سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت با مشخصات چشمگیر معرفی شد

از چند ماه قبل شایعاتی درباره اضافه شدن یک مدل جدید به خانواده گلکسی S10 می‌شنیدیم؛ حالا سرانجام شاهد رونمایی از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت (Galaxy S10 Lite) هستیم.

این اواخر سامسونگ در تلاش بود تا ویژگی‌های ممتاز گوشی‌های گران‌قیمت خود را وارد مدل‌های دیگر هم بکند تا مشتریان بیشتری از آن‌ها بهره‌مند شوند. کمپانی کره‌ای، گلکسی اس ۱۰ لایت را نیز با همین رویکرد تولید کرده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت

گوشی جدید سامسونگ  دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس است. با چنین سایزی، گلکسی اس 10 لایت را باید بزرگ‌تر از گلکسی اس 10 بدانیم که 6.4 اینچی بود.

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

پنل Infinity-O دستگاه، دارای یک حفره مرکزی برای دوربین سلفی است و برخلاف سایر اعضای خانواده، این حفره در سمت راست قرار ندارد. احتمالا این زبان طراحی را در سایر مدل‌های 2020 سامسونگ هم خواهیم دید. میزبانی از سنسور اثر انگشت داخلی، دیگر ویژگی قابل ذکر درباره نمایشگر این گوشی به شمار می‌رود.

قلب تپنده گلکسی اس 10 لایت، تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام است که با 6 یا 8 گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. وظیفه تامین انرژی هم برعهده یک باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعتی است که از فست شارژ کابلی 25 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه امکاناتی مانند بیکسبی، AR Emoji و سیستم پرداخت Samsung Pay در آن وجود دارد.

اما مشخصات اپتیک سامسونگ گلکسی S10 لایت، تقریبا مشابه گلکسی ای 51 است. این یعنی وجود یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/2.0 با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (Super Steady OIS) در پنل پشتی. یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4، سایر اجزای این ماژول سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی هم، 32 مگاپیکسلی f/2.2 است.

این گوشی هوشمند به زودی در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود. البته برای آگاهی از قیمت سامسونگ گلکسی اس 10 لایت، باید کمی بیشتر منتظر بمانیم.