وکیل

نقش وکیل در اجرای عدالت

در کشورهایی که تربیت مدنی و اجتماعی به خوبی شکل گرفته و جرم و جنایت کنترل شده و وقوع آنها به حداقل خود رسیده است، وکلا وضعیت معیشتی بهتری دارند.

شاید این جمله برای شما عجیب باشد. اما باید گفت که در چنین کشورهایی مردم برای انجام کارهای مختلف خود از وکلا مشورت می‌گیرند. علم و تخصص وکلا تنها صرف قبول دعاوی و پیگیری پرونده‌های مختلف در دادگستری نیست. در این کشورها وکلا نقش به‌سزایی در بر قراری امنیت و عدالت بر عهده دارند.

افرادی که در زمینه اجرای عدالت فعالیت می‌کنند، اعم از دادستان و بازپرس و قاضی، اغلب اذعان می‌کنند که نیمی از دعاوی مدنی و اختلافات، نتیجه عدم آگاهی از قانون و مشورت نگرفتن از وکلا بوده است.

به گزارش سایت Persian immigration attorney

دخالت وکیل در دعاوی مدنی بیش از آن که برای خود وکیل مفید باشد برای مردم و دستگاه قضا مثمر ثمر است. چرا که وکلا بر حسب دانش خود، دعاوی نادرست را در دادگاه مطرح نمی‌کنند، رسیدگی به پرونده‌ها و ارسال ابلاغ‌ها به وکلا با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد و در نتیجه در زمان صرفه‌جویی می‌گردد.

Persian immigration  lawyer در ادامه آورده است که:

ازدحام مردم در دادگستری و راهروهای دادگاه‌های سراسر کشور به دلیل عدم استفاده از حضور وکلا در دعاوی است. چرا که مردم عادی اطلاعی از روال انجام امور قضایی ندارند و تلاش می‌کنند با مراجعه پی در‌ پی، روال رسیدگی به پرونده خود را مورد نظارت قرار دهند.

در صورتی که با حضور وکلا روند رسیدگی به دعاوی تسریع یافته و کارمندان دادگستری با طیب خاطر می‌توانند به وظایف قانونی خود بپردازند.

با تحولاتی که در سال‌های اخیر در حوزه حقوقی و قضایی رخ داده است و الزام به حضور وکیل در دعاوی کیفری و اختصاص وکیل تسخیری و معاضدتی برای افراد بی‌بضاعت، تا حد زیادی مثمر ثمر بوده است.

امید است که در سایه طرح‌های جدید دستگاه قضایی و مشارکت کانون وکلای سراسر کشور، گام‌های موثری در راستای اجرای همگانی عدالت برداشته شود و افراد بی‌بضاعت به دلیل ناتوانی و عدم آگاهی از رسیدن به حق و حقوق قانونی خود محروم نمانند.

وکیل خوب باید از توانایی علمی، شهرت، تجربه و حسن اخلاق برخوردار باشد. سن و جنسیت وکیل ملاک و معیار مناسبی برای سنجش اعتبار یک وکیل نیست. جنسیت وکیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاک مهم علم، شهرت و حسن خلق و قابل اعتماد و اطمینان بودن وی است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اجرای عدالت دست خداست