کایرین 1000

هواوی در حال توسعه تراشه‌ی موبایلی 5 نانومتری کایرین 1000 است

گزارش‌هایی مبنی بر در حال توسعه بودن تراشه‌ی موبایلی 5 نانومتری کایرین 1000 (Kirin 1000) توسط هواوی منتشر شده است. ظاهرا این تراشه٬ قدرتبخش گوشی‌های سری میت 40 خواهد بود.

علیرغم مشکلاتی که هواوی با دولت ایالات متحده دارد٬ همچنان مشغول ارائه‌ی نوآوری‌هایی در صنعت گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. در همین راستا شنیده می‌شود این شرکت در حال توسعه‌ی نسل آینده‌ی تراشه‌‌ی موبایلی خود با نام کایرین 1000 است.

کایرین 1000 یک تراشه‌ی 5 نانومتری خواهد بود

هواوی چند سالیست که به یکی از پیشروان تولید تراشه‌های موبایلی تبدیل شده است. تراشه‌های این شرکت با نام کایرین (Kirin) در زیر قاب گوشی‌ها به کار می‌روند. نسل فعلی تراشه‌های این شرکت٬ کایرین 990 نام دارد که قدرت‌بخش گوشی‌های خانواده میت 30 است. این تراشه٬ بر پایه‌ی فناوری پردازش 7 نانومتری تولید می‌شود. در واقع کایرین ۱۰۰۰ تراشه‌ای بر پایه‌ی فناوری پردازش 5 نانومتری خواهد بود و از معماری پردازنده A77 بهره می‌برد. این تراشه‌ی جدید می‌تواند در اواسط سال آینده‌ی میلادی همراه با گوشی‌های خانواده میت 30 هواوی معرفی شود.

گفتنیست که مشکلات طولانی مدت بین ایالات متحده و هواوی به یک موضوع دائمی برای بحث و گفتگو تبدیل شده است. در واقع از زمانی که آمریکا هواوی را تحت تحریم خود قرار داده٬ رن ژنگ فی مدیرعامل هواوی صحبت‌های زیادی را مطرح کرده است. وی اخیرا اظهار داشته است که هواوی می‌تواند حتی بدون عرضه‌ی محصولات خود در ایالات متحده نیز زنده بماند. به گفته‌ی وی٬ در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های غربی بدون آنکه آمریکا در برنامه‌هایشان باشد٬ اقدام به عرضه‌ی محصولات خود می‌کنند و این باعث افزایش اعتماد به نفس هواوی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ای بابا آشغالترین گوشی که تا به حال دیدم

  2. خوب باید پر حال توسعه اش باشه چون برای سری بعدی میت بهش احتیاج داره

  3. 5?
    😮😮😮😮😮😮😮😮
    به خدا هواوی قاط زده …