دوربین موبایل

بروز شواهدی از یک گوشی مرموز با دوربین 256 مگاپیکسلی

یک افشاگر چینی، تصویری را به اشتراک گذاشته است که از وجود دوربین 256 مگاپیکسلی در یک گوشی هوشمند خبر می‌دهد. البته از نام یا مدل این موبایل مرموز بی‌خبریم.

صنعت گوشی‌های هوشمند در بخش دوربین با سرعت زیادی در حال رشد است. امروزه اکثر پرچمداران از سنسور اصلی 48 یا 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و حتی اخیرا سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ وارد محصولات شیائومی شد. حالا ظاهرا گوشی رکوردشکن دیگری با یک دوربین 256 مگاپیکسلی در راه است.

البته هنوز هیچ گزارشی از ساخت سنسور 256 مگاپیکسلی منتشر نشده؛ ولی بلاگر معروف چینی (Digital chat station) عکسی را منتشر کرده است که رابط کاربری دوربین یک گوشی را در حالت 256MP نشان می‌دهد. اگر وجود سنسور 256 مگاپیکسلی در این دستگاه واقعیت داشته باشد، در هفته‌های آتی چیزهای بیشتری از آن خواهیم شنید.

دوربین 256 مگاپیکسلی

ناگفته نماند که پیکسل‌های بیشتر، همیشه به معنای تصاویر بهتر نیست و فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند؛ ولی هرچه رقم مگاپیکسل یک دوربین بالاتر باشد، شانس گرفتن عکس‌هایی با جزئیات دقیق افزایش می‌یابد.

یکی از رقبای بالقوه برای سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ را باید سنسور 60 مگاپیکسلی IMX686 سونی بدانیم. این سنسور هم مانند رقیب خود برای ترکیب پیکسل‌ها، از فناوری Quad-Bayer استفاده می‌کند. نتیجه کار، خلق تصاویر 15 مگاپیکسلی واقعی است. انتظار می‌رود این محصول سونی، بزرگ‌نمایی فوق‌العاده‌ای را برای دوربین گوشی‌ها به ارمغان بیاورد و در سال جاری، وارد چندین موبایل رده بالا بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. احتمالا زیر سر خود سونی باشه