گزارش مالی ال جی

گزارش مالی ال جی برای ربع سوم سال: افزایش درآمد همزمان با زیان‌دهی بخش موبایل

تازه‌ترین گزارش مالی ال جی ، حاکی از درآمد رکوردشکن کمپانی در سه ماهه سوم 2019 است. البته بخش موبایل LG باز هم عملکرد ضعیفی داشت.

عملکرد مالی سامسونگ در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال جاری، کاهش سود با وجود رشد بخش موبایل بود؛ اما رقیب کره‌ای، داستان کاملا متفاوتی دارد. مجموع فروش محصولات ال جی الکترونیکس در این بازه سه ماهه، 13.15 میلیارد دلار بود که سود عملیاتی 655 میلیون دلاری را برای کمپانی به ارمغان آورد. در قیاس با گزارش مالی ال جی برای سه ماهه سوم 2018، هر دو رقم افزایش یافته‌اند.

عملکرد بخش موبایل، لکه‌ای سیاه در گزارش مالی ال جی الکترونیکس

ولی برخلاف بخش‌هایی چون لوازم خانگی، محصولات سرگرمی و تجهیزات تجاری؛ شاخه موبایل ال جی متحمل زیان عملیاتی 135 میلیون دلاری شد. شاید این ضرر برای چنین کمپانی عظیمی کمرشکن نباشد؛ اما وضعیت از مدت مشابه سال قبل بدتر شده است.

این موضوع درباره درآمد بخش موبایل ال جی (1.27 میلیارد دلار) هم صدق می‌کند که نه تنها نسبت به چارک سوم سال گذشته (1.8 میلیارد دلار) کاهش یافته؛ بلکه از درآمد 1.4 میلیاردی در سه ماهه دوم همین امسال نیز کمتر بوده است. تنها نکته مثبت در گزارش مالی ال جی برای بخش موبایل، کاهش زیان‌دهی در قیاس با ربع دوم سال جاری است که 270 میلیون دلار گزارش شده بود.

کمپانی کره‌ای، بازار به شدت رقابتی گوشی‌های هوشمند را دلیل مشکلات خود می‌داند؛ ولی این فقط نیمی از حقیقت است. تصمیمات اشتباه و ریسک‌های غیر ضروری هم در ناکامی LG تاثیرگذار بود‌ه‌اند. از طرفی، اگر گوشی ال جی وی 50 نتوانست شرایط را متحول سازد؛ احتمالا جی 8 ایکس تینکیو نیز قادر نخواهد بود به تنهایی ورق را برگردانَد. البته ال جی هیچ پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای برای آینده نکرده است که این‌یکی شاید تصمیم درستی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*