مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو اپل

مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو اپل با یک فناوری نمایشگر انقلابی پا به عرصه می‌گذارد

مینگ چی کو٬ تحلیلگر ارشد شرکت اپل معتقد است مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو اپل که اواخر سال آینده میلادی همراه با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ عرضه می‌شود٬ از یک فناوری نمایشگر انقلابی بهره‌مند خواهد بود.

جدیدترین مدل‌های تبلت آیپد پرو که اپل هم اکنون به فروش می‌رساند٬ بیش از ۱۳ ماه است که از معرفی آن‌ها گذشته و به نظر می‌رسد که ماه مارس پیش رو می‌توانیم شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ی به‌روز شده از آن‌ها باشیم. اما یک تحلیلگر می‌گوید یک نسخه‌ی به‌روز‌تر نیز در نیمه‌ی دوم سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر mini-LED عرضه می‌شود

مینگ چی کو که همگان آن را به خاطر افشای دقیق جزئیات محصولات آینده‌ی اپل می‌شناسند٬ بر این باور است که غول کوپرتینویی در حال توسعه‌ی یک نسخه از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خود با بهره‌گیری از فناوری نمایشگر پیشرفته‌ی mini-LED است. در حال حاضر آیفون‌های اپل از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند و آیپدها در آینده‌ای نزدیک می‌توانند با بهره‌گیری از پنل‌های مینی ال ای دی این فاصله‌ی به وجود آمده را برطرف کنند.

درست مانند مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو که امروزه به فروش می‌رسند٬ نسخه‌ی ماه مارس سال ۲۰۲۰ آن‌ها نیز از پنل‌های LCD استفاده خواهند کرد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید استفاده از نمایشگر mini-LED که مزیت‌های بسیار مهمی نسبت به پنل‌های قدیمی دارند را به دست آورید٬ باید تا اواخر سال ۲۰۲۰ منتظر بمانید. انتظار می‌رود در کنار افزایش تراکم پیکسل و طراحی نازک‌تر٬ پیشرفت باتری نیز به لطف راندمان بالاتر در این پنل‌ها حاصل شود. البته بعید به نظر می‌رسد اپل به زودی از این پنل‌ها در نسخه غیر پرو آیپد خود استفاده کند.

مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو اپل

رندر مفهومی آیفون و آیپد پرو سال 2020

به نقل از مینگ چی کو٬ این آپگرید بزرگ نمایشگر به لطف استفاده از پردازنده‌ی نسل آینده‌ی A14X اپل حاصل خواهد شد که مختص مدل ۲۰۲۰ آیپد پرو طراحی شده است. هنوز زمان معرفی آن به صورت دقیق مشخص نیست٬ اما به نظر می‌رسد باید در سه ماهه‌ی سوم سال آینده منتظر آن باشیم. آن می‌تواند همزمان با رویداد سالانه اپل در ماه سپتامبر باشد. با قضاوت گذشته می‌توانیم حدس بزنیم که هشتم سپتامبر این تبلت در کنار گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ اپل معرفی خواهد شد.

آیا می‌توان نام آن را آیپد پرو XDR گذاشت؟

این تحلیلگر٬ سوال درون ذهن ما را آشکار نساخت که آیا نسخه‌ی پیشرفته‌تر ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو جایگزین نسخه‌ای خواهد شد که در ماه مارس معرفی می‌شود یا خیر. اما بعید به نظر می‌رسد اینچنین باشد٬ چرا که استفاده از پنل مدرن میکرو ال ای دی روی دست اپل خرج خواهد گذاشت. آنطور که معلوم است٬ این نسل ۲۰ درصد هزینه‌ی ساخت بیشتر را نسبت به نسل‌های مجهز به نمایشگر ال ای دی٬ به اپل تحمیل می‌کند. البته به جز این نمایشگر٬ اپل از یک تراشه‌ی قدرتمندتر نیز در زیر قاب آیپد جدید خود استفاده خواهد کرد.

احتمال دیگری نیز در اینجا وجود دارد که اپل نسخه‌ی micro-LED تبلت خود را در کنار نسخه‌ی LCD آن به فروش برساند. اگر اینچنین باشد٬ ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم نام این نسخه آیپد پرو XDR باشد. این دقیقا مشابه مانیتورهای پیشرفته‌ی اپل است که با نام پرو دیسپلی XDR عرضه می‌شوند.

انتظار می‌رود روی قاب پشتی این تبلت دوربین دوگانه‌ای که مشابه آن در آیفون ۱۱ استفاده شده٬ حضور داشته باشد. این به معنای یک سنسور پیشرفته‌تر اصلی با همراهی یک سنسور فوق عریض است. منابع نزدیک به اپل ادعا می‌کنند این دیوایس از سیستم تشخیص چهره‌ی پیشرفته‌تری نسبت به فیس آیدی به کار رفته روی آیفون‌ها بهره‌مند خواهد بود. از آنجایی که تبلت‌های اپل فضای داخلی بیشتری را نسبت به گوشی‌های این شرکت ارائه می‌کنند٬ چنین چیزی محتمل است.