فروش وسایل الکترونیکی

فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم افزار‌های بومی در روسیه ممنوع شد

پارلمان روسیه در هفته گذشته قانون جدیدی را تصویب کرد که طبق آن از این پس فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم افزار‌های بومی در روسیه ممنوع خواهد بود.

طی هفته اخیر پارلمان روسیه قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن فقط دسته‌ای از وسایل الکترونیکی در کشور روسیه به فروش خواهند رسید که تعدادی از نرم افزارهای روسی به صورت پیش‌فرض بر روی آنها نصب شده باشد. قانون جدید دولت روسیه از ژوئیه سال 2020 میلادی به اجرا می‌رسد و بر روی فروش وسایل الکترونیکی چون گوشی های موبایل، کامپیوترها و تلویزیون‌های هوشمند تاثیر خواهد داشت.

قانون جدید فروش وسایل الکترونیکی در روسیه

دولت روسیه این قانون جدید را با هدف حمایت و توسعه صنعت نرم افزار روسیه و جلوگیری از انحصار شرکت‌های فناوری خارجی به ویژه آمریکا به تصویب رساند. افرادی که در روسیه موافق این قانون هستند عنوان کردند این قانون باعث خواهد شد سطح فناوری در روسیه ارتقا پیدا کرده و استفاده از نرم افزارهای بومی نیز افزایش پیدا کند. گفتنی است شرکت گوگل طبق قراردادی که با بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های اندروید دارد، آنها را مجبور می‌کند تا نرم افزارهای گوگل را به صورت پیش‌فرض بر روی محصولات خود نصب کنند؛ در همین راستا روسیه با این قانون قصد دارد چنین انحصاری را از بین ببرد و برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری روسیه فضای توسعه‌ای را فراهم کند.

اولگ نیکلایف به عنوان یکی از نویسندگان و موافقان قانون جدید روسیه در خصوص فروش وسایل الکترونیکی اعلام کرد زمانی که کاربران وسایل الکترونیکی مختلفی مثل گوشی های موبایل را خریداری می‌کنند با نرم افزارهای خارجی که به صورت پیش فرض بر روی آنها نصب شده مواجه می‌شوند و بر این باورند که جز این برنامه‌ها دیگر نرم افزاری برای آنها وجود ندارد و به همین دلیل نرم افزارهای بومی کشور روسیه به چشم نمی‌آیند. از این رو به کمک چنین قانونی می‌توان به کاربر این حق انتخاب را داد تا در کنار برنامه‌های خارجی از برنامه‌های بومی کشورش نیز استفاده کند. قانون جدید روسیه به این معنا نیست که بر روی دستگاه‌های الکترونیکی نرم افزارهای خارجی نصب نباشد، بلکه طبق این قانون هم نرم افزار خارجی و هم نرم افزار بومی در وسایل الکترونیکی قرار می‌گیرند تا کاربر قادر به تصمیم‌گیری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا زمانی که
    امریکا اجازه بده یه عده الاغ صفت انگل پای ریاست جمهوری بشینن و از صب تا شب درگیر بیماری خودشیفتگی ها ها هاو کننن ،
    که گوهش تا اون سره منظومه بره
    نتیجش میشه
    عدم اعتماد کشورهای دیگه به استفاده از دانش امریکا ، ختم میشه …
    این فرد دنیا رو به تضاد نندازه دست بردار نیست
    اقا؟
    ایشون بیماری خودشیفتگی دارن ، عاطفه توی وجودش نیس اصلا .
    یعنی فقط ارتباطش با واقعیت برقراره ، ذهنش به انسانیت و محبت قد نمیده ….
    در هر حال دنیارو به شک انداخت
    و اعتماد همه کشور هارو صلب کرد

  2. اخه روسیه این چه قانون خریه