شرکت فیت بیت

گوگل با تصاحب شرکت فیت بیت به جنگ اپل واچ می‌رود

رویترز گزارش می‌دهد که گوگل به دنبال تصاحب شرکت فیت بیت (Fitbit) است. آیا این می‌تواند به ساخت ساعت هوشمند پیکسل و جنگ گوگل با ساعت‌های شرکت اپل منجر شود؟

آلفابت مدت‌هاست که به دنبال خرید شرکت فیت بیت است٬ اما آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که فرزند آن یعنی گوگل٬ یک پیشنهاد رسمی برای تصاحب این شرکت سازنده‌ی گجت‌های پوشیدنی را ارائه کرده است. به گفته‌ی رویترز٬ ممکن است حتی فیت بیت این پیشنهاد را قبول نکند. در هر صورت ما هیچ اطلاعی از قیمت پیشنهادی غول جستجوی جهان نداریم.

خرید برند فیت بیت بدان معناست که گوگل سرانجام صاحب یک تیم برای ساخت پیکسل واچ خود می‌شود و می‌تواند به رقابت در بازار گجت‌های پوشیدنی فکر کند. در حال حاضر گوگل فقط ارائه کننده‌ی پلتفرم Wear OS به سازندگان ساعت‌های هوشمند است و این می‌تواند کمک کند تا آن‌ها بخش سخت افزاری خود را نیز گسترش ببخشند.

از زمانی که این خبر منتشر شده٬ ارزش برند Fitbit با افزایش 30 درصدی مواجه شده است. علاقه‌ی این شرکت سازنده‌ی گجت‌های پوشیدنی به سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش پیدا کرده است؛ به ویژه پس از آنکه در تابستان 2019 با کاهش درآمدهایش مواجه شد. آن‌ها همچنین در فروش آخرین دیوایس خود به نام ورسا لایت که 160 دلار قیمت دارد و ورسا 2 که با دستیار الکسا عرضه می‌شود٬ ناامید شده‌اند.

گوگل پیش از شرکت فیت بیت ٬ یک سازنده‌ی دیگر را نیز تصاحب کرده است

رویترز یادآوری می‌کند که کمپانی گوگل در ژانویه‌ی گذشته مالکیت یک سازنده‌ی گجت‌های پوشیدنی دیگر به نام فسیل را نیز به دست آورد. قیمت این معامله 40 میلیون دلار بود٬ اما گوگل هنوز برنامه‌هایی که با خود برای شرکت فسیل در سر دارد را فاش نکرده است. آیا خرید فیت بیت می‌تواند در ادامه‌ی همین برنامه‌های گوگل باشد؟ آیا سرانجام می‌توانیم شاهد حضور ساعت هوشمند پیکسل در بازار و رقابت آن با ساعت‌های هوشمند اپل باشیم؟ این سوالیست که فقط زمان به آن پاسخ می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با اینکه طرفدار هیچ برندی نیستم ولی خیلیا به جنگ با اپل رفتن و اخرش شکست خوردند…