لپ تاپ های سری پی ام اس آی

با برتری‌های لپ تاپ های سری پی ام اس آی نسبت به رقبا آشنا شوید

لپ تاپ های سری پی ام اس آی دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آنها را نسبت به رقبا متمایز می‌کند. از این رو قصد داریم شما را با برتری‌های لپ تاپ های سری P شرکت MSI آشنا کنیم.

یکی از شیوه‌های خرید مناسب، مقایسه محصول انتخابی با نمونه مشابه از رقباست. عملکرد یک لپ تاپ تا حد زیادی به عملکرد سازنده آن بستگی داشته و بهره‌مندی از ویژگی‌های اختصاصی سازنده، می‌تواند موجب افزایش ارزش محصول شود. اما قصد داریم ببینیم لپ تاپ های سری پی ام اس آی در برابر رقبای هم‌سطح خود چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

برتری‌های لپ تاپ های سری پی ام اس آی

لپ تاپ MSI P65 Creator، قدرتمند اما بدون زرق و برق‌های گیمینگ

در ابتدا با لپ تاپ P65 Creator آغاز می‌کنیم؛ احتمالا از هزینه بالا برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ منصرف شده و برای پردازش‌های سنگین خود، اعم از طراحی، ادیت، تولید محتوا و حتی بازی، به دنبال یک لپ تاپ با عملکرد بالا می‌گردید که در عین طراحی ساده و زیبا، عملکردی در حد محصولات گیمینگ را ارائه دهد.

لپ تاپ‌های P65 Creator که در دو رنگ طوسی و سفید عرضه می‌شوند، بهترین انتخاب برای این منظور خواهند بود. بدون شک P65 Creator رقبای بسیاری را در بازار داشته و خواهد داشت؛ با وجود این، از برتری‌هایی نسبت به رقبا برخوردار است. P65 Creator به طور خاص برای پردازش‌های سنگین، اعم از گرافیک، رندرینگ، تولید محتوا، انیمیشن 2D/3D و… طراحی شده است.

مهندسان MSI تمام تلاش خود را برای ایجاد یک لپ تاپ بسیار باریک با خنک کننده کارآمد به همراه سخت افزارهای سطح بالا به کار گرفته‌اند. از جمله رقبای P65 Creator می‌توان به لپ تاپ‌های سری XPS 15 9570 از کمپانی Dell و MacBook Pro از شرکت Apple اشاره کرد. حتی در طراحی ظاهری نیز P65 Creator یک سر و گردن از تمام رقبای خود جلوتر است. تقریبا می‌توان گفت که تمامی مدل‌های مشابه از برندهای دیگر، با خنک کننده‌هایی به مراتب ساده‌تر طراحی شده‌اند.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

از آنجایی که هدف اصلی این لپ تاپ پردازش‌های سنگین است، MSI از سه عدد فن به همراه چهار هیت پایپ در P65 Creator بهره گرفته است. کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce Max-Q با توجه به سیستم تهویه، فرکانس و عملکرد تراشه گرافیکی را کنترل می‌کنند؛ خنک کننده بهتر در P65 Creator حداکثر پتانسیل این تراشه‌ها را آزاد کرده و در نهایت با دمای کمتر، طول عمر سخت افزارها نیز تضمین می‌شود. در نتیجه در بسیاری از بنچمارک‌های P65 Creator در برابر مدل‌های مشابه از رقبا، شاهد ثبت نتایجی به مراتب بالاتر خواهیم بود.

فن‌های خنک‌کننده به 47 پره مجهز بوده و می‌توانند به 5500 دور در دقیقه هم برسند. هرچند که این مدل به نمایشگر FHD با فرکانس 60 هرتز مجهز بوده و شاید در نگاه اول از نظر ساختار پیکسل کمی از رقبا عقب‌تر باشد، اما استفاده از گران‌قیمت‌ترین پنل هایIPS، باعث شده است تا P65 Creator در تمامی پیکربندی‌های خود، قادر باشد فضای رنگی NTSC را تا 72 درصد و SRGB را تا 100 درصد پوشش دهد.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

از آنجایی که سخت افزارهای مورد استفاده توسط P65 Creator ، به نسبت رقبایی مانند مک بوک پروهای اپل از سطح توانایی بالاتری بهره می‌برد، حتی آداپتور مورد استفاده نیز با توان‌های 150 الی 180 وات طراحی شده است. می‌توان به جرات گفت که P65 Creator در مؤلفه های اصلی از جمله سخت افزار، خنک‌کنندگی، هزینه پرداختی به نسبت عملکرد، ویژگی‌های افزوده و … یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است.

لپ تاپ MSI PS42، عملکرد بالاتر از رقبا به نسبت هزینه پرداختی

یک لپ تاپ برای کاربردهای روزانه و حتی پردازش‌های نیمه سنگین که از وزن پایین برخوردار بوده و با ضخامت پایین، حمل پذیری ساده و سخت افزارهای مناسب، کامپیوتری مطمئن برای شما باشد؛ سری لپ تاپ‌های PS42 نه تنها تمامی ویژگی‌های یاد شده را در خود حمل خواهند کرد، بلکه به نسبت هزینه پرداختی شما، از دیگر مدل‌های مشابه کارایی بالاتری را ارائه می‌دهد. چگونه؟ در ادامه خواهیم دید.

لپ تاپ PS42 از جدید و بهترین تراشه‌های اینتل در مدل‌های فوق کم مصرف، مانند Core i7-8550U بهره می‌برد؛ این در حالی است که در این رده قیمتی، تراشه‌های مورد استفاده در نمونه‌های مشابه عموما از مدل‌های پایین‌تر مانند Core i5-8250U انتخاب می‌شوند. لپ تاپ PS42 از سخت افزارهای رده پایین‌تری از P65 Creator بهره برده اما می‌تواند پاسخگوی برخی نیازهای شما در رده‌های نسبتا بالا، حتی بازی باشد.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

لپ تاپ PS42 از کارت‌های گرافیک سری NVIDIA MX بهره می‌برد؛ به عنوان مثال، می‌توان به MX 150 اشاره کرد. این کارت گرافیک تا چند برابر سریع‌تر از تراشه گرافیکی مجتمع HD620 بوده و حتی از کارت گرافیک GeForce 940MX نیز سریع‌تر خواهد بود. در نتیجه انجام برخی بازی‌ها با تنظیمات متوسط، بدون ایراد خواهد بود. از جمله رقبای PS42 می‌توان به  ASUS UX30 با سخت افزارهای مشابه اشاره کرد.

حتی در آزمون 3DMARK 11 شاهد عملکرد بهتر محصول ام اس آی تا 14 درصد به نسبت مدل‌های مشابه از برندهای دیگر هستیم؛ تهویه مناسب، مادربرد با بهترین طراحی، استفاده بهینه از سخت افزارها و حافظه‌های پرسرعت، باعث شده است تا PS42 بتواند از سد رقبای خود عبور کند.

با وجود آنکه PS42 یک نمونه ارزان‌تر از سری لپ تاپ‌های پرستیژ است، اما همچنان از یک خنک کننده پیشرفته و سخت‌گیرانه بهره می‌برد. تقریبا می‌توان گفت که PS42 در زمینه تهویه از تمام رقبای هم سطح و هم قیمت خود جلوتر ایستاده است. PS42 حاوی دو فن و سه هیت پایپمسی هستند. در مدل‌های دیگر این مقدار به یک فن و دو یایک هیت پایپ محدود می‌شود.

از جمله مدل‌های تک فن و هیت پایپ‌های محدود، می‌توان به Viva Book S15 و Swift 3 اشاره کرد. امکان بردن فرکانس‌های کارت‌های گرافیک NVIDIA MX و پردازنده‌هایIntel Core i-U به حداکثر مقادیر، مساوی با رسیدن به نهایت کارایی است. ظاهرا فناوری Cooler Boost 3 در PS42 کار خود را به بهترین نحو انجام داده است.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

طراحی PS42 به نسبت دیگر رقبا، برتری‌های برجسته‌ای را یدک می‌کشد؛ طراحی Ultra Thin Bezel باعث کاهش حاشیه نمایشگر به تنها 5.7 میلی متر شده است. در نتیجه نسبت بدنه به مانیتور، به 80 درصد می‌رسد. این مسئله چندان مورد توجه رقبا در این سطح از لپ تاپ‌ها قرار نگرفته است. همچنین به دلیل وزن کمتر در PS42، می‌توان امیدوار بود که لپ تاپ شما تا 42 درصد سبک‌تر از رقبای مشابه خود است. به عنوان مثال، PS42 تا 21 درصد سبک‌تر از Vivo Book S14 است.

لپ تاپ MSI PS63، متین و قدرتمند

برنامه‌های طراحی، رندرینگ، تولید محتوا، ویرایش و ادیت تصاویر و ویدیو، و حتی اجرای بازی‌های روز همگی در زمره کاربردهای PS63 قرار می‌گیرد. نخستین برتری PS63 به نسبت رقبا، می‌تواند نویز صوتی بسیار پایین این نوت بوک جذاب و زیبا باشد که تنها به 30 دسی بل می‌رسد. افزون بر نویز صوتی، امکان تغییر و یا ارتقاء برخی از سخت افزارها را می‌توان دومین نقطه قوت این نوت بوک به نسبت مدل‌های مشابه دانست.

با وجود آنکه PS63 در دسته لپ تاپ‌های مخصوص بازی قرار ندارد، اما از دو اسلات SSD M.2 برخوردار است. می‌توانید ظرفیت‌های دلخواه خود را برای آن تعیین کرده و حتی از آرایش‌های RAID بهره مند شوید. همچنین با تکیه بر دو اسلات DDR4، می‌توانید به تغییر یا ارتقای حافظه رم بپردازید.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

بسیاری از مدل‌های موجود از جمله ASUS UX533 دارای یک اسلات M.2 بوده و تراشه‌های حافظه رم به بردهای آنها لحیم شده‌اند. PS63 با وجود قرارگیری در دسته نوت‌بوک‌های 15.6 اینچی، تنها 1.65 کیلوگرم وزن دارد. با وجود ضخامت 15.9 میلی‌متری، ام اس آی طیف گسترده‌ای از رابط و پورت‌های پر سرعت را در این مدل جای داده است. از خروجی‌های HDMI و DP گرفته تا رابط‌های USB-C، رابط USB 3.1 نسل دوم، کارت خوان و … که شما را از خرید هرگونه ترمینال و رابط دیگر بی‌نیاز می‌کند.

نمایشگر IPS در PS63 با کالیبراسیون کارخانه همراه بوده و از این رو می‌تواند گستره رنگ SRGB را تا 100 درصد تحت پوشش قرار دهد. بسیاری از نمونه‌ها در قیمت مشابه، فاقد چنین نمایشگری خواهند بود. PS63 دارای نسبت نمایشگر به بدنه تنها 86 درصد است که رقم بسیار جالب توجهی است. این مقدار 5 تا 8 درصد کمتر از باریک‌ترین نمونه‌های موجود از برندهای دیگر است.

لپ تاپ های سری پی ام اس آی

برای حفظ امنیت بیشتر، PS63 چند تست بیومتریک از جمله سازگاری با سیستم Windows Hello و Windows Cortana را به همراه دارد. سومین شیوه حفاظت از داده‌های ارزشمند شما، سنسور اثر انگشتی است که در تاچ پد بزرگ PS63 تعبیه شده است. این تاچ پد تا 35 درصد بزرگ‌تر از نسل‌های پیشین بوده و پاسخ به فرمان آن نیز تا 30 درصد افزایش یافته است. طراحی بسیار وسواس گونه آن، قطعا یک امتیاز مثبت برای PS63 به نسبت رقبا در بازار است.

و در نهایت به آخرین برتری PS63 می‌رسیم؛ باتری با توان 82 وات‌ساعت که عمدتا در بین مدل‌های کاملا گیمینگ دیده می‌شود. این باتری طول عمر بالا، تا حداکثر 16 ساعت کار بدون نیاز به شارژ را تضمین می‌کند. برای درک بهتر، از مدل‌های رقیب، UX5x3 را مثال می‌زنیم که با ادعای طول عمر 16 ساعته عملکرد، از باتری با توان 73 وات‌ساعت بهره می‌برند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*