کیا اپتیما 2021

تیزر کیا اپتیما 2021 از تحول اساسی در این خودرو خبر می‌دهد

کیا اپتیما 2021 به عنوان نسل چهارم سدان اپتیما محسوب می‌شود که این شرکت کره‌ای آن را با تغییرات اساسی طراحی کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت کره‌ای کیا مدتی است که با عرضه محصولاتی چون کیا تلوراید، استینگر و سول به خوبی در کنار خودروسازان بزرگ خود را به اثبات رسانده است. حالا این خودروساز کره‌ای قصد دارد نسل جدید کیا اپتیما را برای عرضه به بازار آماده کند که نسبت به قبل به طور کامل دگرگون شده است. تصاویر منتشر شده به خوبی این تحول بزرگ را نشان می‌دهند. هرچند تصاویر منتشر شده به مدل کره‌ای اپتیما یا کیا K5 مربوط می‌شود، اما در گذشته شاهد این موضوع بوده‌ایم که مدل کره‌ای با نسخه‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شوند تفاوت چندانی ندارند.

بررسی طراحی کیا اپتیما 2021

کیا اپتیما 2021

تصاویر منتشر شده به خوبی نشان می‌دهند که کیا اپتیما 2021 به نسل فعلی خود شباهتی ندارد و به عنوان یک سدان سایز متوسط در جایگاه متفاوتی قرار خواهد داشت. مدتی قبل از محصول جدید کیا تصاویر جاسوسی منتشر شد، اما پوشش‌های استتاری که روی آن قرار گرفته بود، مانع از مشاهده جزئیات این سدان کره‌ای می‌شود.

کیا اپتیما 2021

به طور کلی جلوپنجره عریض دماغه ببری و خط سقف با خمیدگی مناسب این خودرو نوید یک سدان بسیار جذاب را نسبت به نسل قبلی می‌دهد. گفتنی است چهارمین نسل کیا اپتیما به مدت 4 سال همچنان به بازار عرضه می‌شود و عرضه نسل جدیدی از این سدان کره‌ای یک اقدام بسیار مناسب از سوی کیا خواهد بود. چراغ‌های جلوی کیا اپتیما 2021 نیز از طراحی جالبی بهره می‌برند؛ چراکه قسمتی از این چراغ‌ها که با جلوپنجره ادغام شده است، دارای دیلایت‌های LED به شکل حرف Z است که پیش‌تر این طراحی را در مدل کدنزا هم دیده بودیم.

کیا اپتیما 2021

طراحان برای پروفیل جانبی این سدان سایز متوسط از خط منحنی پررنگی استفاده کرده‌اند که در کنار نبود دستگیره درها برای این خودرو در بخش جانبی ظاهر هماهنگی به چشم می‌خورد. هرچند چنین تصاویری به عنوان رندرهای دیجیتالی محسوب می‌شوند و به احتمال زیاد در نسخه‌های تولیدی برای این خودرو دستگیره درها نیز در نظر گرفته خواهد شد. از سایر بخش‌های مهم این خودرو باید به آینه‌های جانبی اشاره کرد که در قسمت پایین‌تری از درهای خودرو جای گرفته‌اند. همچنین طراحان این خودروساز کره‌ای برای اینکه در سرنشینان حسی همانند خودروهای کوپه ایجاد شود، از میله کرومی ضخیمی در پایه ستون A استفاده شده است که تا بالای سقف کشیده شده و حدودا تا ستون عقب امتداد دارد.

در عقب این خودرو نیز شاهد چراغ‌هایی از جنس LED هستیم که به یکدیگر متصل شده‌اند. اگر به این تصاویر دقت کنید متوجه خواهید شد که لبه صندوق نیز از نواری کرومی بهره می‌برد که از یک سو به سوی دیگر کشیده شده‌اند. در این تصاویر دو خروجی اگزوز دیده نمی‌شوند، اما تصاویر جاسوسی قبلی وجود آنها را تایید کرده بود. تیزری که اخیرا کیا برای کابین نسل جدید سدان خود منتشر کرده بود، نشان می‌دهد پشت آمپرهای این خودرو کاملا دیجیتال بوده و برای کابین صفحه نمایش بزرگی در نظر گرفته شده است.

طراحان کیا همچنین برای کنسول مرکزی دکمه‌های کمتری را ارائه داده‌اند و اهرم تعویض دنده بزرگ نسل فعلی نیز در این خودرو حذف شده و حالا شیفتری کوچک جای آن را گرفته است. به طور کلی داشبورد از طراحی بسیار خوبی بهره می‌برد و به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر معرفی رسمی این خودرو هستیم. تاکنون در خصوص زمان رونمایی رسمی این خودرو خبری منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی آن خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*