تامین آب تهران

تامین آب تهران طی 5 سال آینده به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد با توجه به این که جمعیت تهران سالانه 250 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند، تامین آب تهران طی 5 سال آینده به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد!

سید حسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران عنوان کرد به صورت سالانه حدود 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود که این میزان به اندازه جمعیت یک شهر متوسط در ایران محسوب می‌شود. از این رو طرح‌های آب‌رسانی تهران که در حال اجرا است یا باید به سرعت به اجرا برسند یا مسئولان مربوطه برنامه‌ای برای آن در نظر بگیرند؛ در غیر این صورت قطعا تامین آب تهران طی 5 سال آینده به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد!

وضعیت فعلی تامین آب تهران مساعد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه بیان کرد آمار بارندگی‌هایی که از ابتدای مهر تا 18 دی در کشور انجام شده است، نسبت به سال گذشته حدود 13 درصد کاهش پیدا کرده است، اما نسبت به بلندمدت شاهد افزایش بارندگی‌ها به میزان 47 درصد هستیم. وی افزود از ابتدای مهر تا 16 دی نیز ورودی آب سدهای پنج‌گانه تهران حدود 4 درصد افزایش پیدا کرده و به 226 میلیون متر مکعب رسیده است. سید حسن رضوی در ادامه بیان کرد در سال جاری شرایط مخازن سدها مناسب بوده و به همین دلیل آب‌های سطحی را به تامین آب شرب اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به این که میزان ذخایر سدها در سدهای پنج‌گانه تهران در شرایط خوبی دارد، عنوان کرد:

مردم به دلیل اینکه شرایط سدها و وضعیت بارش‌ها در سال جاری خوب بوده صرفه‌جویی را فراموش کردند، در شرایطی که در خیابان‌ها از آب شرب برای شستن خودروها استفاده می‌کنند. مردم می‌بایست در فصل زمستان نیز مدیریت مصرف آب را فراموش نکنند و تصور نکنند که با یک یا دو سال بارندگی وضعیت منابع زیرزمینی و وضعیت آب شرب بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد طرح‌های بزرگ آب تهران حدود 10 سال از برنامه عقب است و به همین دلیل می‌بایست برای این طرح‌ها تدابیری اتخاذ شود؛ زیرا عمر طرح‌های بزرگ آب تهران از 30 سال هم گذشته است.