اولین تریلر فیلم دولیتل (Dolittle) را تماشا کنید

اولین تریلر فیلم دولیتل (Dolittle)، اثر جدید رابرت داونی جونیور منتشر شد که در ادامه می‌توانید به تماشای آن بپردازید. این اولین بار از سال 2014 است که جونیور نقشی جز تونی استارک را بازی می‌کند.

فیلم دولیتل که با بودجه عظیم 175 میلیون دلاری ساخته شده، قرار است یکی از اولین فیلم‌های بزرگ سال 2019 باشد. تریلر این فیلم مورد انتظار را در ادامه تماشا کنید.

با تشکر از دنیای سینمایی مارول، رابرت داونی جونیور حالا یکی از محبوب‌ترین و پولسازترین ستارگان سینمای جهان به حساب می‌آید. شرکت یونیورسال هم بر روی این محبوبیت حساب ویژه‌ای باز کرده و امیدوار است که این فیلم بتواند به کمک جونیور، پرفروش ظاهر شود. با این حال، ساخت این فیلم با مشکلاتی نیز رو به رو شد و عقب افتادن اکران فیلم از ماه آوریل 2019 به ژانویه 2020، به همین مسئله اشاره دارد.

فیلم دولیتل

این فیلم مدتی قبل تکمیل شده بود اما ظاهرا کیفیت مناسبی نداشت و وارد مرحله اصلاح مجدد شد. تعدادی از سکانس‌های اکشن فیلم، توسط جاناتان لیبسمن (Jonathan Liebesman) یک بار دیگر فیلمبرداری و تدوین شدند و با توجه به تریلر، به نظر می‌رسد که فیلم حالا در شرایط خوبی است (جاناتان لیبسمن آثاری همچون خشم تایتان‌ها و لاک پشت‌های نینجا را در کارنامه دارد). این عنوان در ابتدا، سفر دکتر دولیتل (The Voyage of Doctor Dolittle) نام داشت که اخیرا به دولیتل تغییر پیدا کرده است.

اولین تریلر فیلم دولیتل – Dolittle  

در حالی که این تریلر، حال و هوای سرگرم کننده اثر را به تصویر می‌کشد اما به تعدادی از جنبه‌های دراماتیک فیلم نیز اشاره دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده است که این دکتر مشهور همسرش را از دست داده و حالا پس از گذشت هفت سال، سفری را برای یافتن دارویی برای بیماری ملکه ویکتوریا آغاز می‌کند. دوستان دولیتل، از جمله چی چی (یک گوریل همیشه نگران با صداپیشگی رامی مالک) و پلی‌نیژا (یک طوطی با صداپیشگی اما تامپسون) نیز در این سفر او را همراهی خواهند کرد. در انتهای تریلر، لیستی از ستارگان مشهور را مشاهده می‌کنید که در واقع همگی آن‌ها تنها به عنوان صداپیشه حضور دارند، از جمله جان سینا، کمیل نانجیانی، اوکتاویا اسپنسر، تام هالند، کریگ رابینسون، رالف فاینز، ماریون کوتیار و سلنا گومز. در کنار داونی جونیور، تنها آنتونیو باندراس و مایکل شین، حضور فیزیکی دارند.

نکته جالب دیگر تریلر منتشر شده، این است که به شکلی تدوین شده که مخاطبان را به یاد آثار شرکت دیزنی بیندازد. خصوصا پافشاری بر روی تهیه کنندگی جو راث (که تهیه آثاری همچون آلیس در سرزمین عجایب و مالیفیسنت را در کارنامه دارد). این استراتژی خوبی برای بازاریابی است اما با توجه به بودجه نجومی صرف شده برای این اثر، نگرانی‌های بسیاری پیرامون عملکرد آن در گیشه وجود دارد.

کریس مک کی (Chris McKay)، کارگردان انیمیشن فیلم لگو بتمن، نویسندگی این اثر را برعهده داشته و کارگردانی آن بر عهده استیون گیگان (Stephen Gaghan) بوده است که در سال 2000 اسکار بهترین فیلمنامه را برای فیلم ترافیک به خانه برد. طبق اخبار منتشر شده، نسخه اصلی استیون گیگان در زمینه کمدی و جلوه‌های ویژه، ضعف‌های فراوانی داشت. اتفاقی که چندان عجیب نیست، فیلم‌های ساخته او (طلا، سیریانا) آثار درام و داستان محور بوده‌اند و قابل باور است که او در آثار بلاک باستری چندان درخشان ظاهر نشود. جای سوال دارد که چرا یونیورسال او را برای ساخت یک فیلم ماجراجویی بزرگ انتخاب کرده است.

فیلم دولیتل در تاریخ 17 ژانویه 2020 (27 دی 1398) به اکران سینماهای جهان در می‌آید و باید دید در نهایت تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.