مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک 2019

برندگان مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک 2019

موسسه نشنال جئوگرافیک (National Geographic) طبق سنت هر ساله‌اش مسابقه عکاسی ترتیب داده و در ادامه عکس‌های برندگان مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک 2019 را مشاهده خواهید کرد.

همزمان که به پایان سال 2019 میلادی نزدیک می‌شویم، کمپانی‌ها و وبسایت‌های دنیای تکنولوژی دست به تهیه منتخبی از وقایع سالی که گذشت می‌زنند و در اینجا نشنال جئوگرافیک همانند سال‌های گذشته برترین عکس‌های مسابقه‌اش را منتشر کرده است. تصاویر برندگان مسابقه امسال نشنال جئوگرافیک در میان هزاران عکس انتخاب شده‌اند که در سه دسته طبیعت، مردم و اماکن دیدنی شهری سراسر دنیا ثبت شده‌اند. عکاسان بسیاری با اشتراک‌گذاری دیدگاه خود از دنیا برای به دست آوردن این جایزه بزرگ تلاش کردند و حالا پس از اتمام داوری، نگاهی به عکس‌های برندگان مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک 2019 خواهیم داشت.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی بر روی آنها کلیک کنید

برنده جایزه بزرگ مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک 2019

زمستان گرینلندی

«Upernavik» نام یک روستا بر روی جزیره‌ای کوچک در گرینلند بوده که به واسطه ماهی‌گیری اهالی‌اش شناخته شده است. ساختمان‌ها در گرینلند رنگ‌های مشخص و متنوعی از قرمز گرفته تا آبی (رنگ خانه ماهی‌گیران) دارند تا نمایان‌گر شغل ساکنان باشند. بدین ترتیب زمانی که برف به روی ساختمان‌ها نشسته نیز مکان‌یابی به راحتی انجام می‌گیرد. این عکس طی سفر سه ماهه Weimin Chu، عکاس این تصویر به گرینلند ثبت شده است.

مقام دوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش شهری

قدمت هوانوردی

در فرودگاه بین المللی سن فرانسیسکو چهار باند اصلی وجود دارد. در این عکس نمایی کمیاب از باند چپ و راست شماره 28 دیده می‌شود. عکاس این اثر مدت‌ها آرزوی عکاسی از این فرودگاه و کسب مجوز پرواز در چنین ناحیه‌ای را در سر داشته و در نهایت موفق به واقعی کردن رویایش شده است. به گفته او، در روز عکس‌برداری باد با سرعت 35 تا 45 مایل بر ساعت در حال وزش بوده که شرایط را برای کنترل هواپیما و دوربینش در این ارتفاع دشوارتر ساخت. پرواز به شدت چالش برانگیز اما در عین حال مهیج بود، به طوری که تا چند روز پس از ثبت عکس، خالق این اثر حتی در خواب و استراحت خود نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

مقام سوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش شهری

خیابان‌های داکا

در این عکس مردم داکا، پایتخت کشور بنگلادش در حال ادای نماز جماعت هستند. گردهمایی Bishwa Ijtema یکی از بزرگترین اجتماع‌های بنگلادش بوده که به طور سالانه رخ می‌دهد و توریست‌های زیادی به خود جذب می‌کند. در این مراسم به دلیل ازدحام فوق‌العاده بالای جمعیت، امکان برگزاری نماز در مسجد اصلی وجود نداشته و به ناچار نماز جماعت در خیابان Tongi برپا می‌شود. استقبال از این رویداد به حدی بالاست که تمامی مسیرهای رفت و آمد عمومی بسته شده و حتی خطوط عابر پیاده در خیابان نیز دیده نمی‌شوند.

برنده انتخاب مردمی مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش شهری

چراغ‌ها را دنبال کن

این عکس از Seda Larung Gar Buddhist Academy گرفته شده و اگر بخواهید از نزدیک‌ترین شهر به آن با خودرو بروید، 14 ساعت در جاده خواهید بود. عکاس پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان و جاده‌های کوهستانی توانسته این عکس را برای مسابقه سال 2019 نشنال جئوگرافیک ارسال کند. در تصویر خانه‌های قرمز رنگ در کنار جاده‌‌ای خلوت و مارپیچ در دل طبیعت به چشم می‌خورد و میان آن‌ها چراغ‌هایی قرار گرفته‌اند. راهبان برای بازگشتن به خانه‌هایشان این چراغ‌ها را دنبال می‌کنند. عکاس درباره این اثر به خوش شانسی‌اش اشاره می‌کند که توانسته چنین صحنه‌ای را به تصویر بکشد و ایمان راهبه‌ها او را تحت تاثیر قرار داده است. او قصد دارد در تابستان سال آینده دوباره به این منطقه برگردد و عکس‌های جدیدی از این شهر ثبت کند.

مقام اول مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش طبیعت

چشمان تیزبین

این تصویر از یک کرکس گریفون در پارک ملی Monfrague اسپانیا گرفته شده است که در حال پرواز بوده و با دقت بالایی به اطراف می‌نگرد. چه کسی می‌تواند بگوید کرکس‌ها شوم هستند وقتی از چشم‌های ریزبین آن‌ها هیچ چیز مخفی نیست؟ از لحاظ علمی کرکس‌ها نقش مهمی در حفظ محیط زیست ایفا کرده و در چرخه تجزیه و بازیافت اجساد حیوانات وظیفه اصلی را بر عهده دارند. این پرندگان نجیب و باشکوه پادشاهان آسمان هستند و پرواز آن‌ها بر فراز آسمان ما را به تحسین آن‌ها وامی‌دارد.

مقام دوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش طبیعت

جاذب رویا

قبل از اینکه یک موج بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟ این سوال در طول سال گذشته ذهن عکاس را به خود مشغول کرده بود. در روزی که این عکس ثبت شده او در سمت شرقی Oahu، واقع در هاوایی برای عکس‌برداری از غروب آفتاب حضور داشته است. صبح همان روز حدود 100 عکاس به گشت و گذار و یافتن سوژه عکاسی پرداختند، اما خالق این اثر برای عصر خود برنامه خاصی تدارک ندیده بود. همان‌طور که در عکس نیز مشهود است بافت رنگی نامحسوسی به واسطه بادهای غربی ایجاد شده و توسط لنز 100 میلی‌متری دوربین به خوبی ثبت شده است. به گفته عکاس او در زمان گرفتن این عکس مجبور بوده در منظره‌یاب دوربینش نگاه کند تا بتواند عکس خوبی ثبت کند؛ که برای زمانی که موج شما را درمی‌نوردد تصمیم بسیار سختی قلمداد می‌شود.

مقام سوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش طبیعت

دلفین‌های خجالتی

دلفین‌های خجالتی گاهی اوقات به صورت دسته‌جمعی حرکت می‌کنند. در اینجا گروهی از دلفین‌ها در دره‌های عمیق Kaikoura واقع در نیوزیلند به دنبال غذا بودند. آن‌ها به راحتی و بدون هیچ دردسری در اعماق دریا شنا می‌کنند و تنها برای تنفس به سطح آب بازمی‌گردند. این دلفین‌ها سرعت بسیار بالایی نیز دارند، تا حدی که گاهی پا به پای یک قایق موتوری حرکت می‌کنند. برای ثبت این تصویر، عکاس در لبه قایق حضور داشته و به محض خروج دلفین از زیر آب اقدام به عکس‌برداری کرده است. ظرافت و حالت خاص بدن دلفین‌ها برای سرعت و قدرت مانور بالا آفریده شده و همان‌طور که در تصویر به چشم می‌خورد، بدن دلفین هنوز زیر آب قرار داشته و به دلیل ساختار بدنی‌اش سطح آب را از یکپارچگی خارج نکرده است.

شایسته تقدیر در بخش طبیعت

پادشاه آلپ

گله‌ای از بزهای کوهی در منطقه Bernese Oberland سوییس در حال عبور از خط الراس Lake Brienz هستند. بزهای کوهی همان‌طور که از نام‌شان نیز برمی‌آید عادت به زندگی در مناطق بسیار مرتفع دارند. در این عکس بزهای کوهی در کنار مه اندک و بر فراز کوهی ایستاده و به جهان اطرافشان نگاه می‌کنند. برای ثبت این عکس، Jonas Schafer چند ساعت این گله را تحت نظر داشته و به محض ایست آن‌ها روی کوه از آن‌ها عکس گرفته است.

انتخاب مردمی بخش طبیعت

رودخانه کلرادو

رودخانه کلرادو به دلیل برداشت زیاد آب از آن به منظور کشاورزی عمق بسیار کمی دارد؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر در محل اتصال این رودخانه به اقیانوس در مکزیک آبی دیده نشود و به طور کامل خشکیده باشد. این عکس در هواپیما ثبت شده است.

مقام اول مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک 2019، بخش مردم

زمان اجرا

بازیگران اپرا در حال آماده شدن برای اجرای عصر در Licheng Country چین. عکاس یک روز کامل را در کنار بازیگران و عوامل اپرا سپری کرده و تمامی مراحل از گریم تا اجرای صحنه‌ای را نظاره‌گر بوده است. او یک عکاس مستقل (freelance) بوده و مجموعه زندگی در غار (Cave Life) نیز از آثار اوست.

مقام دوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک، بخش مردم

روتین روزانه

این عکس از پارک Choi Hung House در هنگ کنگ گرفته شده است. در بعد از ظهر روز عکاسی، در این پارک افراد زیادی مشغول عکس‌برداری و بازی بسکتبال بودند، اما هنگام طلوع آفتاب، جو پارک مقدس، ساکت و متفاوت بود. در واقع این مکان برای اهالی آن منطقه طراحی شده تا بتوانند صبح زود برای ورزش به آن مراجعه کنند. مشاهده تمرین تای‌چی یک پیرمرد هنگام طلوع آفتاب در این پارک، عکاس را مجاب به عکس‌برداری کرده است.

مقام سوم مسابقه عکاسی نشنال جئوگرفیک، بخش مردم

اسب‌ها

هرسال در جشن بزرگداشت آنتونی مقدس که Las Luminarias نام دارد اسب‌ها به همراه اسب‌سواران از روی آتش بزرگی می‌پرند تا آیین باستانی خود را از یاد نبرند. این مراسم که میزبان آن استان Avilla در اسپانیاست از قرن هجدهم به طور سالانه برگزار می‌شود و در آن اسب‌ها آسیبی نمی‌بینند. عکاس برای ثبت این اثر از Seville به San Bartolome سفر کرده و یکی از انگیزه‌هایش را علاقه شدیدش به سنت‌های اجدادی کشورش بیان کرده است.

شایسته تقدیر در بخش مردم

Mood

این عکس هنگام طلوع آفتاب در رودخانه Yamuna واقع در دهلی نو ثبت شده است. این پسر بچه بدون هیچ صحبتی غرق در افکارش شده و صدای بلند مرغ‌های دریایی نیز به موسیقی پس‌زمینه تفکرات او تبدیل شده است. نور طلایی صبح‌گاهی خورشید در سمت راست و نور آبی در سمت چپ اتمسفری زیبا را رقم زده‌اند. عکاس طی سه سال گذشته از این منطقه عکس‌برداری می‌کرده اما به تازگی این رودخانه مورد توجه سایر عکاسان نیز قرار گرفته است.

انتخاب مردمی در بخش مردم

چگونه اژدهای خود را تربیت کنید

مردم Meizhou چین زیر جرقه‌های آتش بازی دوش می‌گیرند و رقص مخصوص اژدها را برای جشنواره Lantern انجام می‌دهند. این مراسم از زمان پادشاهی Qing Dynasty که از سال 1644 تا 1912 به درازا کشید انجام می‌شود و جزو لیست میراث فرهنگی نامشهود یونسکو در سال 2008 قرار گرفته است. این جشنواره به مناسبت اولین ماه کامل در سال جدید چینی برگزار می‌شود که نماد اتحاد و تکامل است.

اگر شما به جای داوران نشنال جئوگرافیک بودید کدام یک از عکس‌های بالا را به عنوان برنده انتخاب می‌کردید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زمستان گرینلند با اختلاف اوله

  2. ب نظر من زمستان ایرلند بهترین گزینه واسه ابن نمایش بود