سیستم عامل هارمونی او اس

آیا هواوی سیستم عامل هارمونی او اس را وارد گوشی‌های هوشمندش خواهد کرد؟

نائب رئیس هواوی در یک مصاحبه گفت این کمپانی قصد دارد سیستم عامل هارمونی او اس (Harmony OS) را تا 6 یا 9 ماه آینده به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد.

دولت ایالات متحده همچنان مانع همکاری تجاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی، مانند گوگل است. در تازه‌ترین واکنش به این موضوع، وینست پَنگ احتمال استفاده از سیستم عامل هارمونی او اس را در گوشی‌های هواوی مطرح کرد. به گفته‌ی او:

ما نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم؛ همین حالا هم یک محصول پرچمدار را از دست داده‌ایم.

اشاره‌‌ی نائب رئیس هواوی به گوشی‌های خانواده میت 30 است که اخیرا با سیستم عامل اندروید، اما بدون سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل (از جمله پلی استور) عرضه شدند.

وینست پَنگ

وزارت بازرگانی ایالات متحده پس از قرار دادن نام هواوی در لیست سیاه تجاری، همکاری شرکت‌های آمریکایی را با آن به اخذ مجوز دولتی منوط کرد. این یعنی کمپانی چینی قادر به همکاری با گوگل نیست و اجازه‌‌ی استفاده از خدمات یا اپلیکیشن‌های گوگل را ندارد؛ چیزی که روی مقبولیت و فروش گوشی‌های هواوی در خارج از چین، تاثیر منفی می‌گذارد.

البته به تازگی «ویلبور راس» وزیر بازرگانی در دولت ترامپ، از اعطای مجوز برای فروش محصولات آمریکایی به هواوی در آینده نزدیک خبر داد. بنابر گزارش بلومبرگ تا تاریخ 3 نوامبر (دو هفته پیش)، کمپانی‌های مختلف 260 تقاضای صدور مجوز را به دولت آمریکا تقدیم کردند.

اما فارغ از بحث تحریم هواوی، پنگ می‌گوید سیستم عامل هارمونی او اس یک جایگزین برای اندروید نیست؛ بلکه نسل بعدی آن است. او همچنین گفت:

قطعا هواوی در وضعیت فعلی نیز قادر به بقا خواهد بود؛ اما هیچ شرکتی فقط به بقا رضایت نمی‌دهد.

در حال حاضر، هواوی یک تلویزیون هوشمند را با هارمونی او اس عرضه کرده است و هنوز برنامه مشخصی برای استفاده از این سیستم عامل در گوشی‌های هوشمند خود ندارد. پیش‌تر رن ژنگفی، بنیان‌گذار کمپانی چینی هم از تمایل گوگل به تحکیم روابط تجاری با هواوی خبر داده بود؛ اما تنها مشکل را موافقت ایالات متحده دانست. او همچنین اظهار امیدواری کرد که در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) با تصمیم دولت ترامپ، گشایشی حاصل شود و همکاری دو کمپانی ادامه پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*