حذف خودکار پیام در واتس اپ

واتس اپ در حال آزمایش قابلیت حذف خودکار پیام است

حذف خودکار پیام یکی از قابلیت‌های بسیار جالبی است که سبب افزایش حریم خصوصی در پیام‌ رسان تلگرام شده است. واتس اپ به عنوان محبوب‌ترین پیام‌ رسان دنیا، مشغول آزمایش این ویژگی‌ است.

واتس اپ چندی پیش قابلیت حذف پیام بعد از ارسال کردن آن را در اختیار کاربران قرار دارد. به زودی قرار است این ویژگی چند پله بهبود پیدا کند. بر اساس یافته‌های وب سایت WABetaInfo، یک ویژگی جدید به نام “Disappearing Messages” (پیام‌های محوشونده) به نسخه 2.19.275 واتس اپ اندروید اضافه شده است.

حذف خودکار پیام از گروه‌های واتس اپی

نسخه نام برده در اولین مراحل توسعه قرار دارد، به همین دلیل تغییر یافتن ویژگی‌های آن محتمل است. با این حال، بر اساس قابلیت حذف خودکار پیام که اکنون در این نسخه در دسترس قرار دارد، پیام‌ها بعد از ارسال توسط کاربران، با گذشت پنج ثانیه یا یک ساعت به صورت خودکار پاک شده و هیچ رد و اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

متاسفانه ویژگی Disappearing Messages منحصر به گروه‌ها است. از طرفی بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، همه پیام‌ها حذف می‌شوند و نمی‌توان حذف پیام‌ها را به یک سری کاربر مشخص در گروه محدود کرد. انتظار داریم در نسخه‌های بعدی پیام رسان واتس اپ، این قابلیت در گفتگوهای خصوصی نیز قابل استفاده باشد.

همچنین انتظار داریم گزینه‌های بیشتری از نظر بازه زمانی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر تنها امکان انتخاب از میان دو گزینه پنج ثانیه و یک ساعت وجود دارد. به جز این دو، هیچ بازه زمانی دیگری به منظور حذف خودکار پیام‌ها نمی‌توان انتخاب کرد!

فراموش نکنید همانند بسیاری از قابلیت‌هایی که روزی در نسخه‌های بتای واتس اپ توسعه یافته، ولی هرگز به نسخه‌های پایدار راه پیدا نکردند، احتمال عدم نهایی شدن ویژگی حذف خودکار پیام در نسخه رسمی بعدی واتس اپ نیز وجود دارد. در هر صورت، این یکی از ویژگی‌های مهمی است که واتس اپ می‌بایست دیر یا زود، برای افزایش حریم خصوصی کاربران، به پیام رسان خود اضافه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*