نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس

اولین نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس ؛ دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ گلکسی ای 70 اس (Samsung Galaxy A70s) مجهز به یک سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی، ده روز پیش رونمایی شد. در اولین نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس بیشتر روی دوربین این گوشی تمرکز داریم.

سامسونگ گلکسی ای 70 یکی از بهترین میان‌رده‌هایی است که غول کره‌ای تا امروز ارائه کرده است. بعد از گوشی پرچمدار گلکسی اس 10 5G، این دومین گوشی سامسونگ با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی به شمار می‌رود. البته استفاده از یک باتری بزرگ به همراه پشتیبانی از سیستم شارژ سریع متفاوت در این گوشی ضرورت داشت؛ نمایشگر 6.7 سوپر امولد گلکسی ای 70 مصرف انرژی زیادی دارد.

یکی از مشکلات گلکسی ای 70 از نظر کاربران، حجم پایین صدا اسپیکر اصلی آن محسوب می‌شود. انتظار داشتیم این مشکل در مدل جدید برطرف شود، اما سازنده در سامسونگ گلکسی ای 70 اس، تمرکزش را روی مگاپیکسل دوربین قرار داده و از بقیه کاستی‌ها غافل شده است. در اولین نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس صدای کم اسپیکر این گوشی به خوبی درک می‌شود. به همین دلیل برای گوش دادن به صوت هر گونه محتوا، اغلب مجبور خواهید بود حجم صدا را در حالت ماکزیمم قرار بدهید.

نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس سامسونگ

در نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس هیچ چیز به اندازه دوربین آن جلب توجه نمی‌کند. برای اولین مرتبه در یک گوشی هوشمند شرکت سامسونگ، از یک سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی استفاده شد. در مقایسه با رزولوشن سنسور اصلی دوربین سه گانه گلکسی ای 70، در مدل جدید وضوح تصویر دو برابر شده است (32 مگاپیکسل در برابر 64 مگاپیکسل).

نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس

طراحی پنل پشتی به لطف استفاده از سبک طراحی 3D Prism بهبود پیدا کرده و گوشی زیباتر از قبل به نظر می‌رسد. روی این قسمت خطوطی مورب دیده شده و افکت گردینت به خوبی قابل رویت است.

برخلاف گلکسی ای 50 اس که در بدو عرضه، نسخه رابط کاربری One UI آن از 1.1 به 1.5 افزایش پیدا کرد، در مدل جدید گلکسی ای 70 هنوز از نسخه قبلی رابط کاربری اندروید اختصاصی سامسونگ استفاده می‌شود. انتظار داریم این به‌روزرسانی زودتر برای گوشی نام برده منتشر شود.

این اتفاق از عدم برنامه‌ریزی صحیح در قسمت نرم افزار Samsung Mobile خبر می‌دهد. اگرچه در نسخه 1.5 رابط One UI قابلیت‌های چندان مهمی افزوده نشده است، اما دلیلی به منظور انتشار آن برای یک گوشی ارزان‌تر پیدا نمی‌شود! با در نظر گرفتن سطح Galaxy A70s و بالاتر و گران‌تر بودن آن در مقایسه با Galaxy A50s، اولویت توسعه آپدیت برای این گوشی است.

نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس

متاسفانه در اولین نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس سامسونگ نتوانستیم قضاوت صحیح و عادلانه‌ای درباره دوربین این گوشی داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است تا زمان انتظار بررسی تخصصی آن منتظر بمانید. با این حال، بر اساس بررسی اولیه گوشی می‌توان گفت دوربین 64 مگاپیکسلی مدل نام برده، در مقایسه با دوربین 48 مگاپیکسلی گلکسی ای 50 اس، تفاوت فاحشی ندارد.

البته، به وسیله زوم کردن روی هر قسمت، جزئیات بیشتری در نمونه عکس‌های دوربین گلکسی ای 70 اس در مقایسه با رقیب آن مشاهده خواهید کرد. همچنین به نظر می‌رسد حین عکاسی در شب، سیستم فوکوس دوربین مدل بالاتر، بهتر روی سوژه‌های قرار گرفته در دور دست قفل می‌شود. با این حال، اختلاف دوربین دو گوشی میان‌رده نام برده از سری Galaxy A به اندازه‌ انتظار نیست. بین یک سنسور دوربین موبایل 48 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی باید اختلاف به مراتب بیشتری وجود داشته باشد، به طوری که دوست‌داران عکاسی با موبایل، به خرید گوشی مجهز به دوربینی با رزولوشن بالاتر تشویق شوند.

نگاه نزدیک به گلکسی ای 70 اس

از بسیاری جهات این گوشی را باید همان گلکسی ای 70 دانست. حتی قیمت دو گوشی نیز تقریبا یکسان است. این وضعیت حداقل در بازارهای کشور هند برقرار است. برای خرید نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی می‌بایست 410 دلار (در هند) پرداخت کنید. با در نظر گرفتن قیمت نزدیک سامسونگ گلکسی ای 70 اس به گلکسی ای 70، خرید آن را به جای مدل قبلی شدیدا توصیه می‌کنیم. تغییرات، بدون در نظر گرفتن بهبود دوربین، هر چقدر کم باشند، با در نظر گرفتن قیمت گوشی ارزشمند می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. قاب پشتیشم به نظرم خیلی خوشگلع

  2. خیلی گوشی خوبیه من به جای نوت8 اینو میگیرم

  3. سر تیتر به جای 64مگاپیکسل نوشتبن 65اصلاح بشه