فیسبوک - اینستاگرام

قابلیت Popular Photos به فیسبوک می‌آید؛ تجربه‌ای مشابه اینستاگرام

فیسبوک (Facebook) قصد دارد با پیروی از اینستاگرام، قابلیت Popular Photos یا عکس‌های محبوب را به طور آزمایشی در دسترس کاربران خود قرار دهد.

هم‌اکنون در اپلیکیشن فیس بوک هنگام تماشای یک ویدیو به صورت تمام صفحه، اگر به پایین اسکرول کنید با ویدیوهای پیشنهادی مواجه می‌شوید. به زودی با ارائه‌ قابلیت Popular Photos هنگام تماشای عکس‌ها نیز تجربه مشابهی خواهید داشت.

قابلیت Popular Photos فیسبوکدر حال حاضر وقتی یک عکس را لمس می‌کنید، به حالت تمام صفحه با پس‌زمینه مشکی می‌روید. با کشیدن انگشت خود به پایین یا طرفین هم، به عقب بازمی‌گردید. اما پس از اجرایی شدن این قابلیت جدید، می‌توانید تصاویر بیشتری را با اسکرول کردن به پایین تماشا کنید؛ چیزی مشابه آنچه که در اینستاگرام وجود دارد.

فیسبوک این عکس‌ها را بر اساس الگوریتم رفتاری شما و از پست‌های دوستان‌تان یا پست‌های عمومی انتخاب می‌کند. همچنین برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحه، کپشن عکس‌ها حداکثر تا 65 کاراکتر نمایش داده می‌شوند. بنابر اعلام فیسبوک، تست قابلیت عکس‌های محبوب قطعی شده؛ اما این شبکه اجتماعی از بیان جزئیات بیشتر و زمان‌بندی انجام کار، خودداری کرده است.