دوربین شیائومی می میکس آلفا

نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا ؛ این دوربین 108 مگاپیکسلی بی‌هیجان!

نخستین نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا (Xiaomi Mi MIX Alpha) توسط یکی از مدیران کمپانی شیائومی منتشر شد. این گوشی به یک دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده است.

شیائومی با رونمایی از گوشی هوشمند مفهومی می میکس آلفا٬ صنعت فناوری را تحت تاثیر قرار داد. اگر شیائومی می میکس سال 2016 یک گوشی زیبا بود٬ حالا می میکس آلفا با نمایشگر دوگانه‌ی پیشرفته٬ مشخصات فنی قدرتمند و یک طراحی شگفت انگیز حتی از آن هم بهتر ظاهر شده است. می میکس آلفا در بخش دوربین خود نیز جذاب به نظر می‌رسد. این گوشی از دوربین سه‌گانه پشتی بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است.

حال نخستین نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شده است. این تصاویر در روز جهانی چین ثبت شده و توسط ٬Shou Zi Chew رئیس امور مالی کمپانی شیائومی در ویبو نشر پیدا کرده است. اگر این تصاویر٬ بهترین تصاویری است که می‌توان با دوربین گوشی می میکس آلفا ثبت کرد٬ پس نباید از دوربین آن به عنوان یکی از نقاط قوت آن برای فروشش نام برد. این تصاویر نمی‌توانند ما را تحت تاثیر قرار دهند.

نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا

جزئیات دوربین شیائومی می میکس آلفا

می میکس آلفا نخستین موبایل در جهان لقب گرفت که به یک سنسور دوربین با وضوحی بیش از 100 مگاپیکسل مجهز است. این کار به لطف یک سنسور ساخت سامسونگ به نام ISOCELL Bright HMX 108MP با اندازه‌ی سنسور 1/1.33 اینچ ممکن شده است. اندازه‌ی بزرگ این سنسور اجازه می‌دهد نور بیشتری نسبت به سنسورهای کوچک‌تر جذب شود و در نتیجه باید عکس‌هایی شفاف‌تری با جزئیات غنی‌تر را حتی در شرایط نوری تاریک ثبت کند. فناوری پیکسل باینینگ به سنسور اجازه می‌دهد چهار پیکسل را ترکیب کرده و در در قالب یک پیکسل بزرگ‌تر به نمایش بگذارد. این پروسه٬ اندازه‌ی پیکسل را از 108 به 27 مگاپیکسل می‌رساند٬ اما عملکرد‌ آن در شرایط نوری کم نیز خوب است.

نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا کمی مبهم به نظر می‌رسد که گویی به خاطر میزان نور زیاد است. شاید به این دلیل است که سنسور نور زیادی جذب می‌کند و عملکرد‌ آن در روشنایی٬ به خوبی عملکردش در تاریکی نیست. در هر صورت٬ ارزیابی خوبی از این دو نمونه تصویر نداریم و آن‌ها به ارزشمندی یک گوشی با قیمتی بیش از 2 هرار دلار نیستند!

نمونه تصاویر دوربین شیائومی می میکس آلفا

به جز سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی٬ می میکس آلفا از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و یک دوربین 20 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ی دید 117 درجه‌ای نیز بهره می‌برد. این پیکربندی اجازه‌ی عکاسی ماکرو 1.5 سانتی‌متری را نیز می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های دوربین‌های سه‌گانه این گوشی باید به لرزشگیر اپتیکال چهار جهته و فوکوس لیزری اشاره کرد. ضمنا دوربین سلفی مجزایی در این جا قرار ندارد و شما می‌توانید از دوربین اصلی گوشی به لطف نمایشگری که در پشت قاب قرار دارد٬‌ برای عکاسی سلفی استفاده کنید.

ما امیدواریم به زودی عکس‌های بهتری از این دوربین که توسط عکاسان ماهرتر ثبت شده٬ به دست ما برسد. همچنین از آنجایی که می میکس آلفا نخستین گوشی تجهیز شده به سنسور فوق بزرگ 108 مگاپیکسلی سامسونگ است٬ هیچ دیوایسی وجود ندارد که ما با آن مقایسه‌اش کنیم. قطعا طی ماه‌ها و سال‌های آینده به تعداد گوشی‌های بهره برنده از این سنسور دوربین افزوده خواهد شد.