اینستاگرام علیه خودکشی و خودآزاری

اینستاگرام از انتشار پست‌های مربوط به خودکشی و خودآزاری جلوگیری می‌کند

اینستاگرام از این پس اجازه نخواهد داد محتوای مرتبط با خودکشی و خودآزاری روی این پلتفرم منتشر شود. همچنین اکانت‌هایی که حاوی چنین ایده‌ها و تصاویر خشونت‌آمیزی هستند، با محدودیت مواجه خواهند شد.

هرساله صدها هزار نفر جان خود را می‌گیرند و امروزه خودکشی به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جوانان بدل شده است. دلایل زیادی برای این معضل می‌توان برشمرد؛ اما اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هم بی‌تقصیر نیستند.

نقش شبکه‌های اجتماعی در خودکشی و خودآزاری

خودکشی یک دختر 14 ساله به نام مالی راسل (Molly Russell) بود که توجهات را به این موضوع جلب کرد. پس از مرگ این نوجوان بریتانیایی در سال 2017، مشخص شد او تصاویر مرتبط با خودکشی و خودآزاری را در اینستاگرام مشاهده کرده بود. به همین دلیل، خانواده‌ی مالی اینستاگرام را در مرگ دختر خود تا حدی مسئول می‌دانند و معتقدند او برای پایان دادن به زندگی‌اش، از این تصاویر خشونت‌آمیز تاثیر گرفت.

مالی راسل

پس از آن بود که اینستاگرام با جدیت بیشتری تلاش کرد تا پلتفرم خود را از محتوا و ایده‌های نمایش دهنده‌ی خودکشی یا خودآزاری، پاکسازی کند. اخیرا آدام موسری، رئیس اینستاگرام هم توضیح داد که این شبکه اجتماعی در حال انجام کارهایی برای حفظ امنیت کاربران است؛ به ویژه جوانانی که شاید تاثیر منفی از مشاهدات آنلاین خود بگیرند.

پس از ممانعت اینستاگرام از هم‌رسانی پست‌هایی که دیگران را به خودکشی و خودآزاری ترغیب یا تحریک می‌کنند؛ حالا محتوای ساختگی مربوط به خودکشی و خودآزاری هم جایی در این پلتفرم ندارند. این شامل مواردی مانند تصاویر، نقاشی‌ها، ویدیوها و یادداشت‌ها می‌شود. اکانت‌هایی هم که اقدام به انتشار چنین محتوایی بکنند، در بخش جستجوی اینستاگرام نمایش داده نخواهند شد.

آدام موسری

به گفته‌ی موسری، برای انجام بهینه‌ی این کار از سازمان‌های سلامت ذهن مانند Samaritans نیز کمک گرفته می‌شود تا هم کاربران بتوانند تجربیات شخصی سلامت ذهن خود را به اشتراک بگذارند و هم سایرین از محتوای مضر در امان باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*