سرفیس نئو و سرفیس دو مایکروسافت

سرفیس نئو و سرفیس دو مایکروسافت ؛ دیوایس‌هایی که می‌خواهند جای گوشی‌های هوشمند را بگیرند

دو تبلت هیبریدی سرفیس نئو (Surface Neo) و سرفیس دو (Surface Duo) مایکروسافت٬ با نمایشگر دوگانه‌ی خود دسته بندی تازه‌ای را در بازار گجت‌های موبایلی ارائه کرده‌اند. این دو دیوایس می‌خواهند جای گوشی‌های هوشمند را در آینده بگیرند!

ما شب گذشته سرانجام شاهد رونمایی از دیوایس‌های مجهز به نمایشگر دوگانه از سوی مایکروسافت بودیم. گرچه مطابق انتظار ما، این شرکت مجددا به بازار موبایل بازنگشت. سرفیس نئو یک دیوایس بزرگ دو نمایشگره در ابعاد لپ تاپ‌ها است، در حالی که سرفیس دو بیشتر شبیه به یک گوشی هوشمند با نمایشگری دوگانه است. هر دو این محصولات از نسخه‌ی اصلی سرفیس تبعیت کرده‌اند که مسیر کامپیوترهای تبدیل شونده‌ی 2 در 1 امروزی را به وجود آورد.

مایکروسافت سرفیس نئو

در یک بررسی اولیه٬ گرچه من این دو دیوایس را در دست گرفتم٬ اما موفق به روشن کردن آن‌ها نشدم تا بتوانم در مورد عملکرد نمایشگر دوگانه‌ی آن برای شما بگویم؛ اما حداقل می‌توانم تایید کنم که کیفیت ساخت آن‌ها بسیار بالاست. سرفیس نئو کمی سگین‌تر است٬ با این حال وقتی آن را در دست می‌گیرید احساس خوبی خواهید داشت. در آن سمت سرفیس دو کمی سبک‌تر است تا در دست‌گیری آن نیز آسان‌تر باشد.

هر دو دیوایس کیفیت ساخت خوبی دارند٬‌ به خصوص وقتی به لولاهای 360 درجه‌ای آن‌ها می‌نگریم متوجه این قضیه خواهیم شد. مایکروسافت سال‌هاست که روی تقویت لولای کامپیوترهای خود کار می‌کند و می‌توان گفت که آن در دو دیوایس تاشو نئو و دو به بلوغ رسیده است. باز و بسته کردن آن‌ها در درجه‌های مختلف بسیار نرم انجام می‌شود و آن احساس ترسی که با هر بار باز و بسته کردن گوشی منعطف گلکسی فولد تجربه می‌کنید را نمی‌توان در اینجا یافت. یکی دیگر از مزایای لولاهای این دو دیوایس٬ این است که شما قادر هستید آن‌ها را به طور کامل باز کنید تا دیوایس به حالت تخت درآید. هیچ تاشدگی که در گوشی‌های منعطف کنونی بازار وجود دارد را نمی‌توان در این دو دیوایس یافت که نکته‌ی مثبتی است.

مایکروسافت سرفیس دو

سرفیس نئو و سرفیس دو مایکروسافت

من تحت تاثیر چگونگی انعطاف پذیر بودن نئو و دو قرار گرفتم. آیا می‌خواهید در نتفلیکس به تماشای یک فیلم بپردازید و در نمایشگر ثانویه به کارهای دیگر خود برسید؟ فقط کافیست آن را همانند یک لپ تاپ باز کنید. شما می‌توانید حتی این دو نمایشگر را به صورت افقی در کنار یکدیگر داشته باشید تا در حالی که صفحه‌ی ایمیل در سمت چپ قرار دارد٬ در سمت راست پیام‌ها نمایان شوند. این دو نمایشگر به هر شکلی که مد نظر شماست در دسترس خواهند بود.

کیبورد بلوتوثی باریک نئو به خوبی از شما دلربایی می‌کند. آن به صورت مغناطیسی به پایین دیوایس وصل می‌شود و می‌توانید هرچقدر که خواستید آن را بالا و پایین کنید تا زاویه‌ی مد نظر شما به دست آید. وقتی آن پایین صفحه باشد٬ یک فضای خوب برای ایموجی‌ها٬ ژست‌های نوشتاری و دیگر عملکردها در اختیار شما قرار می‌گیرد. مایکروسافت نام آن را “Wonder Bar” گذاشته است. اگر آن را درست در پایین نمایشگر نصب کنید نیز می‌توانید از پایین‌ترین قسمت نمایشگر به عنوان یک ترک پد نیز استفاده کنید. گرچه متاسفانه شما باید به صورت جداگانه این کیبورد لوتوثی را تهیه کنید.

به طور کلی هنوز خیلی زود است بخواهیم بگوییم که آیا نمایشگر دوگانه‌ی مایکروسافت موفقیت آمیز بوده است یا خیر؛ اما جذاب است می‌بینیم که غول نرم افزار جهان چیزی متفاوت از آنچه در گوشی‌های منعطف اندرویدی بازار می‌بینیم را ارائه کرده است. و خبر خوب اینکه نئو از سیستم عامل ویندوز 10 ایکس بهره می‌برد. به گفته‌ی مایکروسافت٬ دو گجت سرفیس نئو و سرفیس دو٬ پاییز سال آینده میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من نوکیا 1200هم با اینا عوض نمبکنم چ برسه گوشی لمسیم خالا اینا میخوان جای گوشی های هوشمند رو بگیرن