طراحی گوگل پیکسل 5 ایکس ال

طراحی گوگل پیکسل 5 ایکس ال می‌تواند این‌چنین باشد!

هنوز زمان زیادی تا رونمایی از نسل پنجم گوشی‌های پیکسل باقی مانده است؛ اما در یک رندر تازه، می‌توانیم طراحی احتمالی گوگل پیکسل 5 ایکس ال (Google Pixel 5 XL) را ببینیم.

این رندر کامپیوتری توسط یک منبع معتبر (Jon Prosser) منتشر شده و یکی از سه طرح اولیه را برای گوگل پیکسل 5 ایکس ال نشان می‌دهد. روال کار گوگل این‌طور است که معمولا روی چند طراحی مجزا کار می‌کند و سرانجام در بهار، یکی را برای گوشی‌های خود برمی‌گزیند. بنابراین شاید ظاهر محصول نهایی، متفاوت با چیزی باشد که در تصویر زیر می‌بینیم.

طراحی گوگل پیکسل 5 ایکس ال

البته سایر تولیدکنندگان موبایل نیز همین استراتژی را دنبال می‌کنند؛ کمااینکه اپل هم برای آیفون 11 پرو، دو طرح رادیکال و متفاوت از دستگاهی که حالا می‌شناسیم، در نظر داشت.

طراحی متفاوت ماژول دوربین در رندر گوگل پیکسل 5 ایکس ال

اگر این انتخاب نهایی گوگل باشد، تغییر شگرفی را در طراحی ماژول دوربین شاهد خواهیم بود. در تصویر می‌بینیم که اثری از ماژول مربع‌شکل سری پیکسل 4 نیست و یک برآمدگی بزرگ جای آن را گرفته است. این به گوگل امکان می‌دهد که با اضافه کردن یک سنسور دیگر، پیکسل 5 ایکس ال را به دوربین سه‌گانه تجهیز کند. همچنین ظاهر متفاوتی هم به دستگاه می‌دهد.

به ادعای منبع ما، دوربین سوم که به سنسور اصلی و دوربین تله‌فوتو اضافه می‌شود، دارای لنز فوق عریض خواهد بود. در این تصویر، پنل جلوی گوشی قابل مشاهده نیست؛ ولی می‌توان حدس زیاد که گوگل به استفاده از تکنولوژی Motion Sense ادامه خواهد داد و مدل‌های پیکسل 5 هم برای میزبانی از سنسورهای مربوطه، پیشانی خواهند داشت. البته شاید ضخامت آن قسمت در قیاس با سری پیکسل 4، کمتر باشد.

پیکسل 4 اکس ال

احتمال حذف ماژول دوربین مربعی و بازگشت پیشانی (حاشیه فوقانی)

مشخصات سخت افزاری گوگل پیکسل 5 ایکس ال

مانند خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ، احتمالا گوگل پیکسل 5 و مدل XL هم به تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام تجهیز خواهند شد. حداقل 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی نیز برای آن‌ها قابل انتظار است.

پرچمداران بعدی گوگل باید از شبکه 5G هم پشتیبانی کنند که البته این ویژگی، روی دوام شارژ آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. پس احتمال وجود یک باتری بزرگ‌تر در آن‌ها، دور از ذهن نیست.

از طرفی، سامسونگ و وان پلاس به استفاده از نمایشگرهای 120 هرتزی در پرچمداران خود روی آورده‌اند. قبلا گوگل در به‌کارگیری پنل‌های 90 هرتزی پیشگام شده بود و قطعا نمی‌خواهد از رقبا عقب بماند. البته چنین نمایشگری، شارژ بیشتری مصرف می‌کند و این هم دلیل دیگری برای افزایش سایز باتری محسوب می‌شود.

تاریخ معرفی و عرضه گوگل پیکسل ۵ ایکس ال

بعید است از تا پیش از فرارسیدن فصل پاییز، شاهد رونمایی از پرچمداران بعدی گوگل باشیم. ولی قبل از آن‌ها، سری ارزان‌تر پیکسل 4a در کنفرانس گوگل I/O 2020 معرفی خواهد شد. احتمالا عرضه‌ی پیکسل 5 و مدل XL به هفته آخر مهر ماه خواهد کشید.

البته ممکن است این غول اینترنتی، همه را غافلگیر و مراسم رونمایی را زودتر برگزار کند؛ با این هدف که پرچمداران خود را پیش از اپل و سامسونگ وارد بازار نماید.