فروش گوشی های سونی

فروش گوشی های سونی به کمترین میزان خود رسیده است

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها٬ فروش گوشی های سونی در سال مالی 2019 به کمترین میزان خود رسیده است. این درحالیست که سونی می‌گوید بخش موبایل این شرکت تا سال 2021 به سودآوری نخواهد رسید.

سونی ابتدا تعداد فروش گوشی های هوشمند خود برای سال مالی 2019 (از 1 آوریل 2019 تا 31 مارس 2020) را 5 میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود؛ اما بعدا پس از کاهش فروش وحشتناک در سه ماهه‌ی آوریل تا ژوئن٬ تصمیم گرفت این رقم را تغییر داده و 4 میلیون دستگاه را پیش‌بینی کند. اکنون٬ این شرکت مجددا تخمین‌های فروش خود را تغییر داده است.

علیرغم اینکه فروش اکسپریا 1 از همین چند وقت پیش آغاز شده و همچنان در طول تابستان به میزان فروش آن افزوده می‌شد٬ اما سونی توانست فقط 600 هزار نسخه گوشی هوشمند را بین یکم ژانویه تا اواخر سپتامبر به دست مشتریان خود در سراسر جهان برساند. این نتایج رکورد تازه‌تری را در فروش تلفن‌های هوشمند سونی ثبت کرده‌اند و به میزان بسیار کم آن‌ها در مقایسه با فروش گوشی‌های سامسونگ٬ اپل و هواوی اشاره می‌کند. به طور مثال٬ هواوی فقط روزی 600 هزار دستگاه فروش را ثبت کرده است!

خود کمپانی نیز تایید کرده است که میزان فروش گوشی های سونی از پیش‌بینی‌های سال مالی 2019 کمتر بوده و به طور غیرمنتظره‌ای ضعیف بوده است. در حال حاضر برند گوشی‌ساز ژاپنی انتظار دارد تا پایان ماه مارس آینده فقط 3.5 میلیون دستگاه دیگر را به فروش برساند؛ این بدان معناست که هواوی برای سه ماهه‌ی تعطیلات٬ امیدواری زیادی را در فروش گوشی اکسپریا 5 خود دارد. اما حتی اگر سونی موفق به فروش 2 میلیون دستگاه دیگر تا پایان دوره‌ی مالی فعلی شود هم همچنان این می‌تواند ضعیف‌ترین فروش سونی در بازاز موبایل لقب گیرد.

فروش گوشی های سونی تا سال 2021 به سوددهی نمی‌رسد

غول ژاپنی تایید کرده است که انتظار ندارد بخش موبایل این کمپانی تا سه ماهه‌ی نخست سال 2021 به کسب درآمد برسد. در این میان سونی روی کاهش هزینه‌ها و ارائه‌ی طیف وسیعی از گوشی های هوشمند 5G متمرکز خواهد شد.