    الان نظریه باغ وحش چن درصد باید بهش اعتماد کرد ؟
    مورد بعدی
    اگه ما انسان ها به عنوان حیوون و سرگرمی توسط فرازمینی ها رسد بشیم ؟
    بیشتر من اونارو حیوون میبینم (البته طبق اطلاعات بشر در این مورد )
    یه چیزم بگم اویزون گوشت کن
    ( همین الان برو باغ وحش ، از پشت میله ها به شیر خیره شو ، برو داخل قفس ، دارم میبینم لحضه تیکه تیکه شدنت و تحقیر و التماس کردنات که منو جرم نده ،اخرین صحنه از صفتت در چشمان شیر خواهد ماند )
    پس
    اگه فرازمینی ها با چنین قسطی مارو رسد میکنن
    پیشنهاد میکنم
    مواظب خودشون باشن ………..

  4. ولی ادم به سفر اپولو به ماه شک میکنه !
    میبینین امریکا چه با ذوق و شوق از سفر به ماه و تحقیق در موردش حرف میزنه ؟!
    انگار اصلا نرفته کره ماه …
    خب اقا جان من
    تکنولوژی اپولو نگید که از تکنولوژی فعلی پیشرفته تر بوده … ؟
    صد هزار برابره تکنولوژی اپولو همین الان در دسترس هس ، اما چرا .. جوری در موردش حرف زده میشه که اوضاع سفر به ماه در قیاس با اپولو سخت تر شده ….؟؟؟؟؟
    اقا منم شک دارم
    کافیه فکر کنید (عقل برای فکر هس)
    برای سفر به ماه همه میدونیم
    تکنولوژی خیلی پیشرفته تر از اون زمون نیازه (اپولو با اون کامپیوتره 4 مگابایتیش چه غلطی میخواسته بکنه ؟)
    یه جور میگیم امریکا امریکا (بابا تحقیق کنید ،برای سفر مگه تکنولوژی خاص و کامپیوتر قدرتمند برای تحلیل و تفسیر جریانات مسیر مگه نباید باشه ؟ نکنه با کامپیوتر اون زمون کلیه رویدادهای مسیر سفر به ماه داشته به صورت خیلی دقیق تحلیل و تفسیر میشده و جالب تر از اون فاصله با برد رادیویی اون دهه به زمین ارسال میشده ؟ اره ؟؟؟؟؟
    مگه ساخته امواج رادیویی بشر در اون زمون ،که حتی موبایل هم ساخته نشده بوده ، چه طور امکان داره از ماه تا زمین ارسال بشه ؟؟؟؟؟
    بابا
    همش به خدا دروغه
    راستی
    چه دلیلی داره امریکا برای افشای مدارک محرمانه در مورد سفر نکردن (دروغ) تهدید بشه ؟؟؟؟
    الانم اگه اون زمون سفر کرده بود
    نمیتونست مواد ، سنگ ،ماده ، یا هر چی از ماه برای تحقیق بیاره ، ؟ یا برای خدا هم که شده یکم بیشتر در مورد ماه تحقیق میکردن ؟ اونا که اون جا بودن ؟
    یه جور در مورد ماه حرف میزنن
    انگار اصلا صفت ماه رو ندیدن 😉

  5. ههههه این بنده خدا نمیدونه تو ماه چه خبره یا خودش رو به خریت زده؟ ماه پایگاه فرازمینی هاست و همین الانم اونجا و زیر اقیانوس های زمین در حال فعالیت هستن و مارو زیر نظر دارن ,اگه ویخواین بدونین چرا بهتره نظریه باغ وحش کیهانی رو بخونین