حیات فرازمینی

برنده نوبل فیزیک: انسان قادر به مشاهده حیات فرازمینی نخواهد بود

جیمز پیبلز که اخیرا به صورت مشترک موفق به کسب نوبل فیزیک 2019 شد عنوان کرد اگر هم در سیارات دیگر حیاتی وجود داشته باشند، انسان قادر به مشاهده حیات فرازمینی نخواهد بود.

اخیرا جیمز پیبلز 84 ساله به دلیل کشفیات کیهان‌شناسی فیزیکی توانست به نیمی از جایزه نوبل فیزیک 2019 دست پیدا کند و نیمی دیگر از این جایزه نیز به میشل مایور 77 ساله و دیده کوئلوز 53 ساله به دلیل کشف اولین سیاره خارج از منظومه شمسی که دور ستاره‌ای همانند خورشید می‌چرخد، رسید. جیمز پیبلز طی تماس تلفنی با اعضای آکادمی نوبل عنوان کرد آیا شگفت‌زده نمی‌شوید از اینکه هم‌اکنون شواهد زیادی حاکی از آن است که جهان ما از یک وضعیت متراکم و داغ به شکل ظاهری خود گسترده‌تر شده است. وی افزود البته این نظریه به صورت کامل مورد آزمایش قرار گرفته، اما باید اعتراف کرد ماده تاریک و انرژی تاریک همچنان یک مورد مرموز و پیچیده محسوب می‌شوند.

احتمال مشاهده حیات فرازمینی

یکی از خبرنگاران از جیمز پیبلز از احتمال حیات بیگانه در سایر سیارات سوالی را مطرح کرد که وی توضیح داد با اطمینان می‌توانم بگویم اگر حیاتی در سایر سیارات باشد، انسان هیچ زمان قادر به مشاهده آن نخواهد بود. البته ما توانسته‌ایم به پیشرفت‌های خوبی در درک طبیعت و تکامل جهان برسیم، اما بسیاری از سوالان بدون پاسخ مانده‌اند. وی در پایان مصاحبه خاطرنشان کرد من به جوانان نصیحت می‌کنم به خاطر عشق به حوزه علم ورود کنید و فقط به دنبال کسب جوایز نباشید و هدف شما می‌بایست مسحور شدن با علم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعیت تلخه نه ؟؟؟
    تویی که مخالفی با کامنتم
    یه سوال دارم ازت؟
    هر وقت یک ثانیه بعد زندگیتو تونستی ببینی ،
    اون وقت به کامنتم فکر کن
    توی این جهان هستی که حتی توانایی درک عطمت سیاره خودمون و حتی وسعت وجودیمون رو نداریم ، وقتی تلوزیون رو باز میکنیم ،هزاران خبر عجیب و کشفیات اعجاب انگیز داریم که در گذشته حتی فکرشم نمیکردیم ،
    حالا ،بازم حاظرم کسانی که در زمینه بی نهایت وجودی هستی ، با اقتدار ،و اعتماد به سقف ، و با کمال پررویی ، حتی توانایی یاداوری یک هفته پیششو نداره ، با چه غلط و پررویی حتی جرات مهر زدن و نوبل گرفتن به اسراری داره که حتی الاغ هم اعتراف میکنه ، در حال حاضر کلیه سوال های انسان توسط خودش طرح شده و توجیه شده ، و نوعی پارادوکس و ابهام و در بی نهایت بی جوابی سر میبریم …
    پس
    من جای اون بودم
    نوبل رو میزدم زمین خرد میشد
    و با گریه
    به بی جوابی های بشریت تا عمر داشتم گریه میکردم …
    حالا با فکر
    دیس لایک کن …

  2. ارزو دارم
    جایزه صلح نوبلت رو همون فرارمینی ها ازت بگیرن ، بکنن تو چشت بگن ،
    اندازه قدت زر بزن ، کوچولوی نمکی 😎