ویندوز XP

ولادیمیر پوتین همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کند!

با وجود اینکه سیستم عامل ویندوز XP منسوخ شده و مستعد هک شدن است؛ رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین همچنان در محل اقامت و دفتر کار خود از آن استفاده می‌کند.

شاید روسیه قادر باشد حملات وسیع سایبری ترتیب دهد و حتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تاثیر بگذارد. ولی ظاهرا خود ولادیمیر پوتین چندان به امنیت سایبری توجهی ندارد؛ زیرا هنوز روی کامپیوترهای شخصی او در کرملین و محل اقامتش در نزدیکی مسکو، ویندوز XP نصب است.

این ادعا را وب‌سایت روسی OpenMedia با استناد به تصاویری مطرح کرده که از سوی نهاد خبری ریاست جمهوری منتشر شده است. مثلا در همین تصویر، نوار وظیفه آبی رنگ این سیستم عامل را می‌توانیم ببینیم. عکس کرملین هم که در پس‌زمینه قرار دارد.

ولادیمیر پوتین

شرکت مایکروسافت از آوریل 2014 به پشتیبانی از ویندوز اکس پی پایان داد؛ ولی چرا هنوز پوتین یک سیستم عامل جدیدتر را جایگزین نکرده است؟ آن هم وقتی که خود مایکروسافت، XP را در برابر ویروس‌ها و تهدیدهای امنیتی، آسیب‌پذیر توصیف می‌کند!

کرملین به خبر استفاده ولادیمیر پوتین از ویندوز XP واکنشی نشان نداد

طبق اسناد بیرون آمده از وزارت دفاع روسیه، ویندوز XP آخرین سیستم عاملی است که تاییدیه نهادهای امنیتی این کشور را دارد. ولی مثلا ویندوز 10 تنها می‌تواند در رایانه‌هایی به‌کارگیری شود که حاوی اسرار و اطلاعات ملی نباشند.

البته XP هم به زودی با Astra Linux جایگزین می‌شود؛ یک سیستم عامل مشتق شده از Debian که از سال 2008 در حال ساخت بوده است. دولت روسیه، قصد استفاده از موتورهای جستجوی داخلی، مانند Yandex را هم دارد.

مشخص نشده که آیا استفاده ولادیمیر پوتین از ویندوز ایکس پی، یک تهدید واقعی برای امنیت سایبری کرملین ایجاد کرده است یا خیر؟ ولی به گزارش اوپن میدیا، خطر چندانی قابل تصور نیست؛ چون این افسر سابق KGB به ندرت از اینترنت استفاده می‌کند. ظاهرا پوتین، نسبت به اینترنت بدبین است و آن را یکی از پروژه‌های CIA می‌داند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به نظرم تم ویندوز اکس پی هست

  2. همه اینها رد گم کنی است

  3. پوفیوز درجه یک روسى.!

  4. چون سوادشو نداره از دیندوز دیگری استفاده