ویروس کرونا

تمهیدات مسئولان برای مقابله با ویروس کرونا ؛ ستاد پیشگیری از کرونا تشکیل شد

با توجه به اعلام خبرهای رسمی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در چند شهر ایران، سخنگوی دولت اعلام کرد برای مقابله با کرونا ویروس به دستور رئیس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله تشکیل شده است.

در روز گذشته تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت از شیوع ویروس کرونا در ایران خبر دادند که طبق آن چند تن از هموطنانمان به این ویروس کشنده مبتلا شده و تاکنون نیز طبق اعلام رسمی 2 تن از بیماران جان خود را از دست دادند. در همین رابطه مسئولان مربوطه تمهیداتی را برای مقابله به ایران ویروس در نظر گرفته‌اند که در ادامه با جزئیات این سری از اقدامات آشنا می‌شویم.

تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

علی ربیعی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی توییتری خود از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد:

بنا به دستور رئیس جمهور، ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح کشور تشکیل شد.

سایر دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت در جلسه شرکت می‌کنند.

تشکیل قرارگاه کرونا ویروس

صبح پنجشنبه 1 اسفند 98 با حضور وزیر بهداشت، معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه جلسه قرارگاه کروناویروس تشکیل شد. در این جلسه وزیر، اعضای شورای معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتباط ویدیوی کنفرانس در سراسر کشور برگزار کردند.

دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا برای مترو و اتوبوس

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد برای وسایل حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس در حال تهیه دستورالعمل نحوه مواجهه به این ویروس هستیم. وی افزود این دستورالعمل امروز نهایی می‌شود و برای اجرا آن را به شهرداری ابلاغ خواهیم کرد که در این دستورالعمل در مورد نصب مواد ضد عفونی کننده در هر ایستگاه مترو و اتوبوس، پیشنهادهای عملیاتی ارائه شده است. وی خاطرنشان کرد یکی دیگر از اقدامات در این خصوص ضد عفونی و شستشوی وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو در پایان هر شیفت کاری است.

احتمال تعطیلی مدارس قم برای آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص شیوع کرونا ویروس در این شهر و تمهیدات لازم برای مقابله با آن عنوان کرد شاید مدارس برای چند روز تعطیل شوند، اما مردم از مسافرت پرهیز کنند و داخل منازل بمانند. وی افزود در خصوص تعطیلی ادارات نیز می‌بایست استانداری تصمیم بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*