اندروید 11 Android 11

اندروید 11 در اختیار توسعه دهندگان؛ چه قابلیت‌های جدیدی در راه است؟

گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید 11 (اندروید R) خود را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. از همین طریق،‌ ما به برخی قابلیت‌های جدید در Android 11 پی برده‌ایم.

قرار بر این بود که کمپانی گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید بعدی را در ماه مارس منتشر کند؛ اما ظاهراً این شرکت کمی زودتر دست به این کار زده است. اندروید 11 (اندروید R) اکنون در قالب یک نسخه‌ی پیش‌نمایش در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. مطابق معمول، این نسخه‌ای نیست که توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا نسخه‌ای بسیار ناپخته و اولیه بوده است. برای ملاقات با نسخه‌ی نهایی آن باید تا پایان سال 2020 میلادی منتظر بمانید.

ویژگی‌های مورد انتظار در اندروید 11

اما همچنان هم این نسخه سودمند است، زیرا می‌تواند ما را از تغییراتی که سرانجام با نسخه‌ی 11 اندروید در این پلتفرم پدیدار می‌شود، مطلع کند. توجه داشته باشید که این فهرست هنوز کامل نیست، چرا که گوگل بسیاری از قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی را ماه مه در خلال برگزاری کنفرانس I/O 2020 همراه با اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید جدید برای عموم کاربران رونمایی می‌کند. همچنین احتمال دارد برخی از این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها نیز در صورت صلاح‌دید کمپانی گوگل از نسخه‌ی نهایی حذف شود.

ارتباطات

با در نظر گرفتن تمام این موارد، بیایید این موضوع را بررسی کنیم. 5G سال جاری میلادی در حال گسترش است، پس واضح است که اندروید 11 نیز بخواهد از آن بهره ببرد. حتی اندروید 10 نیز از 5G پشتیبانی می‌کند. این نسخه‌ی جدید API ارتباطی به‌روزشده‌ای را ارائه خواهد کرد؛ بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند از مزایای سرعت و تأخیر بهبود یافته که 5G ارائه می‌کند، بهره‌مند شوند. توسعه دهندگان می‌توانند بررسی کنند که آیا یک کانکشن نامحدود است یا خیر و اگر اینچنین بود، اپلیکیشن می‌تواند وضوح بالا یا کیفیتی را پیشنهاد کند که نیازمند دیتای بیشتری است. این به توسعه دهندگان کمک می‌کند متوجه شوند که کدام شرکت‌های مخابراتی دیتای نامحدود واقعی را هنگام اتصال به شبکه‌ی 5G ارائه می‌کنند.

در اینجا همچنین یک API برآوردکننده‌ی پهنای باند نیز وجود دارد که این امر را برای توسعه دهندگان آسان می‌کند تا بدون اینکه نیازی به یک اپلیکیشن مستقل نظرسنجی یا محاسبه‌گر باشد، بفهمند که چقدر پهنای باند دانلود/آپلود در دسترس است.

سرویس Call Screen نیز با پیشرفت‌هایی جدید به اندروید بازگشته است و همچنین پیشرفت‌هایی نیز در API وای فای و Passpoint اعمال شده است.

پشتیبانی از نمایشگرهای جدید

نمایشگرهای حفره‌دار و آبشاری اکنون در سطح پلتفرم اندروید پشتیبانی می‌شوند؛ بنابراین شرکت‌ها بدون آنکه نیاز به اضافه‌کاری برای اضافه کردن پشتیبانی از نمایشگر گوشی‌هایشان توسط اندروید باشد، از چنین سبک صفحات نمایشگری استفاده می کنند. اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند نمایشگرهای حفره‌دار و آبشاری را با استفاده از چندین API کنونی مدیریت کنند.

نوتیفیکیشن‌ها

نوتیفیکیشن‌ها بار دیگر دستخوش تغییراتی می‌شوند و گوگل نسخه‌ی جدید اندروید را بدون توجه به این مورد عرضه نخواهد کرد. این مرتبه یک بخش جداگانه برای مکالمات در سایه‌ی نوتیفیکیشن شکل خواهد گرفت تا بتوانید مکالمات را بدون دردسر ادامه دهید.

حباب‌های چت

پس از سال‌ها انتظار، اندروید سرانجام چت‌هایش را به چیزی شبیه به آنچه در فیسبوک مسنجر است درآورد. این اجازه می‌دهد کاربران در لحظه به چند مکالمه دسترسی داشته باشند تا دسترسی کلی آن‌ها به این بخش بهتر و آسوده‌تر از گذشته باشد.

حریم شخصی و مجوزها

مجوزهای یک باره برای مکان‌ها، میکروفون و دوربین باعث بهبود حریم شخصی کاربران می‌شود. این سیستم را قادر می‌سازد تا هر زمانی که استفاده از اپلیکیشن را متوقف کردید، دسترسی‌هایش را نیز پس بدهد.

اندروید 11 Android 11

علاوه بر این، از اپلیکیشن‌ها درخواست خواهد شد تا از طریق مجوز گوگل، خواستار دسترسی به موقعیت مکانی کاربر شوند. فقط اپلیکیشن‌های تأیید شده از سوی گوگل هستند که از اطلاعات جغرافیایی در پس زمینه بهره‌مند خواهند شد.

بهبود رابط کاربری اشتراک‌گذاری

اندروید 11 به اکربران اجازه می‌دهد شبکه‌های اجتماعی محبوب خودشان را در بالای لیست منوی اشتراک‌گذاری سنجاق کنند. گرچه این ویژگی در اندروید 9 و پیشتر از آن نیز وجود داشت، اما گوگل تصمیم گرفت آن را در نسخه‌ی 10 پلتفرم موبایلی خود حذف کند که حالا ظاهراً از تصمیم خود پشیمان است.

حالت تیره زمانبندی شده

در اندروید 10 گوگل یک حالت تیره‌ی سراسری را در اختیار طیف گسترده‌ای از کاربران حرفه‌ای قرار داد. حال به نظر می‌رسد این کمپانی حالت تیره زمانبندی شده را همراه نسخه‌ی بعدی اندروید در اختیار کاربرانش خواهد گذاشت. همانطور که پیشتر در یک گزارش دیده بودید، این سیستم عامل به کاربران اجازه می‌دهد از فعال شدن خودکار حالت تیره نسبت به ساعت بهره‌مند شوند.

حالت Airplane روی بلوتوث تأثیر نخواهد گذاشت

گذشت آن زمانی که شما هنگام فعال کردن حالت Airplane قادر به استفاده از بلوتوث نبودید. کاربران اکنون می‌توانند همچنان از دستگاه‌های بلوتوثی خود نظیر هدست‌های صوتی و گجت‌های پوشیدنی هوشمند دیگر استفاده کنند.

افزایش حساسیت لمس

گوگل گزینه‌ی جدیدی را برای افزایش حساسیت لمس به پنل تنظیمات اندروید افزوده است. یک کاربر می‌تواند حساسیت لمسی نمایشگر را پیش از آن که بخواهد یک جفت دستکش به دست کرده، یا از محافظ‌های نمایشگر استفاده کند، افزایش ببخشد. این قابلیت سودمندی است که می‌تواند از روش‌های مختلفی به کاربران کمک کند.

قطع صدای نوتیفیکیشن‌ها هنگام استفاده از دوربین

مجموعه‌ای API جدید در اندروید R وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد هنگامی که مشغول استفاده از دوربین گوشی خود هستند، نوتیفیکیشن‌ها را بی‌صدا کنند. این گزینه به خصوص در هنگام برقراری یک تماس ویدیویی سودمند است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*