نمایشگاه اینترنت اشیا

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت اشیا ایران با حمایت همراه اول برگزار شد

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت اشیا ایران با حمایت اپراتور اول کشور فعالیت خود را آغاز کرد. از اهداف حضور همراه اول در این نمایشگاه می‌توان به گسترش ارتباط تجاری با سایر شرکت‌های این حوزه اشاره کرد.

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت اشیا ایران در قالب یک رویداد دو روزه در سالن مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این نمایشگاه با حضور و حمایت همراه اول برگزار شد که در آن شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا ایران حضور داشتند. علاوه بر آن کلیه ذی‌نفعان و فعالان حوزه هوشمندسازی، استارتاپ‌ها، پژوهشگران، فعالان و علاقه‌مندان این حوزه تحت عنوان رویدادهای تخصصی راهکارهای هوشمندسازی مصرف انرژی بر پایه فناوری‌های نوین دیجیتالی و کاربردهای نوین اینترنت اشیا در کشاورزی حضور پیدا خواهند کرد.

جزئیات نمایشگاه اینترنت اشیا ایران

از سال 1394 به صورت سالانه شاهد برگزاری گردهمایی فعالان حوزه IOT هستیم. در این رویداد مهم‌ترین موضوع‌های روز حوزه اینترنت اشیا و مشکلات مختلفی که فعالان این حوزه دارند مورد توجه قرار می‌گیرد تا چنین فضایی باعث رشد و توسعه تکنولوژی‌ها این حوزه شود. همچنین در این رویدادها یکی از اهداف مهم ایجاد یک بازار مناسب برای پاسخ‌گویی به نیازهای کشور است. در همین راستا اپراتور همراه اول به عنوان حامی رویداد IOTex2019 در آن مشارکت فعالی داشته است.

این تکنولوژی در بخش‌های مختلفی از زندگی مردم کشور تاثیرگذار خواهد بود؛ برای مثال در حوزه کشاورزی با مشکل خشکسالی و کم آبی مواجه‌ایم که با استفاده چنین تکنولوژی‌هایی می‌توان با استفاده بهینه از منابع موجود به پیشرفت این حوزه پرداخت. همچنین بخش کسب‌وکار سازمانی این اپراتور تلفن همراه کشور با شعار «همراه آینده‌ایم» در نمایشگاه حضور یافت و دستاوردهای خود را ارائه داد.