آپدیت اندروید 10 برای هواوی Y9 2019

با اعتراض کاربران سرانجام آپدیت اندروید 10 برای هواوی Y9 2019 منتشر شد

آپدیت اندروید 10 برای هواوی Y9 2019 منتشر شد. این به‌روزرسانی، رابط کاربری EMUI 10 و آخرین پچ امنیتی گوگل را نیز به گوشی هواوی وای 9 2019 اضافه می‌کند.

اوایل هفته‌ی گذشته هواوی در توییتر تایید کرده بود که گوشی وای 9 2019 به زودی آپدیت اندروید 10 به همراه EMUI 10 را دریافت خواهد کرد و با این خبر کاربران این گوشی اقتصادی را خوشحال کرده بود. این تایید در واقع، در پاسخ به سوال یکی از کاربران انجام شده بود.

بیش از 1600 کاربر دادخواستی را مبنی بر انتشار آپدیت اندروید 10 برای هواوی Y9 2019 تقدیم هواوی کرده بودند. این شرکت در پاسخ به این دادخواست عنوان کرده بود که «ما به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری گوشی وای 9 2019، نمی‌توانیم EMUI 10 و اندروید 10 را برای این گوشی منتشر کنیم؛ زیرا این دیوایس به مشخصات فنی بالاتری جهت عملکرد بهینه‌تر نیاز دارد». اما آخرین توییت هواوی حکایت از این دارد که این شرکت سرانجام تصمیم گرفته تا آپدیت جدید اندروید را در اختیار یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی سال 2019 خود نیز قرار دهد.

آپدیت اندروید 10 برای هواوی Y9 2019

EMUI 10 آخرین به‌روزرسانی برای گوشی‌های هواوی است که بر پایه‌ی آخرین پلتفرم اندروید توسعه پیدا کرده است. این رابط کاربری تغییراتی را در طراحی رابط کاربری ارائه می‌کند و ویژگی‌های جدیدی نظیر چیدمان به سبک مجله، طیف رنگی Morandi، حالت تیره گسترده‌ی سیستمی، آیکون‌های طلایی، انیمیشن‌های جدید و بهبود حریم شخصی را به همراه دارد. علاوه بر این، آخرین نسخه‌ی EMUI بخش‌های مختلف نرم افزاری گوشی را نیز بهبود می‌بخشد. یکی از آن‌ها، اضافه شدن فناوری GPU Turbo است که می‌تواند پردازش گرافیکی را تا 60 درصد بهبود ببخشد. به آن باید Link Turbo را نیز اضافه کنیم که اجازه می‌دهد گوشی‌های هوشمند با دسترسی به شبکه‌های متعددی نظیر 4G و WiFi، بتوانند تا 70 درصد سرعت بیشتری را در شبکه تجربه کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید در این به‌روزرسانی سیستمی که منجر به بهبود عملکرد کلی می‌شوند می‌توان به فایل سیستمی EROFS اشاره کرد که می‌تواند سرعت خواندن تصادفی اندروید را تا 20 درصد افزایش ببخشد، در حالی که کامپایلر ARK نیز این امکان را به  اپلیکیشن‌های متفرقه می‌دهد تا 60 درصد سریع‌تر اجرا شوند.