قیمت گوشی

قیمت گوشی به دلیل افزایش واردات، کاهش پیدا خواهد کرد

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت قیمت گوشی موبایل به دلیل افزایش واردات و کاهش قیمت ارز روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص کاهش قیمت گوشی های موبایل در بازار کشور عنوان کرد باید ابتدا بگوییم دو عامل اصلی باعث افزایش قیمت تلفن همراه شده است. افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت این کالا تاثیر زیادی داشت و از سویی با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه در لیست سیاه تعزیرات قرار گرفتند، بازار با کاهش کالا مواجه شد و این دو عامل، گرانی موبایل را به همراه داشت. رمضانعلی سبحانی‌فر تاکید کرد این شرکت‌های متخلف ارز 4200 تومانی دریافت کردند، اما آنها گوشی موبایل به کشور وارد نکرده و آن تعداد اندک که توسط این شرکت‌ها وارد شده نیز با قیمت گران به فروش رسانده‌اند. از این رو تا زمانی که این شرکت‌ها از لیست تعزیرات خارج نشوند، اجازه واردات موبایل را نخواهند داشت.

کاهش قیمت گوشی در راه است

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار کرد با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین خارج شدن برخی از واردکنندگان تلفن همراه از لیست تعزیرات که افزایش عرضه را به همراه خواهد داشت، باعث می‌شود قیمت موبایل روند کاهشی داشته باشد. وی تاکید کرد هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های واردکننده گوشی موبایل از لیست تعزیرات خارج شده و اجازه دارند تا تلفن همراه را به بازار عرضه کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد قیمت ارز نیز در برخی از مواقع افزایش پیدا کرده بود، اما هم‌اکنون شاهد کاهش آن هستیم که این موضوع در کاهش قیمت موبایل تاثیرگذار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*