گوشی های سری هواوی پی 40

گوشی های سری هواوی پی 40 با دو سیستم عامل اندروید و هارمونی عرضه می‌شود

طبق جدیدترین شایعه‌های منتشر شده، گوشی های سری هواوی پی 40 (Huawei P40) با دو سیستم عامل اندروید و هارمونی (Harmony OS) به بازار عرضه می‌شوند.

غول چینی دنیای فناوری یعنی هواوی در حال حاضر سیستم عامل اختصاصی خود را دارد؛ سیستم عاملی که با نام هانگ منگ (HongMeng) یا هارمونی (Harmony OS) شناخته می‌شود. فعلا این سیستم عامل برای استفاده در گوشی های هوشمند هواوی آماده نیست. مقامات ارشد هواوی می‌گویند سیستم عامل هارمونی می‌تواند در طی دو تا سه سال با سیستم عامل آی او اس رقابت کند. اگرچه هنوز سیستم عامل اختصاصی هواوی کاملا آماده نشده، اما این شرکت اعلام کرده است که در صورت ادامه تحریم گوگل، از آن در گوشی های هوشمند خود استفاده خواهد کرد.

همانطور که پیش از این بارها در خبرها شنیده‌اید، گوشی های سری هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) از سیستم عامل اندروید 10 استفاده می‌کند، اما نمی‌تواند از خدمات گوگل مانند پلی استور بهره ببرد. این بدان معنی است که پرچمداران جدید گوگل در بازار خارج از کشور چین با مشکل بزرگی مواجه می‌شوند و می‌تواند روی فروش این گوشی‌ها تاثیر زیادی بگذارد.

گمانه‌زنی‌ها درباره گوشی های سری هواوی پی 40

اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره عرضه گوشی های سری هواوی پی 40 با هر دو سیستم عامل هارمونی و اندروید به گوش می‌رسد. تاکنون این گزارش رسما تایید نشده و مشخص نیست تا چه اندازه به واقعیت نزدیک باشد.

سری هواوی پی 40

هواوی پیش از این گفته بود که اولین گوشی هوشمند دارای سیستم عامل هارمونی در نیمه اول سال 2020 وارد بازار خواهد شد. گوشی های سری هواوی پی 40 (Huawei P40) احتمالا در ماه مارس سال آینده میلادی (اسفند 98) معرفی می‌شود. این در حالی است که اکنون سیستم عامل هارمونی در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون هوشمند آنر اسمارت اسکرین (Honor Smart Screen) استفاده شده است.

سری هواوی پی 40

گوشی های سری هواوی پی 40 با تراشه کایرین 990 عرضه می‌شود و دارای نسخه 5G خواهد بود. این گوشی از طراحی تمام صفحه با پنج دوربین در پشت برخوردار است که دوربین اصلی آن یک سنسور 64 مگاپیکسلی بوده و یک دوربین ToF یا حسگر تشخیص عمق میدان نیز در آن وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد هواوی تصمیم دارد سیستم عامل هارمونی را به مرور زمان وارد گوشی های هوشمند کند. برنامه سیستم عامل دوگانه، طرح ویژه‌ای است که باعث می‌شود کاربرانی که سیستم عامل هارمونی را دوست ندارند، از اندروید استفاده کنند و این امکان برای هواوی فراهم می‌شود تا در مورد سیستم عامل جدید خود بازخورد کاربران را دریافت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*