تک نرخی شدن بنزین

طرح دو فوریتی برای تک نرخی شدن بنزین در مجلس تهیه شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرد برای تک نرخی شدن بنزین یک طرح دو فوریتی را تهیه کرده‌ایم و این طرح برای رسیدگی به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

از ساعت صفر روز جمعه 24 آبان 98 طرح سهمیه بندی بنزین به اجرا رسید که به دنبال آن شاهد افزایش قیمت بنزین به میزان چشمگیری بودیم. طبق این طرح قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و قیمت هر لیتر بنزین غیر سهمیه‌ای نیز 3000 تومان اعلام شد. همچنین مالکان وسایل نقلیه برای خرید بنزین سوپر نیز می‌بایست به ازای هر لیتر 3 هزار و 500 تومان هزینه کنند. چنین موضوعی نارضایتی‌هایی را به همراه داشت. از این رو مجلس برای تک نرخی شدن بنزین یک طرح دو فوریتی را تهیه کرده است که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.

جزئیات طرح تک نرخی شدن بنزین

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد ما در این طرح دو فوریتی به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که قیمت بنزین را با نرخ 1500 تومان تک‌نرخی کند؛ زیرا دو نرخی بودن بنزین منشا فساد خواهد بود و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد. وی افزود اگر قیمت هر لیتر بنزین به صورت تک نرخی 1500 تومان باشد، دولت به صورت سالانه از محل آن حدود 17 هزار میلیارد تومان درآمد به دست می‌آورد که می‌تواند قسمتی از کسری بودجه دولت را تامین کند. وی تاکید کرد در این طرح پیشنهاد شد تا کمک‌های معیشتی که به دلیل افزایش قیمت بنزین در نظر گرفته شده بود، با حذف بنزین 3 هزار تومانی این طرح هم حذف شود؛ زیرا چنین کمک‌هایی در قانون تعریف نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه بیان کرد طرح دو فوریتی تک نرخی شدن بنزین در روز دوشنبه 4 آذر 98 به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد و انتظار می‌رفت تا این طرح به شکل خارج از نوبت در جلسه علنی روز سه‌شنبه 5 آذر 98 مورد بررسی قرار بگیرد، اما با توجه به اینکه رئیس مجلس حضور نداشت، تصمیم بر آن شد تا پس از تعطیلات مجلس این طرح مورد رسیدگی قرار بگیرد و امیدواریم در هفته پس از تعطیلات مجلس به این موضوع رسیدگی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به هر حال دولت برای کسری بودجش داره دست میکنه تو جیب مردم و دزدی میکنه نکنش اینه که همه هم فهمیدن.

  2. خدا کنه رای نیاره ما که بدبختیشو کشیدیم اشوبم تموم شد
    با ترافیک 😤