پتنت گوشی منعطف شیائومی

پتنت گوشی منعطف شیائومی حفره‌هایی را برای دوربین سلفی نشان می‌دهد

در این پتنت گوشی منعطف شیائومی (Xiaomi)، طراحی دستگاهی را می‌بینیم که برای میزبانی از دوربین‌ سلفی و سنسورهای دیگر، حفره‌هایی روی صفحه نمایش خود دارد.

اوایل امسال،کمپانی چینی دستگاه انعطاف پذیری را در ویدیوهای تبلیغاتی به نمایش درآورد که گفته می‌شد شیائومی می فلکس یا می فولد نام خواهد گرفت. در حالی که هنوز منتظر معرفی آن دستگاه هستیم؛ تازه‌ترین پتنت گوشی منعطف شیائومی هم رسانه‌ای شده است.

برخلاف شیائومی می میکس آلفا که اخیرا با صفحه نمایش دورتادور رونمایی شد؛ اینجا نمایشگری را می‌بینیم که از دو طرف به پشت تا می‌شود و ظاهر طبیعی‌تری به دستگاه می‌دهد. علاوه بر حفره‌های روی صفحه نمایش، در پنل پشتی هم حداقل دو دوربین وجود دارد که هنگام باز کردن گوشی، از هم فاصله می‌گیرند؛ ولی در حالت تاشده، باید کنار هم قرار داشته باشند.

البته این پتنت به معنای تولید قطعی چنین دستگاهی نیست. مانند سایر تولیدکنندگان، شیائومی هم تنها ایده‌ای را ثبت کرده است که شاید هیچ‌وقت به‌کارگیری نشود؛ اما بسیاری منتظر روزی هستند که این کمپانی نه یک نمونه آزمایشی، بلکه یک گوشی منعطف تجاری را رسما معرفی کند.

انتظار می‌رود در سال آینده، موبایل‌های قابل انعطاف دیگری هم وارد بازار شوند. قرار است هواوی، گوشی میت ایکس اس را در ماه مارس عرضه کند و سامسونگ هم یک گوشی منعطف جدید خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*