تلویزیون ال جی

5 راه افزایش عمر تلویزیون ال جی و راه حل برای زمان خرابی

تا حالا شده یک وسیله‌ای آنقدر برای شما ارزشمند باشد که حتی اجازه ندهید یک خط روی آن بی‌افتد؟ اگر وسیله‌ای برای ما ارزشمند باشد، چه معنوی و چه مادی، هر کاری خواهیم کرد تا آن را به بهترین شکل نگهداری کنیم، تا مدت زمان طولانی آن را حفظ کنیم.

حال فرض کنید الان در قیمت‌های بالای هر وسیله برقی، تلویزیونی خریداری کرده‌اید به قصد اینکه با خودتان پیر شود، پس باید به آن ثابت کنید که مراقبش هستید و به طول عمر آن کمک می‌کنید. قرار است امروز باهم راه‌های افزایش عمر تلویزیون ال جی و راه‌های جلوگیری از خرابی آن و راه حل‌های  تعمیر تلویزیون ال جی را یاد بگیریم.

مراقب ایراد‌های فیزیکی در تلویزیون ال جی خود باشید!

باید مراقب باشید که صفحه تلویزیون شما دچار ایراد نشود. چون این قبیل ایرادات، قابل حل توسط خودتان نیست. در برخی شرایط، ایرادهای فیزیکی شاید راه حلی به جز تعویض قطعه شکسته شده نداشته باشند. به همین خاطر برای اینکه از این موارد جلوگیری شود باید از ایرادهای فیزیکی حتما جلوگیری کرد. مثلا اگر تلویزیون دچار آب خوردگی شده باشد با استفاده از دستگاهی خاص امکان تعمیر ماژول آب خورده آن را قرار داده‌اند. در خصوص این ایرادات، حتما جهت تعمیر تلویزیون ال جی نیاز است که توسط کارشناس متخصص بررسی شود چون دستگاه  مشکل ظاهری و فیزیکی پیدا کرده و نیاز دارد که اول در محل چک شود.

یکی از ایرادهای فیزیکی در تلویزیون، آب خوردگی پنل تلویزیون است برای اینکه بدانیم برای آن راه حلی وجود دارد یا نه در ادامه همراه ما باشید.

تعمیر آب خوردگی پنل تلویزیون

یکی از مشکلاتی که باعث آب خوردگی پنل می‌شود، تمیز کردن غلط صفحه نمایش تلویزیون است. اگر از شوینده‌های نامناسب و روش غلط تمیز کردن ماژول استفاده کنید، مطمئن باشید که با این مشکل رو به رو خواهید شد و مجبور به تعمیر تلویزیون ال جی خود می‌شوید. دقت داشته باشید که حتما باید مایع تمیز کننده مخصوص تلویزیون را بر روی دستمال خاص آن بزنید و فقط پارچه را به آرامی و با احتیاط بر روی ماژول بکشید. از اسپری کردن مستقیم مایع تمیز کننده به صفحه نمایش تلویزیون اکیدا خودداری کنید. در هنگام تمیز کردن صفحه تلویزیون، اصلا انگشتر و وسایلی که باعث خط و خش افتادن بر روی ماژول تلویزیون شما می‌شود نیز استفاده نکنید.

مشکل دیگری که اسپری کردن مستقیم مایع تمییز کننده روی صفحه تلویزیون به وجود می‌آورد،خطوط نازک عمودی و یا نوار پهن عمودی بر روی صفحه نمایش تلویزیون است که در صورت بروز این مشکل حتما باید جهت تعمیر تلویزیون ال جی خود از متخصص مجاز و دوره دیده آن راهنمایی بگیرید.

حتما باید از محافظ برق برای تلویزیون استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که ساده بنظر می‌رسد اما زیاد مطرح می‌شود، همین بحث استفاده از محافظ برق است که آیا از محافظ برق استفاده کنیم؟ دقت داشته باشید که به علت نوسانات ولتاژ برق در مناطق مختلف، برای جلوگیری از آسیب به تلویزیون ال جی، توصیه می‌کنیم که در زمانی که منزل نبودید،در صورتی که اتفاقات نوسانات برقی در منزل داشتید،برای مراقب از تلویزیون، از محافظ برق سر راه برق تلویزیون خود استفاده کنید،تا از بروز خرابی‌های احتمالی تلویزیون ال جی جلوگیری کنید و دیگر نیازی به تعمیر تلویزیون ال جی خود پیدا نکنید.

آیا لازمه از محافظ صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنیم؟

استفاده از محافظ صفحه نمایش تلویزیون، تا حدی می‌تواند از ضربه خوردن، ایرادهای فیزیکی و نفوذ مایعات به تلویزیون جلوگیری کند. اما همیشه به معنی 100% محافظت از تلویزیون نیست، چون فقط مانند یک طلق روی صفحه نمایش عمل می‌کند. اما برای افرادی که تلویزیون آن‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارد، راه حل مناسبی می‌تواند باشد. پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از محافظ صفحه نمایش ضرورتی ندارد ولی اگر تمایل به استفاده از آن دارید هم منعی برای آن وجود ندارد. دقت داشته باشید که برای تعمیر تلویزیون ال جی حتما از تکنسین‌های مسلط و مجاز دوره دیده آن کمک بگیرید تا تکنسین‌های متفرقهِ نابلد.

تلویزیون چقدر باید تا چشم ما فاصله داشته باشد؟

همیشه برای اینکه بتوانید در هنگام خرید اندازه تلویزیون را درست انتخاب کنید و فاصله مناسب دید خود را در محیط پیدا کنید، نیاز است که از اصول اندازه‌گیری آن اطلاع داشته باشید. فاصله مناسب چشم تا تلویزیون که این اندازه 2.5 تا 5 برابر قطر تلویزیون ال جی است. در واقع با محاسبه این روش می‌توانید به استاندارد اینچ تلویزیون برای فضای مورد نظرتان برسید. (برای متراژ و محیط شما تقریبا چه اینچ تلویزیونی می‌تواند مناسب باشد)

روش محاسبه آن را باهم در ادامه می‌بینیم:

  • اینچ را ضرب در 2.54 می‌کنیم تا تبدیل به سانتی متر شود .
  • سپس ضربدر 2.5 می‌کنیم که حداقل متراژ مناسب به دست می‌آید .

البته حداکثر متراژ را نیز می‌توانید در نظر بگیرید که می‌توانید در سایت گلدیران در قسمت تعمیر تلویزیون ال جی آن را نیز مطالعه کنید.

تعمیر اصولی، مراقبت مستمر، ضامن بقای یک تلویزیون ایده آل

اگر تلویزیون خود را دوست دارید باید به آن ثابت کنید که مراقبش هستید. مراقبت از هر وسیله‌ای، نه تنها به طول عمر آن محصول کمک می‌کند، بلکه استفاده بهتر از آن محصول را نیز فراهم می‌کند. البته فراموش نکنید که برای پیدا کردن بهترین راه‌حل‌های مراقبت از یک محصول، حتما از متخصصین و مراجع مجاز و درست آن راهنمایی بگیرید و از اطلاعات آنان استفاده کنید. گلدیران با سابقه‌ی طولانی در ارائه خدمات پس از فروش محصولات ال جی، همواره تکنسین‌های متخصص، دوره دید و مسلط بر دستگاه‌ها را تربیت می‌کند، تا علاوه بر نگهداری، تعمیر تلویزیون ال جی را به بهترین نحو آن انجام دهید. اعتماد به تکنسین‌های متفرقه و غیر مجاز، نه تنها مشکل شما را رفع نخواهد کرد، بلکه هزینه‌های بیشتر و تعمیرات نادرست و غیر اصولی را برای شما به همراه خواهد داشت.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وقتایی که استفاده نداریم باید دوشاخه رو بکشیم یا نه؟

  2. اوووووف با اینکارا زندکی خیلی سخت میشه