صفحه نمایش آبشاری سه بعدی

اوپو روی صفحه نمایش آبشاری سه بعدی با انحنای چهارطرفه و حسگرهای زیر نمایشگر کار می‌کند

شرکت چینی اوپو (Oppo) پتنت جدیدی را ثبت کرده که نشان می‌دهد مشغول کار بر روی یک گوشی با صفحه نمایش آبشاری سه بعدی با انحنای چهار طرفه و حسگرهای زیر نمایشگر است.

گوشی های هوشمند در چند سال گذشته نوآوری‌های زیادی را به خود دیدند که از جمله آنها می‌توان به دوربین سلفی جهنده یا پاپ آپ، فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و نمایشگرهای آبشاری اشاره کنیم. جدیدترین اختراعات ثبت شده توسط شرکت چینی اوپو نشان می‌دهد که این شرکت مشغول کار بر روی نمایشگری است که در همه لبه‌ها خمیده است. همچنین Oppo پتنت دیگری را برای قرار دادن حسگرهای مختلف در زیر نمایشگر ثبت کرده است.

پتنت صفحه نمایش آبشاری سه بعدی

بر اساس پتنت‌های ثبت شده، یک سنسور نوری و یک سنسور مادون قرمز دیگر دیده می‌شود که هر دوی آنها می‌توانند در زیر صفحه نمایش عمل کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به قاب یا حاشیه برای قرار دادن حسگرها نخواهد بود. یکی از این حسگرها میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به نور محیط را تنظیم می‌کند و دیگری نمایشگر را در هنگام برقراری تماس خاموش می‌کند. این فناوری می‌تواند با نمایشگر میکرو LED یا OLED کار کند.

چند ماه پیش، شرکت اوپو دستگاه عرضه نشده‌ای با صفحه نمایش آبشاری را نمایش داد، اما ایده ساختن یک گوشی با صفحه نمایش آبشاری سه بعدی با چهار لبه خمیده، کاملا جدید نیست. شیائومی نیز در ماه فوریه یک گوشی مشابه با چهار لبه خمیده را ثبت کرده بود. اوپو همچنین یک گوشی با دوربین زیر نمایشگر را در MWC شانگهای معرفی کرد که این امر نشان می‌دهد این شرکت به دنبال عرضه یک گوشی با نسبت نمایشگر به بدنه 100 درصدی است.

پیش از این گوشی‌هایی با صفحه نمایش آبشاری که در دو لبه چپ و راست خمیده بودند را دیده بودیم که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به هواوی میت 30 پرو و ویوو نکس 3 اشاره کنیم و ظاهرا حالا قرار است سبک طراحی جدیدی در اسمارت فون‌ها ترند شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*