دسته پلی استیشن 5 با PS4 سازگار خواهد بود

طبق اخبار منتشر شده، دسته پلی استیشن 5 که با نام دوال شاک 5 عرضه می‌شود، با کنسول پلی استیشن 4 و همچنین نسخه پرو، سازگاری کامل خواهد داشت.

شرکت سونی رسما تایید کرد که دسته پلی استیشن 5 بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4 نیز کار می‌کند و در واقع می‌توانید از آن در هر دو کنسول استفاده کنید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در تاریخ 5 فوریه 2020 (16 بهمن) شاهد معرفی رسمی پلی استیشن 5 خواهیم بود. در این مراسم، به احتمال زیاد در رابطه با سخت افزار این کنسول، دسته دوال شاک 5، ویژگی‌های جدید و عناوین انحصاری صحبت خواهد شد.

اما تا اینجا، هنوز اطلاعات دقیقی از این کنسول در دست نیست، با این حال اخبار و شایعاتی پیرامون دسته آن فاش شده است که به نظر می‌رسد درست باشد. برای مثال، سایت وایرد اعلام کرده که دسته دوال شاک 5 از یک تکنولوژی هپتیک (haptic) پیشرفته‌تر بهره می‌برد که به بواسطه آن، اتفاقات درون بازی، همانند شلیک کردن یا انفجارها، به شکل بهتری در دسته نمایان می‌شوند (با لرزش‌های مناسب). علاوه بر این، گفته شده که این دسته دارای دکمه‌های جدیدی است که کارکردهای تازه‌ای دارند.

دسته پلی استیشن 5

سایت پلی استیشن فرانسه رسما تایید کرد که دسته دوال شاک 5 با کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو سازگار خواهد بود. اما این خبر در سایت‌های پلی استیشن انگلستان یا آمریکا وجود ندارد که قابل تامل است و شاید اشتباهی رخ داده یا آن‌ها تصادفا این مسئله را فاش کرده باشند.

در هر صورت، اطلاعات تکمیلی در این رابطه در تاریخ  5 فوریه 2020 منتشر خواهد شد. رئیس سونی اینتراکتیو انترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، جیم رایان، اخیرا گفته است که این کنسول دارای ویژگی‌های تازه‌ای خواهد بود که به زودی در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. حالا باید منتظر ماند و دید که این کنسول در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس چه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*