مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

سال هیجان انگیزی برای طرفداران سینما در راه است و ما در این مطلب به مورد انتظارترین فیلم های سال 2020 خواهیم پرداخت، آثاری که طرفداران بسیاری انتظار آن‌ها را می‌کشند.

این فهرست از مورد انتظارترین فیلم های سال 2020 بر اساس تعداد بازدیدهای صورت گرفته از صفحات رسمی آن‌ها در سایت IMDb تهیه شده است و نشان می‌دهد که کدام آثار بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار دارند.

سال 2020 تا اینجا عالی به نظر می‌رسد. مارول با دو فیلم جدید بازخواهد گشت و دی سی‌ هم دو فیلم بزرگ برای اکران آماده کرده است. استودیوی پیکسار، نه یک، بلکه دو انیمیشن روی پرده می‌فرستد و جیمز باند مشهور هم بازگشته است. کریستوفر نولان و ادگار رایت هم فیلم‌های تازه‌ای آماده اکران کرده‌اند و به نظر می‌رسد سال آینده به گونه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

یک بار دیگر ذکر می‌کنیم که این فهرست بر اساس تعداد بازدیدهای صورت گرفته از صفحات فیلم‌ها در سایت آی ام دی بی، تنظیم شده است. در نتیجه اگر فیلمی که منتظر آن هستید در این لیست وجود ندارد، به این دلیل است که بازدیدهای آن کمتر از این آثار بوده است. این لیست هیچ ارتباطی با کیفیت آثار مذکور نخواهد داشت.

 10- فیلم سریع و خشمگین 9 (Fast & Furious 9)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

در سال 2019 شاهد عرضه اولین نسخه فرعی (اسپین‌آف) این مجموعه بودیم، یعنی فیلم هابز و شاو (Hobbs & Shaw) که دواین جانسون و جیسون استاتهام نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند. این فیلم فروش خوبی داشت اما به زودی شاهد بازگشت قسمت‌های اصلی خواهیم بود.

وین دیزل در نقش دومنیک تورتو بازمی‌گردد و تیم‌اش را نیز با خود می‌آورد. میشل رودریگز، جوردانا بروستر، تایریس گیبسون، لوداکریس، کودی واکر (برادر پل واکر فقید)، ناتالی امانوئل، جان سینا، هلن میرن، مایکل روکر و شارلیز ترون بازیگران فیلم هستند. از اتفاقات هیجان انگیز این قسمت، بازگشت شخصیت برایان اوکانر خواهد بود که این بار قرار است کودی واکر نقش آن را بازی کند و به کمک جلوه‌های ویژه کامپیوتری، چهره پل واکر را بر روی صورت او قرار خواهند داد. کارگردانی فیلم بر عهده جاستین لین است که تا پیش از این، چهار قسمت از مجموعه را ساخته است (توکیو دریفت، فست 4، 5 و 6). سریع و خشمگین 9 در تاریخ 22 مه 2020 (2 خرداد 1399) به اکران سینماها در خواهد آمد.

9- فیلم کینگزمن / مرد پادشاه (The King’s Man)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

مجموعه سینمایی گینگزمن (Kingsman) اقتباسی از رمان‌های مصور نوشته مارک میلر بوده و به ماجراجویی‌های اگزی آنوین (Eggsy Unwin) با بازی تارون اجرتون و هری هارت با بازی کالین فرث می‌پرداخت. این بار اما شاهد یک داستان جاسوسی در دنیای مدرن نیستیم و بر خلاف دو نسخه اصلی، این قسمت جدید به آغاز شکل گیری گروه کینگزمن خواهد پرداخت.

در این فیلم، رالف فاینز (Ralph Fiennes) نقش دوک آکسفورد را بازی می‌کند، کسی که قرار است جلوی گروهی مخوف از نوابغ (که قصد جنایتی بزرگ را دارند)، ایستادگی کند و نقشه‌های آن‌ها را نابود سازد. هریس دیکنسون، متیو گود، جما آرترتون، ریس ایفانز، دانیل برول، جایمن هانسو، آرون تایلر-جانسون و استنلی توچی بازیگران این فیلم هستند. اگر فکر می‌کنید این فیلم یکی از آن نسخه‌های اسپین‌آف معمولی است، باید بدانید که کارگردانی آن را همان سازنده‌ نسخه‌های اصلی، یعنی متیو وان (Matthew Vaughn) برعهده دارد و تریلرهای اثر نشان می‌دهد که با اثر درجه یکی رو به رو هستیم. فیلم کینگزمن در تاریخ 18 سپتامبر 2020 (28 شهریور 1399) روی پرده می‌رود.

8- فیلم دون / تل‌ماسه (Dune)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) نه تنها یکی از برجسته‌ترین کارگردانان چند سال اخیر بوده بلکه در ژانر علمی تخیلی و فانتزی هم غوغایی برپا کرده است. پس از فیلم درخشان ورود (Arrival) در سال 2016، او در حرکتی جسورانه، ساخت دنباله یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ را برعهده گرفت و فیلم بلید رانر 2049 را کارگردانی کرد. این فیلم میراث نسخه اصلی را خدشه‌دار نکرد و توانست قریب به اتفاق طرفداران را نیز راضی کند.

دنی ویلنوو که ظاهرا علاقه زیادی به ریسک کردن دارد، حالا به سراغ بازسازی یک اثر فانتزی کلاسیک دیگر رفته که هرکسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد. دون همان فیلمی است که حتی دیوید لنچ بزرگ هم در سال 1984 از پس آن برنیامد و به دلایل مختلف نتوانست اثر مورد نظرش را عرضه کند. اما دست ویلنوو باز است و باید منتظر اثر فوق العاده دیگری از او باشیم. در فیلم تل‌ماسه بازیگرانی همچون جاش برولین، ربکا فرگوسن، اسکار ایزاک، دیو باتیستا، زندایا، جیسون موآما، تیموتی شالامی، استلان اسکارشگورد و خاویر باردم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم در تاریخ 18 دسامبر 2020 (28 آذر 1399) به اکران سینماها در می‌آید.

 7- فیلم زن شگفت انگیز 1984 (Wonder Woman 1984)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

قسمت اول واندر وومن در واقع اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی (DCEU) بود که توانست تحسین منتقدان و طرفداران را به همراه داشته باشد. این فیلم در سال 2017 با اینکه 820 میلیون دلار فروخت و همانند فیلم کاپیتان مارول از مرز 1 میلیارد دلار عبور نکرد اما تقریبا اکثر کسانی که هر دو را تماشا کرده‌اند، موافق هستند که از آن بهتر است و همانند کاپیتان، با شعارهای افراطی فمینیستی، مخاطبان را آزار نمی‌دهد. قسمت اول حتی در فهرست 10 فیلم برتر سال 2017 از سوی بنیاد فیلم آمریکا (AFI) نیز قرار گرفت.

حالا کارگردان، پتی جنکینز (Patty Jenkins) و بازیگر، گل گدوت (Gal Gadot) بازگشته‌اند تا داستان‌های زن شگفت انگیز را در یک برهه زمانی دیگر روایت کنند و با رفع نواقص قسمت اول، حتی فیلم بهتری به طرفداران تحویل دهند. اتفاقات این فیلم، چهار دهه پس از قسمت اول رخ می‌دهد و کریس پاین (Chris Pine) هم به شکلی غیرمنتظره بازگشته است. علاوه بر بازیگران نام برده، کریستین ویگ، پدرو پاسکال، رابین رایت و البته کانی نیلسن نیز در این قسمت به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم واندر وومن 1984 در تاریخ 5 ژوئن 2020 (16 خرداد 1399) اکران می‌شود و شرکت دی سی، حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کرده است (اولین تریلر فیلم را از اینجا تماشا کنید).

6- فیلم مولان (Mulan)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

بازسازی کارتون‌های کلاسیک دیزنی، در سال 2020 هم ادامه خواهد داشت. پس از عرضه شیرشاه، علاءالدین و بانو و ولگرد در سال جاری میلادی، سال آینده یک فیلم بزرگ و گران قیمت دیگر وارد سینماها می‌شود: مولان. این فیلم بودجه عظیم 300 میلیون دلاری دارد و کارگردانی آن بر عهده نیکی کارو (Niki Caro) است.

تیم بازیگری اثر را ستارگان آسیایی و عمدتا چینی تشکیل می‌دهند، از جمله لیو ییفئی (Liu Yifei)، دانی ین، گونگ لی و جت لی. فیلم مولان که دیزنی به موفقیت و فروش بالای آن ایمان دارد، در تاریخ 27 مارس 2020 (8 فروردین 1399) روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

5- فیلم بیوه سیاه (Black Widow)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

دنیای سینمایی مارول پس از یک سال شلوغ و پر سر و صدا، سال 2020 نسبتا آرامی را تجربه خواهد کرد و تنها دو اثر روانه سینماها می‌کند که یکی از آن‌ها برای مخاطبان عام تقریبا ناشناخته است (جاودانگان یا همان اترنالز). اما فیلم دیگر، همان بیوه سیاه خواهد بود که طرفداران چندین سال انتظارش را کشیدند و حالا از راه رسیده است، گرچه کمی دیر. اتفاقات این فیلم در دوران قبل از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) رخ می‌دهد و در آن، ناتاشا به روسیه بازگشته تا با گذشته‌اش رو به رو شود. شما در این فیلم بیوه‌های سیاه دیگری را نیز ملاقات خواهید کرد و البته رد گاردین (Red Guardian)، ابرقهرمان روسی نیز در فیلم حضور دارد.

در فیلم بلک ویدو علاوه بر اسکارلت جوهانسون، بازیگران دیگری همچون دیوید هاربر، فلورنس پیو، ریچل وایز و ری وینستون به ایفای نقش می‌پردازند. رابرت داونی جونیور در نقش مرد آهنی نیز حضور کوتاهی در فیلم خواهد داشت. این فیلم در تاریخ 1 مه 2020 (12 اردیبهشت 1399) وارد سینماها می‌شود.

4- فیلم جیمز باند: زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

جیمز باند به زودی برای بیست و پنجمین اثر سینمایی‌اش بازمی‌گردد و این بار شاهد آخرین حضور دنیل کریگ (Daniel Craig) در این مجموعه هستیم. کارگردانی این فیلم بر عهده کری فوکوناگا (Cary Fukunaga) است که اولین کارگردان آمریکایی جیمز باند به حساب می‌آید.

نقش شخصیت منفی جدید فیلم را رامی مالک (Rami Malek) بازی می‌کند و جیمز باند باید تلاش کند تا جلوی این آدم شرور را گرفته و اجازه ندهد که جهان را به مرز نابود بکشاند. تیم بازیگری فیلم جذاب‌تر از همیشه است و در کنار کریگ و مالک، بازیگرانی همچون لئا سیدو، آنا د آرماس، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتز و رالف فاینز حضور دارند. زمانی برای مردن نیست در تاریخ 8 آوریل 2020 (20 فروردین 1399) اکران خود آغاز می‌کند و بودجه عظیم 250 دلاری آن نشان می‌دهد که باید منتظر یک اثر دیوانه‌وار دیگر باشیم.

3- فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

هالیوود همیشه به ساخت دنباله علاقه‌مند بوده اما آن‌ها اخیرا ساخت دنباله برای فیلم‌های بسیار قدیمی را آغاز کرده‌اند تا با کمک نوستالژی مخاطبان را به سینما بکشانند. فیلم بلید رانر 2049، نزدیک به 35 سال پس از قسمت اصلی به نمایش در آمد، فیلم دکتر اسلیپ، 39 سال پس از نسخه اصلی به سینما آمد و حتی فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید نیز 22 سال پس از فیلم اول از راه رسید. حالا نوبت دنباله تاپ گان است.

برخلاف فیلم‌هایی که بالاتر اشاره کردیم، در این دنباله، بازیگر جدیدی نقش اصلی را برعهده نداشته و این خود تام کروز است که پس از 34 سال، یک بار دیگر نقش ماوریک را ایفا می‌کند. در این فیلم، بازیگران دیگری همچون مایلز تلر، جنیفر کانلی، اد هریس، ول کیلمر و جان همم حضور دارند. این فیلم توسط جوزف کوشینسکی (Joseph Kosinski) ساخته شده که آثاری همچون ترون: میراث و فراموشی (Oblivion) را در کارنامه دارد. فیلم تاپ گان: ماوریک که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده است، در تاریخ 26 ژوئن 2020 (6 تیر 1399) اکران خود را آغاز می‌کند.

2- فیلم سونیک (Sonic the Hedgehog)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

فیلم سونیک آغاز افتضاحی داشت. هنگامی که اولین تریلر این فیلم منتشر شد، طرفداران به آن حمله کردند و اعتراضات فراوانی به چهره این شخصیت وارد شد، تا جایی که کارگردان و شرکت سازنده ضمن عذرخواهی، وعده حل مشکلات را دادند. اتفاقی که در کمال ناباوری رخ داد! سازندگان به نظرات و حرف‌های طرفداران گوش کرده و چهره سونیک را به همان چیزی که در گذشته بود، تغییر دادند. حالا همه نگاه‌ها به این فیلم مثبت است و انتظار می‌رود که بتواند به فروش نسبتا مناسبی دست پیدا کند.

در این فیلم، سونیک خارپشت از دست موجودات شروری که به دنبال نیروی او هستند، فرار می‌کند و به کره زمین می‌آید. در ادامه دکتر اگمن رباتنیک (Doctor Robotnik) هم وارد میدان می‌شود تا او را شکار کند اما سونیک تنها نیست و چند دوست خوب به او کمک خواهند کرد. جیمز مارسدن، تیکا سومپتر، نیال مک‌دوناف و جیم کری بازیگران این فیلم هستند که با بودجه 95 میلیون دلاری ساخته شده است. فیلم سونیک خارپشت در تاریخ 14 فوریه 2020 (25 بهمن 1398) اکران می‌شود (اولین تریلر فیلم را در اینجا تماشا کنید).

1- فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey)

مورد انتظارترین فیلم های سال 2020

جایگاه نخست فهرست مورد انتظارترین فیلم های سال 2020 به پرندگان شکاری می‌رسد که اثر بعدی دنیای سینمایی دی سی است. این دنباله از فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad)، این بار بر روی شخصیت‌های زن تمرکز دارد که در راس آن‌ها، هارلی کویین مشهور با بازی مارگوت رابی قرار گرفته است.

در کنار هارلی، شخصیت‌های دیگری از دنیای بتمن نیز حضور دارند: هلنا برتینلی / هانترس با بازی مری الیزابت وینستد، بلک کنیری با بازی جرنی اسمالت، رنی مونتویا با بازی رزی پرز و کاسندرا کین با بازی الا جی باسکو. شخصیت منفی فیلم هم نقاب سیاه (بلک مسک) خواهد بود که ایوان مک‌گرگور نقش آن را بازی می‌کند. در پرندگان شکاری، هارلی کویین، جوکر را کنار گذاشته و فصل تازه‌ای را در زندگی‌اش آغاز کرده‌ است اما اتفاقاتی رخ می‌دهند که او مجبور می‌شد در مقابل بلک مسک قرار بگیرد.

این فیلم در تاریخ 7 فوریه 2020 (18 بهمن 1398) به سینماها می‌آید و باید دید آیا می‌تواند موفقیت تجاری فیلم جوکر را تکرار کند یا خیر.

نظر شما در رابطه با مورد انتظارترین فیلم های سال 2020 چیست؟ منتظر کدام یک از این آثار هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در کل مقاله خوبی بود

  2. بعضی از فیلم عای داخل لیست منتشر شده

  3. از نظر من به جای Birds of Prey موردانتظارترین فیلم TENƎꓕ است.

  4. ای کانت ویت ای کانت ویت (با لهجه جنرال علادین دیکتاتور خوانده شود)