خدمات ارزش افزوده

اعلام مبالغ دریافتی شرکت‌های خدمات ارزش افزوده از مردم متوقف شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت توقف اعلام مبالغ دریافتی شرکت‌های خدمات ارزش افزوده از مردم با دستور دادستانی به اپراتورهای موبایل انجام شده است.

اخیرا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف مقابله با کلاهبرداری‌هایی که در خصوص خدمات ارزش افزوده انجام شده است، اپراتورها را موظف کرد تا میزان مبلغی که از جیب مردم برای خدمات ارزش افزوده (وس) و به حساب چه شرکت‌هایی واریز شده است را برای 3 سال اخیر اعلام کنند. در همین رابطه حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد اعلام میزان پولی که از جیب مردم توسط شرکت‌های ارزش افزوده برداشته شده است با دستور دادستانی کشور متوقف شد، اما با جلب نظر قوه قضاییه، پولی که از جیب مردم رفته است را برگشت خواهیم داد.

دلیل تاخیر در اعلام مبالغ خدمات ارزش افزوده

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص اینکه چرا ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر اعلام مبالغ دریافتی شرکت‌های خدمات ارزش افزوده از مردم با تاخیر مواجه شده است عنوان کرد:

اطلاعات مربوط به هزینه سرویس‌های خدمات ارزش افزوده مشترکان در اپراتورها آرشیو شده بود که در حال بازیابی است تا برای مشترکان ارسال شود، اما به دلیل شکایتی که شرکت‌های ارزش افزوده به دادستانی کل کشور ارائه داده‌اند، معاون دادستان کل از اپراتورها خواسته تا این پیامک را ارسال نکنند. همچنین معاون دادستان کل کشور از اپراتورهای تلفن همراه خواسته است که اعتبارسنجی دومرحله‌ای که رگولاتوری برای عضویت در سرویس‌های ارزش افزوده با هدف جلوگیری از عضویت ناخواسته مردم در این سرویس‌ها ابلاغ کرده را متوقف کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد از لحاظ حقوقی بر اساس اصل 173 قانون اساسی، هر نوع تصمیم‌گیری در خصوص ابلاغیه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به انجام تشریفات قانونی و تصمیم‌گیری توسط مراجع ذی‌صلاح نیاز است، اما دیدگاه ما بر این است که برای مقابله با تخلفاتی که در ارائه خدمات ارزش افزوده انجام شده است، همراهی دستگاه قضایی به خصوص در زمان مدیریت آیت‌الله رئیسی که در برخورد با مفاسد رویکرد بسیار خوبی دارند، مهم و ضروری است. از این رو در حال تهیه گزارشی کامل در این خصوصی هستیم تا ظرفیت بالای دستگاه قضایی در برخورد با این تخلفات بهره‌مند شویم.

حسین فلاح جوشقانی در پایان خاطرنشان کرد:

سعی ما بر این است در سریع‌ترین زمان اطلاع‌رسانی لازم در خصوص سرویس‌های ارزش افزوده در سریع‌ترین زمان صورت بگیرد. اخیرا هم نامه‌ای با امضای وزیر ارتباطات برای روسای سه قوه ارسال شده است که در آن خواستار کمک آن‌ها در توقف بخش ناصواب ارزش افزوده و برگشت دادن مبالغ کلاه‌برداری شده به حساب مردم شده‌اند که امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص حمایت کنند.