بناهای تاریخی ترکیه

آشنایی عاشقان تاریخ با بهترین بناهای تاریخی ترکیه

بناهای تاریخی همیشه برای هر سلیقه گردشگری جذاب بوده‌اند. بناهای تاریخی ترکیه نیز تعداد بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کنند. گردشگران با بازدید از جاذبه‌های تاریخی ترکیه در عمق تاریخ این کشور غرق شده و خود را در گذشته این کشور خواهند دید. برای آشنایی با بهترین مکان‌های تاریخی ترکیه در شهرهای مختلف آن، با ما همراه باشید.

آنتالیا، نگین سواحل مدیترانه

آنتالیا فعالیت‌های تفریحی زیادی را به گردشگران تور آنتالیا نوروز 99 ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید به گشت و گذار در آنتالیا بپردازید، باید یک سری از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا برای بهترین تجربه سفر به آنتالیا را بشناسید. این شهر یک مکان عالی برای آرامش شما در سواحل ماسه‌ای سفید و آب‌های فیروزه‌ای است. دوستداران سواحل زیبا و مکان‌های تاریخی، هردو می‌توانند در آنتالیا به دنبال سلایق خود باشند. در این مطلب بهترین جاذبه تاریخی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دروازه هادریان یا هادرین آنتالیا – Hadrian’s Gate

ترکیه

دروازه هادریان یا هادرین یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می‌باشد.در سال 130 پس از میلاد مسیح به دلیل سفر امپراطور روم (هادریانوس) به آنتالیا، دروازه‌ای به شیوه معماری کلاسیک یونانی از جنس مرمر سفید ساخته شد،این دروازه در کل دارای 8 ستون از جنس گرانیت می‌باشد که در دو طرف چهار پایه نگهدارنده طاق‌های سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند.

استانبول، یک شهر در دوقاره

استانبول یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است که توسط امپراطوری‌هایی که بر آن حکومت می‌کردند، در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است. مستعمره بیزانس که در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح عثمانی این شهر، جایگاه باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داده است) به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته آن همراه می‌باشد و گشت و گذار در اینجا حتی خبره‌ترین بازدید کننده آثار تاریخی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در اینجا خیره کننده‌ترین جاذبه گردشگری تاریخی استانبول را به گردشگران تور استانبول نوروز 99 معرفی کرده‌ایم. پس از خرید و یا رزرو بلیط هواپیما ارزان استانبول و سفر به این شهر زیبا، حتما برای شناخت تاریخ استانبول به این مکان بروید تا خاطره‌ی سفری عالی در ذهنتان باقی بماند.

قلعه روملی حصار استانبول Rumelihisari

قلعه‌ی روملی حصار در  قسطنطنیه و در تنگه بسفر شهر استانبول به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. روملی حصار دارای یک برج کوچک، سه برج اصلی و سیزده برج نگهبانی کوچک است. قلعه روملی حصار که توسط معمار مصلح‌الدین طراحی شده است، در ابتدا بوازکسن ( Boğazkesen )، به معنای “بُرّنده‌ی تنگه” نامیده می‌شد. معنی دوم این کلمه “گلو” نیز است.بعدها این قلعه به معنای “قلعه‌ی واقع بر زمین رومی‌ها”، نامیده شد که منظور از این زمین‌ها، می‌تواند اروپای بیزانسی یا شبه جزیره‌ی بالکان باشد.

ترکیه

بدروم، شهر شوالیه‌ها

دروم که یک شهر ساحلی ترکیه است، برای گردشگران تجربه‌های منحصر به فردی را به جای می‌گذارد. اگر عاشق خرید کردن و عکاسی از مناظر زیبا هستید و از بازدید آثار تاریخی لذت می‌برید، همراه با الفبای سفر با تفریحات جذاب بدروم همراه باشید. ما در اینجا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی بدروم را به گردشگران تور بدروم نوروز 99 معرفی می‌کنیم.

قلعه بدروم Bodrum Castle

ترکیه

قلعه بدروم Bodrum Castle با قدمتی از قرن 15 میلادی، یک بنای معروف تاریخی است که در جنوب غربی کشور ترکیه، شهر بدروم و در یک جزیره قرار دارد. تیمارگر شوالیه این بنا را ساخت و این قلعه به قلعه سنت پیترز هم شناخته می‌شود و ساخت آن 100 سال به طول انجامیده است. قلعه بدروم حدود 30هزار متر مربع  مساحت دارد و 5 برج با نام‌های برج‌های فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و نیز برج مار در آن به چشم می‌خورد. برای احترام به موسولوس از سنگ قبر او در ساخت دیوارهای این قلعه استفاده شده است. در دوران حکومت عثمانیان با ساخت یک مناره، این بنا را تبدیل به مسجد کردند. برای نیازمندان نیز حمامی ترکی در آن ساخته شده است. قلعه بدروم از سال ۱۵۹۵ به عنوان زندان و اسیر خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته که در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است. در این قلعه حال و هوای تاریخی جنگ‌های ترکان سلجوقی تا حدی قابل لمس است. موزه باستان شناسی زیر آب بدروم در این محل ساخته شده و تعداد زیادی از یافته‌ها و کاوش‌های باستانشناسی زیر آب این شهر در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ابن شهر شوالیه هاشون وقدر قشنگه