پورشه ماکان توربو 2019

پورشه ماکان توربو 2019 ؛ تجربه رانندگی با شاسی بلند اسپرت پورشه

پورشه ماکان توربو 2019 به عنوان یکی از اسپرت‌ترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود. در این مقاله تجربه رانندگی با این شاسی بلند اسپرت پورشه را بررسی می‌کنیم.پ

در حال حاضر از لحاظ پرفورمنس، شاسی بلندهای اندکی قادر هستند با پورشه ماکان رقابت کنند. این خودرو که از سال 2017 به بازار عرضه می‌شود، جزو اسپرت‌ترین شاسی بلندهای بازار به شمار می‌رود که توانست لقب پرفروش‌ترین محصول پورشه را از آن خود کند. پورشه ماکان در سال 2019 موفق شد از خودروهای برتر این شرکت خودروسازی یعنی پورشه 911، کیمن و باکستر به فروش بیشتری دست پیدا کند که این آمار فروش از علاقه خاص مشتریان به این خودرو اسپرت حکایت دارد.

تجربه رانندگی با پورشه ماکان توربو 2019

پورشه ماکان توربو 2019

تا پیش از این، خانواده پورشه ماکان فقط از مدل 4 سیلندر پایه و مدل گران‌قیمت S بهره می‌برد، اما در حال حاضر شرکت پورشه برای آن مدل توربو را در نظر گرفته است که در این مقاله نیز این مدل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پورشه ماکان توربو 2019 از یک موتور 6 سیلندر 2.9 لیتر توربو با وزن سبک و سایز کوچک بهره می‌برد که به جای مدل 6 سیلندر 3.6 لیتری توربو قبلی در این خودرو نصب شده است. در گذشته از این موتور قدرتمند برای مدل‌های S پانامرا و کاین و آئودی RS4 (محصول گروه فولکس واگن) استفاده شده است.

پورشه ماکان توربو 2019

موتور پورشه ماکان توربو 2019 می‌تواند قدرتی برابر با 434 اسب بخار را تولید کند که قدرت آن نسبت به قبل حدود 39 واحد افزایش پیدا کرده است. این خودرو گشتاور 550 نیوتن‌متر را در دور موتورهای 1800 تا 5600 در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعت PDK به تمامی چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. همچنین این شرکت خودروسازی فنرهای فولادی و سیستم تعلیق فعال پورشه را به صورت استاندارد در این خودرو ارائه کرده است. مهندسان از دیسک‌های 390 و 356 میلی‌متری برای ترمزهای جلو و عقب استفاده کرده‌اند که با هدف کاهش آلودگی ترمزها از پوشش تنگستن کاربید استفاده شده است.

پورشه ماکان توربو 2019

تمامی قابلیت‌هایی که شرکت پورشه برای این خودرو در نظر گرفته است، باعث شد تا رانندگان در این خودرو سواری فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. موتور جدید میزان دینامیک رانندگی در این خودرو را افزایش داده و طی بررسی میزان انعطاف آن بسیار رضایت‌بخش بوده است. رانندگان می‌توانند پورشه ماکان توربو 2019 را در یکی از حالت‌های رانندگی مورد علاقه خود قرار دهند. در شرایطی که سیستم اگزوز اسپرت و فعال صدای بالایی دارد، اما در زمان حرکت در بزرگراه‌ها صدای کمتری را خواهید شنید.

پورشه ماکان توربو 2019

در زمان رانندگی هنگامی که به موتور فشار وارد کنید، قدرت واقعی آن را لمس خواهید کرد. صدای موتور جذاب و هدفمند است و گیربکس نیز با سرحالی بیشتری شما را ترغیب می‌کند تا از پدال شیفترها استفاده کنید. صدای موتور در دور بالاتر از 4 هزار افزایش پیدا می‌کند و در این زمان احساس خواهید کرد گشتاور کامل این موتور پرقدرت در دسترس شما قرار دارد. برای اینکه پورشه ماکان را آماده کنید، ابتدا بر روی فرمان یک کلید چرخان را مشاهده می‌کنید که برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی شامل اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی است. به کمک دکمه اسپرت روی کنسول نیز می‌توانید قدرت موتور را به مدت 20 ثانیه افزایش دهید.

پورشه ماکان توربو 2019

پورشه ماکان توربو 2019 دارای یک بیش فرمانی طبیعی است که اگر در استفاده از پدال گاز و فرمان تنبلی نشان دهید، این مورد را تجربه خواهید کرد. البته سیستم چهار چرخ محرک اجازه می‌دهد تا بخش عقب کمی لغزش را تجربه کند که این مقدار لغزش کم و قابل کنترل است و هیچ زمان احساس نخواهید کرد که خودرو از دست راننده خارج شده است. فرمان خودرو هم دارای عملکرد خوبی است.

پورشه ماکان توربو 2019

این مدل از پورشه ماکان توربو که مورد بررسی قرار گرفته است، از سیستم تعلیق بادی سفارشی بهره می‌برد و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. البته تاکنون فرصت تست ماکان توربویی که از فنرهای فولادی برخوردار است را نداشتیم، اما هر دو مدل ترمزهای سرامیکی کربنی سفارشی و استاندارد را آزمایش کردیم. این ترمزها هزینه‌های زیادی را به همراه دارند، اما هنگامی که استفاده از ترمز دارای اولویت اصلی باشد، یک ضرورت محسوب می‌شود.

پورشه ماکان توربو 2019

شرکت پورشه در بسته‌های لاکچری و سطح بالا دینامیک سواری جذابی را برای این خودرو ارائه می‌دهد. کابین پورشه ماکان توربو 2019 دارای فضای خوبی برای 4 سرنشین بزرگسال است و محفظه بار آن حدود 500 لیتر ظرفیت دارد. با توجه به اینکه مدل توربو جزو بالاترین سطح خانواده ماکان محسوب می‌شود، اما پوشش چرمی به صورت استاندارد برای آن ارائه نمی‌شود. هرچند صندلی‌های اسپرت با تنظیم 14 جهته هزینه‌ای به همراه نخواهند داشت. این خودرو از صفحه نمایش 10.9 اینچی نیز بهره می‌برد. این خودرو در بررسی‌ها به خوبی نشان داد که همواره یک شاسی بلند پرفورمنس است و برای رانندگان راحتی و آسایش را در کنار سرعت و چابکی ارائه می‌دهد.

جدول مشخصات پورشه ماکان توربو

قیمت68 هزار و 530 پوند
پیشرانه6 سیلندر 2.9 لیتر توربو بنزینی
قدرت434 اسب بخار
گشتاور550 نیوتن‌متر
گیربکس7 سرعت اتوماتیک، 4 چرخ محرک
شتاب4.3 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت270 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت12 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. ظاهرش به ماشین های 2008میخوره

  2. منم مخوام😭😭😭

  3. طراحی داخلش چقدررررررررر زیباس

  4. ای کاش من ابنو میداشتم

  5. چراغ های پورشه چرا انقدر زشته