دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی تخصصی توان عکاسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) یکی از بهترین‌ها در میان گوشی های هوشمند است. در این مطلب به بررسی توان عکاسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس و نمونه عکس‌های آن می‌پردازیم.

گلکسی نوت 10 پلاس، جدیدترین گوشی پرچمدار کمپانی سامسونگ است که از بالارده‌ترین سخت افزار حال حاضر بازار موبایل قدرت می‌گیرد و جمعا شامل 5 دوربین با قابلیت‌هایی فراوان می‌شود. مطالب مختلف زیادی تا به امروز روی خروجی سایت گجت نیوز قرار گرفته است، ولی این مطلب متفاوت از تمام آن‌ها خواهد بود. مدتی که گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ در اختیار من قرار داشت، به طور کامل این گوشی را تحت بررسی قرار دادیم. در این مقاله قصد داریم بررسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ را در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ

عکاسی باکیفیت، معنا و مفهومی است که در گوشی‌های پرچمدار امروزی خلاصه می‌شود. در همین راستا شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ به نوآوری در این صنعت ادامه می‌دهند. شاید به همین خاطر است که تصور می‌کنم نوت 10 پلاس، می‌تواند بهترین دوربین متمرکز بر دوربین حال حاضر بازار باشد.

مشخصات فنی دوربین‌ها

همانطور که احتمالا انتظار دارید، سامسونگ از سخت افزار قدرتمند و مدرنی برای دوربین گوشی جدید سری نوت استفاده کرده است. این مشخصات،‌ آشنا بوده و مشابه اس 10 پلاس است و فقط برخی پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری را در آن شاهد هستیم. در پشت قاب یک دوربین اصلی، یک لنز تله فوتو با زوم 2 برابری و یک لنز فوق عریض حضور دارد. یک سنسور 3D ToF نیز در کنار آن‌ها قرار گرفته است که به ثبت بهتر جزئیات عمق در عکس‌های پرتره و عملکردهای واقعیت افزوده می‌انجامد.

دوربین اصلی همان سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر به کار رفته در گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 است. اندازه‌ی این سنسور 1/2.55 اینچ بوده، در حالی که اندازه پیکسل 1.4 میکرون پیکسلی را ارائه می‌کند.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

مورد بعدی دوربین عریض است که برای نخستین بار در یک گوشی سری نوت قرار گرفته و از خانواده گلکسی اس 10 به ارث رسیده است. ما در اینجا یک سنسور 16 مگاپیکسلی با یک لنز فوق عریض، دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 12 میلی‌متری را داریم. هرچند این یکی از عریض‌ترین دوربین‌هایی است که در یک گوشی هوشمند شاهد حضور آن هستیم، اما فاقد فوکوس خودکار است.

در سمتی دیگر،‌ دوربین تله فوتو بهبود یافته نسبت به دوربین تله فوتو به کار رفته در گوشی‌های سری گلکسی اس 10 است. این دوربین تله فوتو همچنان از سنسور 12 مگاپیکسلی مشابه نسل پیش با اندازه 1/3.6 اینچی بهره می‌برد، اما لنز آن از دیافراگم عریض‌تر f/2.1 (به جای f/2.4) برخوردار است. هر دو دوربین معمولی و تله فوتو از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند و همانطور که گفته شد در کنار آن‌ها یک سنسور 3 بعدی برای ثبت دقیق‌تر جزئیات مربوط به عمق نیز فعالیت می‌کند.

در جلو نیز یک حفره برای میزبانی از همان سنسور 10 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22 میکرون پیکسلی به کار رفته در گوشی گلکسی اس 10 حضور دارد. گرچه این حفره کمی نسبت به اس 10 متفاوت‌تر است. سامسونگ این حفره را کمی کوچک‌تر کرده است و در عین حال مجبور شده دیافراگم آن را از f/1.9 به f/2.2 کاهش ببخشد. هرچند شاید تصور کنید به این خاطر، دوربین جلوی نوت 10 در شرایط نوری تاریک تصاویر ضعیف‌تری را ثبت کند، اما عملا اینگونه نبوده و سامسونگ با بهره‌گیری از برخی تکنیک‌های نرم افزاری این نقص را جبران کرده است.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

دوربین‌های پشتی

فوق عریض:

  • سنسور 16 مگاپیکسلی
  • دیافراگم f/2.2
  • زاویه دید 123 درجه‌ای

عریض:

  • سنسور 12 مگاپیکسلی
  • فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • دیافراگم f/1.5+2.4
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • زاویه دید 77 درجه‌ای

تله فوتو:

  • سنسور 12 مگاپیکسلی
  • دیافراگم f/2.1
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • زاویه دید 45 درجه‌ای

دوربین تشخیص عمق (Depth Vision):

  • VGA
  • دیافراگم f/1.4
  • زاویه دید 72 درجه‌ای

دوربین جلو

  • سنسور 10 مگاپیکسلی
  • فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • دیافراگم f/2.2
  • زاویه دید 80 درجه‌ای

فیلمبرداری

  • 4K/UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • فوکوس زنده (بوکه)
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • زوم با صدا

ویدیوی بررسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در گجت نیوز

قبل از بررسی کامل دوربین و مشاهده نمونه عکس‌ها، شما را دعوت می‌کنیم ویدیوی بررسی دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس را که در گجت نیوز برایتان آماده کرده‌ایم، تماشا کنید:

اپلیکیشن دوربین

سامسونگ قدم‌های مثبتی را برای استفاده‌ی آسوده‌تر از اپلیکیشن دوربین خود برداشته و من به همین خاطر از آن متشکرم. دو بار فشار روی دکمه‌ی پاور، اپلیکیشن دوربین را در کسری از ثانیه اجرا خواهد کرد. این اپلیکیشن در صفحه‌ی قفل یا صفحه هوم نیز اجرا می‌شود.

همانند اپلیکیشن دوربین بسیاری از شرکت‌های دیگر، کنترل‌های خطی دکمه‌ای در سمت چپ نمایشگر (تنظیمات، فلاش، تایمر، نسبت ابعاد، فیلترها) را ارائه می‌کند، در حالی که دکمه‌ی شاتر، حالت‌ها و کنترل‌های زوم در سمت راست قرار دارند.

با سه لنزی که برای انتخاب وجود دارد، شما یک اسلایدر پیشرفته را برای عکاسی در اختیار خواهید داشت. زبانه‌های کوچکی که در اینجا وجود دارد، به شما اجازه می‌دهد به دوربین فوق عریض، معمولی یا تله فوتو تغییر وضعیت دهید. البته که شما می‌توانید با کشیدن انگشتان دست خود روی صفحه نیز به زوم دلخواه برسید. نوت 10 توانایی جابجایی خودکار بین لنزها را نیز دارد. یک ابزار جدید در اینجا دوربین عمیق است که می‌تواند ابعاد تازه‌ای را به عکس‌های پرتره‌ی شما بیفزاید.

قلم جادویی S Pen برای عکاسی

قلم S Pen، یک چوب جادویی برای عکاسی با گلکسی نوت 10 پلاس است. این قلم به معنای واقعی کاربردی است، شما می‌توانید آن را با استفاده از بلوتوث به گوشی خود متصل کنید و از راه دور ویژگی‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. به طور مثال قلم خود را بالا بگیرید تا اپلیکیشن دوربین اجرا شود. البته این مستلزم فشار دادن دکمه‌ی کناری قلم نیز هست.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

یک بار ضربه زدن روی دکمه‌ی قلم یک عکس گرفته و یا فیلم می گیرد، در حالی که دو بار ضربه زدن روی دکمه‌ی آن می‌تواند شما را بین دوربین پشتی و دوربین سلفی جابجا کند. دکمه‌ی قلم را پایین نگه دارید و یک ژست حرکتی گرد بکشید تا بین لنز‌های معمولی، عریض و تله فوتو جابه‌جا شوید. برای جابه‌جایی بین حالت‌های دوربین نیز کافیست دکمه‌ی قلم را پایین نگه دارید و آن را به چپ یا راست بکشید.

استفاده از این قلم هوشمند به عنوان یک دکمه‌ی شاتر بی سیم جذاب به نظر می رسد. شما می‌توانید به معنای واقعی از این قلم برای لذت بردن از دوربین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس لذت ببرید.

AR Doodle

سامسونگ همواره در پرچمداران خودش قابلیت‌های جدیدی را می‌گنجاند تا بتواند نزد کاربران محبوبیت بیشتری کسب کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هر ساله شاهد اضافه شدن قابلیت‌هایی خاص در آن هستیم دوربین گوشی است. امسال نیز سامسونگ از یک قابلیت ویژه به نام AR Doodle در گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 خود رونمایی کرد که می‌تواند کاربر را با خود به دنیای واقعیت افزوده ببرد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید روی تصاویرتان نقاشی‌های واقعیت افزوده بکشید و به آن‌ها نقاشی‌های متحرک اضافه کنید.

برای استفاده از این قابلیت کافی است ابتدا از سوژه‌ی خودتان عکس یا فیلم بگیرید. حالا می‌توانید افکت‌های مختلف را روی آن امتحان کنید. این قابلیت قادر به تشخیص چهره یا هر شیء دیگری است.

AR Emoji

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه گوشی‌های نوت 10 سامسونگ AR Emoji است که شکلک‌های اموجی را با خود به دنیای واقعیت افزوده می‌برد.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید کاراکتر خودتان را به صورت سه بعدی دربیاورید و از آن در شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید یا آنکه در قالب ویدیوهای کوتاه جذاب، در حالی که این شکلک روی بدن شماست، به ضبط ویدیوهای سرگرم کننده بپردازید و آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

احساس راحتی بیشتر در استفاده نسبت به نسل‌های قبل اپلیکیشن دوربین سامسونگ

قابلیت مدیریت صحنه سامسونگ به صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن دوربین فعال است. این قابلیت، عملکرد هوشمندانه‌ی دوربین را به همراه دارد. مدیریت صحنه، آنچه که در لحظه مشغول عکاسی از آن هستید را تجزیه و تحلیل می‌کند و تنظیمات را برای حاصل شدن بهترین نتیجه، تغییر می‌دهد. این قابلیت می‌تواند صحنه‌های مختلف را تشخیص دهد و در بالای صفحه، نام آن را شامل یک منظره، نور پس زمینه یا پرتره ثبت می‌کند. من شخصا علاقه‌مند هستم که به صورت دستی تنظیمات دوربین را انجام دهم، اما اگر می‌خواهید کار را آسوده کنید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

تنظیماتی وجود دارد که کاربر می‌تواند از آن‌ها برای تغییر رفتار اپلیکیشن استفاده کند. از آن‌ها می‌توان به تغییر رزولوشن، اضافه کردن/ کم کردن اطلاعات GPS، استفاده از خطوط راهنما و غیره اشاره کرد.

به طور کلی استفاده از این برنامه خیلی راحت نیست، اما کاربرپسندتر از نسل‌های گذشته‌ی اپلیکیشن دوربین سامسونگ شده است. یک ویرایشگر ویدیویی جذاب نیز در اینجا وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از قلم S Pen، به ویرایش ویدیوهایتان بپردازید و تجربه‌ی متفاوتی را روی گوشی هوشمند خود به دست آورید. امتیازهایی که به این اپلیکیشن می‌دهیم، شامل موارد زیر است:

  • سهولت در استفاده: 7
  • بصری: 7
  • قابلیت‌ها: 10
  • تنظیمات پیشرفته: 10

عکاسی در روز

هر دوربینی در شرایط نوری مناسب می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما نوت 10 پلاس را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار در این زمینه دانست. این گوشی تصاویری عالی با دامنه‌ی پویای چشمگیر و جزئیاتی بسیار زیاد را ثبت می‌کند. آنچه من در اینجا می‌بینم، نتایجی است که توسط جدیدترین گوشی سامسونگ به دست آمده است. یکی از نکات جذاب، عاری بودن تصاویر از هرگونه نویز است که می‌تواند عکس‌هایی جذاب‌تر را به ارمغان بیاورد.

همه چیز شفاف و رنگ‌ها دلپذیر هستند. سامسونگ به افزایش سطح اشباع رنگ معروف است و این قضیه با رنگ قرمز بسیار روشن و آبی عمیق به خوبی دیده می‌شود. جزئیات موجود در عکس‌ها کاملا مناسب است. این تصاویر می‌توانند نتایج دلپذیری که با دوربین گوشی جدید سامسونگ ثبت شده‌اند را به خوبی نشان دهند. لنز عریض این گوشی به صورت خودکار نور اطراف را تنظیم خواهد کرد. حالت f/1.5 در صحنه‌های تاریک فعال می‌شود، در حالی که وقتی قصد دارید از صحنه‌های روشن عکاسی کنید، حالت f/2.4 فعال خواهد شد.

وقتی تصاویر ثبت شده با نوت 10 پلاس را در کنار تصاویر وان پلاس 7 پرو قرار می‌دهم، تغییرات چشمگیر است. به طور مثال، گوشی سامسونگ می‌تواند محدوده پویای به مراتب بهتری را در هر منظره‌ای ارائه دهد. میزان جزئیات و از دست رفتن جزئیات در هر دو گوشی تقریبا یکسان است.

رنگ

در تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی رنگ بنفشی بسیار پر جنب و جوش را می‌بینیم که در زندگی واقعی آنگونه نیست. به نظر می‌رسد که نوت 10 پلاس سامسونگ این رنگ را به شدت تقویت می‌کند. البته تصاویر ثبت شده بسیار عالی است، اما دقیقا آن‌طوری که در دنیای واقعی می‌بینید نیست.

عکس با لنز تلهعکس با لنز استانداردعکس با لنز اولترا واید

در برخی صحنه‌ها رنگ قرمز کمی پررنگ‌تر شده است. به اعتقاد من این باعث شده تصویر دلپذیرتری به وجود آید. این تقویت رنگ قرمز به حدی نیست که باعث شود شما جزئیات را از دست دهید. پس آن را به فال نیک می‌گیریم.

عکس با لنز تلهعکس با لنز استانداردعکس با لنز اولترا واید

به طور کلی وقتی به تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی می‌نگریم، بسیاری از آن‌ها نشانه‌هایی از اشباع رنگ را ارائه می‌کنند. با این حال ممکن است این همان چیزی باشد که مردم می‌خواهند؛ یعنی تقویت رنگ‌ها بدون آنکه لطمه‌ای به جزئیات تصویر وارد شود.

زوم

من عکس‌های مختلفی را با دوربین تله فوتو نوت 10 پلاس ثبت کرده‌ام تا به سوژه نزدیک‌تر باشم. گرچه نتایج به دست آمده متفاوت از یکدیگر هستند. در برخی تصاویر فوکوس، رنگ‌ها و حرارت بسیار خوب است. اما در تصویری که از شب ثبت شده، در اینجا با کمی از دست رفتن جزئیات مواجه هستیم، در حالی که پخش نور را نیز می‌توان به وضوح دید.

اما به طور کلی عملکرد زوم دوربین‌های سامسونگ مثبت ارزیابی می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

دوربین تله فوتو

عملکرد این دوربین مشابه دوربین اصلی است، با این تفاوت که جزئیات کمتری را ارائه می‌کند. محدوده دینامیکی آن علی‌رغم محدودیت‌هایی که یک لنز تله فوتو دارد، همچنان خوب است. جزئیات زیبا و رنگ‌ها نیز شاداب هستند.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس
[/before-after]

عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله

بار دیگر باید بگوییم که عملکرد این دوربین نیز در مقایسه با دوربین تله فوتو گوشی اس 10 پلاس عملکرد یکسانی دارد. با این تفاوت که HDR در گوشی نوت بهبود پیدا کرده و می‌تواند صحنه‌ها را با نورپردازی بهتری مدیریت کند. دیافراگم عریض‌تر نیز به نرم افزار اجازه می‌دهد سرعت شاتر بیشتر و لرزش کمتری در تصاویر را ارائه کند.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز استانداردعکس با لنز تله

دوربین فوق عریض

همانطور که گفته شد، دوربین فوق عریض گوشی سامسونگ فاقد فوکوس خودکار است و این می‌توان یکی از معدود نواقصی باشد که آن نسبت به رقبای دیگر خود در بازار دارد. با این حال، نمی‌توان به سادگی از این نکته گذشت که دوربین فوق عریض نوت 10 پلاس زاویه دید گسترده‌تری را از رقبا ارائه می‌کند.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد

از آنجایی که سخت افزار یکسانی را به اشتراک می‌گذارند، هیچ تفاوتی در عکاسی عریض بین دو گوشی اس 10 پلاس و نوت 10 پلاس مشاهده نمی‌شود. فقط ممکن است نوت 10 پلاس به لطف HDR پیشرفته‌تر، لبه‌های اشیاء را شفاف‌تر نشان دهد.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد
[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد

عکاسی در شب

عکاسی در شب همیشه جذاب بوده است و این یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه‌ی بین پرچمداران است. بی‌تردید نوت 10 پلاس می‌تواند عکس‌های زیبایی در شب با جزئیات خوب، محدوده پویا چشمگیر، رنگ‌های جذاب و بدون وجود هرگونه نویز را ثبت کند. البته در این گوشی نیز همانند سری اس 10، مشکل عکاسی از نئون‌ها و سایر منبع‌های نور نظیر لامپ‌ها وجود دارد.

حالت عکاسی در شب Night

اینجاست که حالت عکاسی Night وارد بازی می‌شود. این حالت اکسپوژر روشن‌تری را ارائه می‌کند، در حالی که جزئیات زیادی از دست نخواهد رفت. این حالت جزئیات بیشتری را در سایه‌ها به نمایش می‌گذارد. عکاسی از منابع نور و نئون‌های نوری نیز بهبود پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، دامنه پویا بهبود پیدا می‌کند. رنگ‌ها نیز با فعال کردن این حالت زیباتر به نظر می‌رسند.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

من در بررسی‌هایم به این موضوع پی بردم که اگر نرم افزار دوربین تشخیص دهد که عملا نور کافی در صحنه وجود ندارد، حتی با وجود فعال بودن حالت Night نیز نمی‌توان انتظار عکسی پرنور را داشت. آن به صورت خودکار دیافراگم کوچک‌تر (f/2.4) را برای دوربین در نظر می‌گیرد و عمده تفاوت تصاویر ثبت شده در این حالت با تصاویر به صورت عادی، واضح‌تر بودن آن‌ها است. با این حال فعال کردن این حالت بدون هزینه نیست؛ در مواردی نادر که من این حالت را فعال کردم، کمی جزئیات از دست می‌رود.

من نمی‌توانم قضاوت نهایی را در مورد حالت شب دوربین نوت 10 پلاس انجام دهم. نمی‌توان گفت که حالت شب لزوما بهتر از حالت معمولی است. توصیه می‌کنم با هر دو حالت از یک صحنه عکس بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک تصویر بهتری است. هرچند حالت شب مناسب است، اما همیشه بهتر از عکاسی در حالت استاندارد نیست. این حالت شاید در صحنه‌های واقعا تاریک بتواند برتری خودش را به حالت استاندارد دیکته کند.

[before-after viewer_position=”center” move_on_hover=”true” overlay=”false” overlay_opacity=”0″ label_one=”قبل” label_two=”بعد” label_position=”two”]

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

[/before-after]
عکس در شب با لنز استانداردعکس در شب با لنز اولترا واید

ما بار دیگر این گوشی را با اس 10 پلاس برای یافتن هرگونه تفاوت قابل توجهی مقایسه کردیم و نوت 10 پلاس عکس‌های شفاف‌تری با ISO بیشتر را ثبت می‌کند، اما ثبت جزئیات بیشتر بدون اضافه شدن نویز در آن ممکن نیست. حالت شب دو دوربین نیز عملکرد نسبتا یکسانی را در دو گوشی ارائه می‌کند.

دوربین تله فوتو

با رفتن به دوربین تله فوتو، ما عملکرد مشابهی را با گلکسی اس 10 پلاس مشاهده خواهید کرد. وقتی نور کافی وجود ندارد، نرم افزار به صورت پیش‌فرض به دوربین اصلی می‌رود و عکس را کراپ می‌کند. نتایج بد نیست، اما این یک ترفند ظاهری است و نمی‌تواند یک راه حل نهایی باشد. با این حال خبر خوب این که حالت شب بر خلاف اس 10 پلاس، برای دوربین تله فوتو نیز فعال است.

عکس در شب با لنز تلهعکس در شب با لنز استانداردعکس در شب با لنز فوق عریض

یک راه حل برای استفاده از لنزهای تله در تاریکی، تغییر حالت به پرتره است؛ چرا که این حالت همیشه زوم 2 برابری دوربین تله فوتو را فعال می‌کند. سپس شما می‌توانید میزان تاری پشت صحنه را به صفر برسانید تا یک تصویر معمولی زوم شده در اختیار شما قرار گیرد.

دوربین فوق عریض

دوربین عریض حتی بدون فعال کردن حالت شب هم می‌تواند تصاویر خوبی را در شرایط نوری تاریک ثبت کند. اگر نزدیک بودن به یک سوژه برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید عکس‌های عریض خوبی را در شب با پرچمدار سامسونگ بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در واقع تنها فایده‌ی روشن کردن حالت شب در این دوربین، بهبود محدوده پویا است که منجر به جزئیات بیشتر در سایه‌ها و هایلایت‌ها می‌شود. با این حال، به دلیل جلوگیری از تهاجم نویزها، تصاویر در حالت شب بسیار ملایم‌تر خواهند بود. در پایان، توصیه می‌کنم وقتی در حال ثبت عکس‌های عریض در شب هستید، از حالت عادی استفاده کنید و در صورت لزوم با کمی ویرایش روی تصویر، سایه‌های آن را افزایش ببخشید.

عکس در نور کم با لنز تلهعکس در نور کم با لنز استانداردعکس در نور کم با لنز فوق عریض

پرتره

با وجود سنسور سه بعدی ToF در پشت قاب نوت 10 پلاس، عکس‌های پرتره شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. تشخیص لبه‌ها بسیار دقیق و بدون نقص انجام می‌شود. البته چندین نقطه‌ی از دست رفته نیز در تصاویر دیده می‌شود، اما فقط با بررسی خیلی ریزبینانه متوجه آن‌ها می‌شوید. به جز آن، نرم افزار حتی با سوژه‌های سخت‌تر و موهای پریشان نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌کند.

مانند گذشته، حالت پرتره از دوربین اصلی و تله فوتو استفاده می‌کند و من در هر دو حالت عکس‌هایی را برای شما گرفته‌ام. دیافراگم گسترده‌تر در لنز تله فوتو جدید سامسونگ کمی به عکاسی بهتر در شرایط نوری تاریک کمک می‌کند.

علاوه بر این، رنگ پوست طبیعی است و حتی اگر در یک محیط پیچیده عکاسی کنید، HDR وظیفه‌ی خودش را به خوبی انجام می‌دهد و هایلایت‌ها و سایه‌ها را حفظ می‌کند. مانند گذشته، شما می‌توانید قدرت پشت سوژه را تنظیم کرده و یا از افکت‌های مختلفی برای آن استفاده کنید.

سلفی

نوت 10 پلاس دوربین سلفی خود را از دوربین خانواده اس 10 قرض گرفته است. تنها تفاوت آن‌ها دیافراگمشان است؛ جایی که دوربین سلفی نوت 10 پلاس از گشودگی کمتری استفاده می‌کند تا به سامسونگ اجازه دهد حفره‌ی روی نمایشگر را کوچک‌تر طراحی کند. این دوربین تصاویر سلفی زیبا با محدوده پویای چشمگیری را ثبت می‌کند. بهترین بخش آن حضور فوکوس خودکار است که می‌تواند از دست رفتن عکس‌های شفاف و بدون لرزش را بی‌معنی کرده و همیشه فوکوس کاملی روی چهره داشته باشد.

عکس‌های سلفی در محیط داخلی

سامسونگ قابلیت عکاسی پرتره با دوربین سلفی این گوشی را نیز ممکن کرده است. تشخیص مرزها خیلی عالی نیست و این می‌تواند به دلیل حضور نداشتن سنسور ثانویه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق باشد. در این بخش دوربین سلفی اس 10 پلاس عملکرد بهتری دارد. با این حال در مقایسه با دیگر محصولات بازار، این گوشی می‌تواند تصاویر سلفی پرتره بسیار جذابی را ثبت کند.

درست مانند اس 10 پلاس، اپلیکیشن دوربین در این گوشی نیز به شما اجازه‌ی عکاسی سلفی با دوربین معمولی 10 مگاپیکسلی یا یک نسخه‌ی زوم شده‌ی 6.5 مگاپیکسلی را می‌دهد که کراپ در آن دقیقا از مرکز فریم اصلی انجام می‌شود.

عکس‌های سلفی در نور روز

این دوربین سلفی قادر به فیلمبرداری با وضوح حداکثری 2160p و نرخ 30fps است که کمتر می‌توان در گوشی‌های دیگر چنین قابلیتی را یافت. به لطف همین وضوح بالا، شما می‌توانید روی دوربین سلفی گوشی خود حساب ویژه‌ای باز کرده و فیلم‌هایی ماندگار را از خود در اماکن دیدنی و یا در کنار دوستانتان ضبط کنید.