توسعه شبکه 6G در دستور کار چین قرار گرفت

کشور چین به صورت رسمی توسعه شبکه 6G را در دستور کار خود قرار داد. چین در حالی به سمت توسعه نسل ششم شبکه اینترنت همراه گام برمی‌دارد که بسیاری از کشورها مشغول توسعه شبکه 5g هستند.

طی چند سال گذشته بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای بزرگ جهان به دنبال توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه سرمایه‌گذاری گسترده انجام دادند که در این بین رقابت شدیدی نیز میان آنها به وجود آماده است، اما برخلاف این کشورها که هدفشان توسعه شبکه 5G است، چین قصد دارد فناوری‌های مربوط به راه‌اندازی اینترنت 6G را توسعه دهد.

جزئیات توسعه شبکه 6G توسط چین

چین در حوزه توسعه و راه‌اندازی فناوری‌ها پیشرفته مخابراتی در مقام مقایسه با سایر کشورهای جهان یک کشور پیشگام محسوب می‌شود که در این رابطه غول‌های تکنولوژی مخابراتی نظیر هواوی را در کنار خود می‌بیند. در حال حاضر چین با پشتیبانی از شرکت‌های فعال در این حوزه قصد دارد نسل ششم شبکه اینترنت همراه را نیز توسعه دهد و زیرساخت‌های مورد نیاز آن را راه‌اندازی کند. چین در حالی از برنامه‌های رسمی خود برای توسعه شبکه‌های اینترنت همراه 6G خبر می‌دهد که این کشور در ماه گذشته شبکه 5G خود را در راستای برنامه توسعه شبکه‌های اینترنتی و ارتباطی 2020 راه‌اندازی کرد. به واسطه این برنامه، کاربران و مشترکان چینی به شبکه اینترنت فوق سریع دسترسی پیدا خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چین خیلی جلو زده از بقیه

  2. به امید روزی که همه کشورها از نسل 6 برخوردار باشند
    تا ما هم بتوانیم مزۀ سرعت نسل 3 واقعی را بچشیم

  3. اینا فکر اینده هستن ن ما؟

  4. اینا هنوز 5gرو نیاوردن زدن تو کار 6g,??