سیاره نهم منظومه شمسی

محققان یک سیاهچاله را سیاره نهم منظومه شمسی می‌دانند

دو محقق در مطالعات خود به فرضیه جدیدی رسیدند که در حقیقت سیاره ایکس یا سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله با حجمی 10 برابر سیاره زمین است.

بسیاری از محققان همواره به دنبال سیاره نهم منظومه شمسی هستند که تاکنون کشف نشده است و هر بار یک فرضیه جدید در کشف آن شکل می‌گیرد. گروهی از محققان دانشگاه کل تک در سال 2015 میلادی توانستند در منظومه شمسی یک سیاره با نام سیاره ایکس را شناسایی کنند. این محققان بر این باورند که سیاره ایکس داری حجمی 10 برابر بیشتر از زمین است و گردش مدار آن به دور خورشید حدود 20 هزار سال سیاره زمین به طول می‌انجامد و تا خورشید حدود 45 تا 150 میلیارد کیلومتر فاصله دارد، اما حالا دو فیزیکدان در بررسی‌های جدید به این باور رسیدند که سیاره ایکس در واقع یک سیاره نبوده و یک سیاهچاله است که در حال حاضر موادی که در اطراف آن وجود دارد را به داخل خود می‌بلعد.

جزئیات سیاره نهم منظومه شمسی

این دو فیزیکدان بر این باورند که اگر این نظریه صحیح باشد، شواهدی از اشعه‌های گاما نیز وجود خواهد داشت. گفتنی است اشعه‌های گاما پس از برخورد میان ذرات ماده تاریک در فضای اطراف سیاهچاله ایجاد می‌شوند. در گزارش این دو فیزیکدان آمده است این سیاهچاله دارای مشخصات یکسانی با سیاره ایکس مرموز است و آنقدر متراکم بوده که احتمالا به اندازه یک توپ بولینگ خواهد بود. جیمز آنوین، یکی از مولفان این پژوهش و استادیار دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در این خصوص عنوان کرد ما به سایر محققان توصیه می‌کنیم برای اینکه به دنبال نور قابل رصد باشند، زمان خود را به جستجوی اشعه‌های گاما یا اشعه‌های کهکشانی اختصاص دهند تا ماهیت این شی آسمانی کشف شود. در حال حاضر این محققان قصد دارند برای یافتن شواهد قدرتمندی در خصوص نظریه خود از اطلاعات تلسکوپ فضایی Fermi Gamma-ray کمک بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*