نرم افزارهای CRM ایرانی

بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی و خارجی کدامند؟

اغلب وقتی از CRM صحبت می‌شود، مقصود یک نرم افزار است که می‌تواند فرایند فروش و بازاریابی را مدیریت کرده و ارتباط با مشتریان را نیز بهینه‌سازی و آسان کند. انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایرانی یا خارجی بستگی به معیارهای مختلفی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در آغاز کار، اطلاعات مشتریان را در یک فایل اکسل و یا در یک دفترچه یادداشت ثبت می‌کنند؛ اما با پیشرفت کار و افزایش تعداد مشتریان و همچنین سابقه اطلاعات آنان این شیوه ذخیره و دستیابی به اطلاعات آنها کاربردی نخواهد بود.

با داشتن یک پایگاه مرکزی از اطلاعات مشتریان، پروسه ارتباط با مشتریان فعلی و همچنین پیگیری مراحل فروش در مورد مشتریان احتمالی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی

تا قبل از سال 1390 امکان استفاده از نرم افزارهای CRM ایرانی به راحتی وجود نداشت و شرکت‌های ایرانی ناگزیر به استفاده از نسخه‌های کرک شده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان خارجی بودند. اما هم اکنون نرم افزارهای CRM ایرانی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده و نسبت به نسخ کرک شده خارجی دارای مزیت‌های بسیاری هستند.

نرم افزار CRM دانا ایکسارِم

دانا ایکسارِم یک نرم افزار CRM جامع و پیشرفته است که دارای هر دو نسخه ابری و محلی بوده و با زیر سیستم‌های متنوع فرایند بازاریابی و فروش را در کسب و کارها متحول می‌کند. .نرم افزار CRM دانا ایکسارِم امکان استفاده 14 روزه رایگان را دارد و علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های معمول یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، دارای امکانات پیشرفته‌ای مانند سازگاری فوق العاده بالا با سایر نرم افزارها با استفاده از فن آوری REST API و امکان تعریف انواع گردش کار متناسب با نیاز تیم‌های مختلف به کمک هسته اصلی سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) در آن می‌باشد.

نرم افزار CRM دانا ایکسارِم کاملا بومی است و با توجه به نیاز های کاربران ایرانی توسط شرکت دانا پرداز طراحی شده است و دارای خدمات مشاوره و پشتیبانی منعطف با نیازهای مشتریان است.

نرم افزار CRM پیام گستر

نرم افزار CRM پیام گستر یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان با هدف ارتقاء فرهنگ ارتباط با مشتری، حفظ رضایت مشتری، افزایش فروش، حفظ و نگهداری امن اطلاعات مشتریان فعلی و بالقوه است و توسط گروه تجارت الکترونیک اول طراحی شده است.

نرم افزار CRM پیام گستر تنها دارای نسخه محلی است و نسخه ابری ندارد. همچنین به دلیل وجود زیر سیستم‌های متنوع این نرم افزار حتما باید آموزش‌های زیادی به کارشناسان فروش برای کار با آن داده شود.

نرم افزار CRM دیدار

نرم افزار CRM دیدار یکی دیگر از نرم افزارهای ایرانی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان است.
نرم افزار CRM دیدار تنها دارای نسخه ابری است و طراحی و امکانات آن به گونه ای است که تنها می‌تواند پاسخگوی کسب و کارهای کوچک باشد. استفاده از نرم افزار CRM دیدار برای استارتاپ ها و کارشناسان فروشی که نیاز به پیگیری مشتریان به طور ساده دارند بسیار مفید است.

نرم افزار CRM سرو

نرم افزار CRM سرو به تیم‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی این امکان را می‌دهد تا در طول چرخه حیات مشتری، برای ایجاد یک تجربه رضایت بخش تلاش کنند.
نرم افزار CRM سرو در واقع نسخه‌ای از نرم افزار SugarCRM است که توسط شرکت سرو نو ارائه می‌شود. نرم افزار SugarCRM یکی از نرم افزارهای خوب مدیریت ارتباطات با مشتریان است اما دارای نماینده رسمی در ایران نیست. این نرم افزار بومی نبوده و با توجه به نیازهای کاربر ایرانی طراحی نشده است.

شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده Microsoft CRM

نرم افزار مایکروسافت داینامیک CRM یکی از نرم افزارهای برجسته در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. برخی شرکت‌ها در ایران اقدام به فروش نسخه کرک شده این نرم افزار کرده‌اند.

نسخه کرک شده نرم افزار به دلیل دست‌کاری شدن و تغییر در UI به منظور قابل استفاده بودن برای کاربر فارسی زبان، کمی کند کار می‌کند.
شرکت مایکروسافت هیچ گونه پشتیبانی در مورد این محصولات در ایران ارائه نمی دهد و کسب و کارها ناگزیر به استفاده از خدمات مشاوره شرکت‌های ایرانی هستند که لزوما مدارک رسمی برای پیاده سازی و اجرای CRM مایکروسافت را ندارند.

بهترین نرم افزارهای CRM جهان

نرم افزارهای CRM ایرانی

نرم افزارهای CRM خارجی معمولا از کیفیت طراحی و ساخت بالایی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای CRM جهان می‌پردازیم:

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان Salesforce

ابر Salesforce یک مجموعه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که برنامه‌هایی را برای شرکت‌های کوچک، متوسط و سازمان‌ها با محوریت فروش و پشتیبانی ارائه می‌دهد.

نرم افزار سیلزفورس دارای قابلیت‌هایی مانند مدیریت چرخه فروش، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتریان و خدمات به مشتری می‌باشد. این برنامه‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا حساب‌های مشتری را مدیریت کرده و پیگیری‌های مربوط به فروش، پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های بازاریابی و ارائه خدمات پس از فروش را انجام دهند.

نرم افزار Salesforce سازگار با Outlook به کاربران اجازه می‌دهد تا مخاطبین، تقویم‌ها، ایمیل و وظایف را در هر دو برنامه همزمان سازی کنند. سیلزفورس برای مشاغل کوچک به کاربران اجازه می‌دهد تا مخاطبین را مدیریت کنند، معاملات فروش را پیگیری کنند و وظایف و رویدادها را مدیریت نمایند.

نرم افزار سی آر ام سیلزفورس (Salesforce) فقط برای استقرار نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) در دسترس است.

نرم افزار Zoho CRM

نرم افزار Zoho راه حل‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مبتنی بر ابر را متناسب با نیازهای مشاغل کوچک و متوسط ارائه می‌دهد. رابط کاربری آن شامل ابزارهای CRM مانند اتوماسیون فروش و بازاریابی، پشتیبانی مشتری و هلپ دِسک، پیکربندی محصول، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل می‌باشد.

نرم افزار CRM زوهو از پشتیبانی چند کاناله استفاده می‌کند و به مشاغل این امکان را می‌دهد تا از طریق ایمیل، چت زنده، تلفن و از طریق رسانه‌های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. ویژگی گیمیفیکیشن به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا روند فروش خود را بازی سازی کنند و به کارمندانی که به اهداف خود می‌رسند پاداش دهند.

نرم افزار Freshsales

نرم افزار Freshsales یک سیستم CRM فروش ارائه شده توسط شرکت Freshworks است. با استفاده از رابط کاربری کاملاً بصری و مجموعه ای از ویژگی‌های قدرتمند از جمله تلفن و ایمیل داخلی، ارزیابی سرنخ مبتنی بر هوش مصنوعی، پایپ لاین فروش بصری، اتوماسیون گردش کار هوشمند، گزارش‌ها و داشبوردهای بصری قابل تنظیم، فرشسیلز هر آنچه کسب و کارها برای مدیریت و گسترش شرکت خود نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می‌دهد.

برخی از ویژگی های اصلی در نرم افزار سی آر ام Freshsales عبارتند از:
• تلفن و ایمیل داخلی
• ارزیابی سرنخ بر پایه AI
• اتوماسیون گردش کار
• پایپ لاین فروش بصری

نرم افزار ویتایگر CRM

نرم افزار Vtiger یک CRM است که برای مشاغل کوچک طراحی شده است. سیستم ویتایگر CRM بر اساس بازخورد ارائه شده از سوی مشتری و متناسب با نیازهای مشتری طراحی شده است.

Vtiger قادر به ارائه قابلیت‌های اتوماسیون فروش، بازاریابی ایمیلی و مدیریت پروژه است. نرم افزار ویتایگر CRM در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای منحصر به فرد برای بهبود تعامل با مشتریان بالقوه و فعلی است. فرم‌های CRM تهیه شده توسط Vtiger در گرفتن اطلاعات تماس، اولویت بندی و استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری هوشمندانه تر در کسب و کارها کمک می‌کند.

نرم افزار SugarCRM

SugarCRMیک برنامه کاربردی مبتنی بر ابر برای اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت اکانت‌ها و نیازهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری است. SugarCRM ویژگی‌هایی مانند صفحات قابل تنظیم، نوار میانبر و جستجوی پیشرفته را به کاربران ارائه می‌دهد.

شوگر سی آر ام در یک سیستم عامل متن باز ساخته شده است. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با توجه به کسب و کار خود، راه حل‌های متنوع را شخصی سازی کنند.

جمع بندی

انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایرانی یا خارجی ساده نبوده و به معیارهای مورد نظر هر کسب و کار و تعریف آنها از مفهوم CRM بستگی دارد. نرم افزارهای CRM ایرانی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند و توانسته‌اند فاصله میان خود و نسخه های خارجی را هرچه کمتر کرده و با داشتن قیمت مناسب تر، دسترسی شرکت های ایرانی به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را تسهیل نمایند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.