ایکس باکس سری ایکس

مرور هرآنچه از ایکس باکس سری ایکس می‌دانیم؛ به نسل جدید Xbox سلام کنید

مایکروسافت همه را شگفت‌زده کرد و در مراسم The Game Awards 2019 به صورت رسمی از نسل بعدی کنسول‌های خانگی ایکس باکس، تحت نام ایکس باکس سری ایکس رونمایی شد. در این ویدیو به بررسی سریع و مختصر این کنسول جدید پرداخته‌ایم.

اطلاعات جامعی از سخت‌افزار و توان پردازشی کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) در دست نداریم، ولی با توجه به نمایشی که از بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 دیدیم و اطلاعات محدودی که از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه اعلام شد، می‌توان گفت مایکروسافت با دست پر به میدان نسل نهم کنسول‌های بازی آمده و برخلاف ایکس باکس وان، این بار با کنسول قدرتمندی مواجه هستیم. در ویدیو پایین به مرور اطلاعاتی که فیل اسپنسر در مراسم The Game Awards 2019 با بازیکنان به اشتراک گذاشت پرداخته‌ایم.

هرآنچه از ایکس باکس سری ایکس – Xbox Series X می‌دانیم

دانلود با کیفیت 720p

دانلود با کیفیت 480p

کنسول سری ایکس از طراحی جالبی بهره می‌برد و رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر در توصیف آن گفته که مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند تعادل مناسبی میان طراحی و عملکرد، برقرار کند. حالا با یک کنسول مواجه هستیم که نسبت طول و عرض آن در قیاس با نسل قبلی خود کاملا متفاوت شده است و شما احتمالا باید آن را همانند یک استوانه و نه دیگر به صورت عرضی و خوابیده در کنار تلویزیونتان قرار دهید.

کنسول Xbox Series X هنوز قیمت مشخصی ندارد، اما در دسامبر (آذر/دی) سال آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و با توجه به نام‌گذاری این دستگاه احتمالا با چند کنسول و با قیمت‌ها و قدرت‌های متفاوتی مواجه خواهیم شد.