لباس های فضایی

ناسا از سری جدید لباس های فضایی رونمایی کرد

ناسا از 2 سری جدید لباس های فضایی خود رونمایی کرد که سری اول را فضانوردان ماموریت آرتمیس طی سفر به ماه خواهند پوشید و لباس دوم برای زمان بودن در فضاپیماها طراحی شده است.

سازمان فضایی ناسا برای ماموریت آرتمیس و سفر در فضاپیماها سری جدید لباس های فضایی را طراحی کرد که اخیرا به صورت رسمی تصاویر آنها منتشر شده است. از این دو لباس فضایی یک لباس برای فضانوردانی طراحی شده که قصد دارند خارج از فضاپیما یا روی سطح کره ماه فعالیت کنند و لباس دوم نیز برای فضانوردان مدار زمین است.

مشخصات سری جدید لباس های فضایی

لباس های فضایی

مدل اول با نام xEMU بسیار انعطاف‌پذیر است و این امکان را برای فضانوردان فراهم می‌کند تا به آسانی بر روی سطح ماه پیاده‌روی کنند. مدل دوم با نام Orion Crew Survival مخصوص فضانوردانی است که در داخل فضاپیماها قرار دارند و در حین سفر می‌بایست آنها را بپوشند. کارشناسان سازمان فضایی پیش‌تر اعلام کردند تعدادی از زنان و مردان فضانورد در ماموریت آرتمیس یا همان سفر به ماه حضور خواهند داشت که به واسطه چنین لباس‌هایی سفر آنها آسان‌تر بوده و در حین پیاده‌روی روی سطح ماه آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

لباس های فضایی

لباس فضایی xEMU به لباس‌های فعلی فضانوردان شباهت زیادی دارد، اما طراحان ناسا آن را به فناوری‌های پیشرفته و مدرن تجهیز کرده‌اند و به واسطه این لباس، فضانوردان می‌توانند به آسانی خم شده و وسایل را حتی تا بالای سرشان بلند کنند. تمامی این لباس‌ها از دستکش مخصوصی بهره می‌برند که به کمک طراحی خاص آنها، فضانوردان می‌توانند هر انگشت خود را حرکت دهند.

لباس های فضایی

در کنار تمام این ویژگی‌ها، طراحی این لباس‌ها به گونه‌ای است تا در مقابل دمای بسیار سرد کره ماه مقاومت کند و این نوع از لباس‌ها هم برای زن و هم مرد فضانورد مناسب خواهد بود.

لباس های فضایی

از طرفی لباس دوم فضانوردان با نام Orion Crew Survival بسیار سبک‌تر از نوع اول طراحی شده تا فضانوردانی که برای فرود و برگشت به زمین درون فضاپیما می‌روند بتوانند آنها را بپوشند و راحتی بیشتری داشته باشند. این لباس فضانوردی قادر است میزان فشار وارد شده به فضانوردان را کاهش دهد و از بدن فضانورد در هنگام پرواز محافظت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*